Gå til innhold

Utskrapning 5 juli og positiv graviditetstest i dag....

Anbefalte innlegg

Hei!! Hvor lenge holder hcg hormonet seg i kroppen etter en sa...er redd det er det som viser på testen. Tok el- test i dag for jeg tenkte eggløsninga endelig var i gang igjen, men har gulig utflod som sist jeg var gravid og tenke at jeg skulle ta en gravitest nå i ettermiddag. Streken er ikke like sterk som kontrollstreken men den viser godt. Er det mulig å bli gravid så fort?

Fortsetter under...

Hei.

Har du hatt mensen siden utskrapningen? Jeg kan ikke svare noe meg fornuftig enn at jeg har hørt at hcg hormonet kan holde seg lenge etter en MA, men jeg er usikker. Men har du tatt graviditetstest eller EL test?

Jeg hadde en utskrapning på mandag og har tenkt å starte opp så fort som mulig. Trengte ikke en gang å vente på ny mens sa hun gynekologen, men jeg har tenkt å gjøre det allikevel jeg:) Hvor lenge ventet du før du hadde samleie igjen?

Håper

Kjære deg så leit med MA. Jeg hadde selv en MA i 2009, var 10+2. Jeg mener å huske at jeg hadde positive graviditetstester i ca 2 uker etter utskrapning. Det kan være du er gravid eller at hcg synker gradvis. Hvis du er i tvil ville jeg hørt på legekontoret, og event. målt hcg nivået over noen dager. Lykke lykke lykke til! Klem J

Til meg sa legene att hcg kunne være i kroppen i opptil 5 uker etter...

Men jeg ble gravid veldig kort tid etter en sa (var bare 6 uker på vei når jeg spontanaborterte den gangen). Tror det gikk bare ett par uker før jeg var gravid igjen... Hadde iallefall ikke mens imellom... Så det er fullt mulig, og det gikk veldig bra...:) Jeg hadde målt hcg en gang etter spontanaborten, så jeg dro og tok en ny når jeg fikk positiv test, og da var hcg-verdien høyere...:)

Lykke til...:)

Annonse

Vi ble anbefalt å få en mens i mellom, men har etter endt blødning etter utskrapning ikke følt jeg har hatt eggløsning eller at kroppen er i gjenge igjen. Det er snart 4 uker siden MA og jeg fikk en rar følelse av at jeg var gravid. Tok først el-test for å sjekke om det var det som var på gang, den var klart positiv. Men har ikke el-smerter og har gul utflod som jeg hadde da jeg var gravid, så derfor gravitest...og den var svak positiv....skal ta ny i morgen tidlig å se om det stiger...kan være rester etter MA, men håper ikke det!!

Jeg tror dessverre at det bare er hcg som sitter igjen. Jo lengre du er på veg jo lengre sitter hcg i ettersom det da er høyt, og du var jo ganske langt på veg. Jeg var 11+4 da jeg mistet og hcg satt i i litt over 1 måned...

Jeg håper jeg tar feil :-)

hei..jeg hadde mista i januar..fikkk ikke mensen på 6 uker pga hcg var ikek ute før etter 6 uker..bare sånn at du skjønner d kan være d,men der er noen som blir gravide 2 uker etter,men da kanche mest om de var kort på vei..jeg var bare 6 uker..og hadde hcg i kroppen i 6 uker..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...