Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Når begynner/begynte dere med dette? Gutten vår er snart 6 mnd, og våkner fortsatt flere ganger på natta for mat. Han spiser bra på dagtid, er god og rundt, og jeg tror egentlig ikke han trenger noe mat på natten. Hva tror dere?

Vi tenker å prøve å nattavvenne han, men er litt usikker på hvordan man gjør dette? Noen råd? Kutter man ut alle måltidene, eller lar man ett være?

Svar mottas med takk:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter. håper noen har noe erfaring å dele??:)

Skrevet

Jeg hadde nattavvent nå.

Jeg ventet altfor lenge, han er snart 1år og har vært avvent i ca 2uker nå. Husk at du også skal fungere, 6måneder med nattevåk er nok, nå trenger du å sove..hehe:)

Det jeg gjorde høres sikkert ekstremt ut, og kommer vel sikkert til å få noen protester her, men jeg lot han gråte i 10min, gikk inn å sa det var natta, la han ordentlig ned i sengen med dyna over og gikk ut.Sånn holdt jeg på helt til han sovna.

Men det funket kjempe bra, første gangen gråt han i ca 45 min, neste gang i 20 og så sovnet han på 10 min. Neste natt gråt han i 20min en gang. Og siste natten våknet han ikke i det hele tatt:)

Det var sånn jeg valgt å gjøre det, etter en del misslykkede forsøk med andre metoder.

Uansett hvordan du velger å gjøre det, så anbefaler jeg deg å rigge deg til med en god bok, en data eller noe som holder deg distrahert fra sutring og en klokke for å ta tiden.Tiden går vanvittig treigt når du hører barnet ditt skrike, for man har jo mest lyst til å gå inn å trøste.

Dette ble langt, men håper du finner ut av det:) Lykke til;)

Skrevet

Hei!

Tusen takk for at du tok deg tid til å svare:)

Årsaken til at vi vil nattavvenne er fordi jeg starter skole nå til høsten, og da hadde det vært veldig ønskelig at han hadde sovet litt mere på natten.

Avslutta du alle måltidene med en gang? Ga du vann istedenfor melka?

Så bra at det funket! Håper det går like fint her. Som du sier, er ikke noe gøy å ligge å høre på at ungen sin gråter og gråter. Jeg er iallefall ikke spesielt flink til det. Så får se hvordan det går. Mener at de ikke har noe vondt av å skrike litt. Men dersom det blir for ille, må man kanskje bare ta det roligere.

Tusen takk :)

Skrevet

Hei, hei! Her er lillegutt 6,5 mnd og vi er midt i avvenningsprosessen nå.. slitsomme greier.. Han våknet nemlig annenhver time og ville helst bare ligge ved puppen hele natten. Så fikk jeg kink i ryggen og det var det som gjorde at vi nå sier stopp. Han får grøt til frokost , frukt til lunsj, middag og grøt til kvelds, og pupp når han vil ha, så mett må han være nå altså..

Vår metode er at vi legger han på et annet rom, søstra sitt. Sendre søstra hans til barnevakt et par netter. Når han våknet gikk pappan inn og bysset på han. Bar og bar og sang og koste. Første natten illskrek han i 1,5 timer.. Ikke spesielt artig. Jeg begynte å gråte selv og måtte ta han. Han roet seg i armene mine og sovnet til slutt. Da vi mente det var morgen tok vi han opp, skiftet på han og så gav han pupp.. Natten etter sov han fra han ble lagt til klokka 5 uten å våkne, i natt sov han fra han ble lagt til klokka 3, sutret en time før han sovnet igjen..

Er ikke fan av å la de ligge å gråte alene. Vil heller gi kos og trøst jeg..

Lykke til!!

Skrevet

Lillegutt er nå 9 mnd, og har latt han få mat på natta, men det er fordi vi har vært i Tyrkia i 2 mnd, og han spiste så dårlig på dagen. Nå de siste 3 nettene har han sover igjennom, så han har nattavvent seg selv, så da forsetter jeg bare på det han har begynt :)

Ellers har jeg ingen tips, vil bare ønske deg lykke til!

Skrevet

Nå har jeg nettop lagt ut ett innlegg her om nattavvenning:) det gikk så bra de 2 første nettene, men så begynt å gå nedoever igjen. Vi droppa alle måltidene bortsett fra det kl 7 (12 timer siden sist) måltid, da syns jeg det var greit å fore opp litt igjen.. men vet ikke om vi burde latt være det også... bare gi frokost når vi står opp,..

'For oss så virket hvertfall å tilby bare vann og smokk.. foreløpig... men jeg var veldig innstilt på det å gi mindre og mindre pulver i melka..

Vet ikke åssen tips jeg kan gi deg , men ha tolmodighet hvertfall! er ikke lett når man hører barnet skrike, men er så verdt det nettene fremover og bedre søvn:) da blir vi bedre mødre med bedre søvn!:)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...