mo9x Skrevet 30. juli 2010 #1 Skrevet 30. juli 2010 Som jeg skrev mandag denne uken, skulle jeg danse i fullmånen i håp om å få i gang fødsel.. Metoden anbefales på det aller sterkeste...: Var oppe klokka 03 tirsdag, det var lite måneskinn, men jeg tittet da ut og ristet litt på danseleggen i håp om at det skulle gjøre nytten.:-) Var oppe klokken 05 igjen, kjente ikke noe. Men halvtimen senere våknet jeg av mensmurringer som kom og gikk, med fire til et minutters mellomrom. De varte i 30-45 sekunder men var ikke vonde nok til at jeg tok det helt på alvor. Kroppen min har jo ropt ulv i flere uker, som jeg har skrevet her før. Men de kom såpass regelmessig at jeg ringte føden, og ble enige om å vente litt.Halv ti kom riene med halvannet til to minutters mellomrom og varte halvannet minutt. Fortsatt ikke så vondt som forventet, men begynte da å bli svett i toppen. Sambo, som satt og tok tiden, ble like svett, så vi ringte igjen. Ble enige med sykehuset om å komme for sjekk (har 40 minutter å kjøre) Var livredd for å ta feil og bli sendt hjem, men sjekk på sykehuset viste 6 cm åpning og fulle rier!! Da var klokka halv elleve på formiddagen (og jeg som trodde jeg var ei pyse som bare tok feil...) Har hele tiden sagt at jeg ønsker mest mulig naturlig fødsel, og brukte varmt vann i dusj og badekar som lindring. Fikk også akupunktur etterhvert. Det var vondt, men slett ikke så vondt som jeg hadde innbilt meg, og jeg regnet derfor med at det var leeeeeeenge igjen. Klokka 01 på dagen gikk vannet. DA begynte det å gjøre ordentlig vondt, men fortsatt til å holde ut. Etterhvert begynte det å bli såpass jævlig at jeg ba om epidural,(for stort vondere enn det gjorde da ville jeg ikke klart uten smertestillende) men jordmor sjekket åpning og det var full åpning og tid for pressrier - som kom rett etterpå. Da var klokka 14 Det var en befrielse å få pressrier i stedet, for de var ikke SÅ vonde (vondt ja, selvsagt, det er ljug å si noe annet, men det var bedre enn riene som sørget for 8-9 cm åpning). Det var slitsomt og det føltes liksom ikke ut som det var noen progresjon. Men endelig kjente jeg at pressingen fikk resultater: Klokken 1428 kom Aurora fossende ut. Var litt engstelig helt på slutten, for hodet kom ut, men da stoppet riene et par minutter så hun ble sittende der, Men det gikk superfint! Og vi var blitt foreldre til den skjønneste lille jenta på 3700 g og 51 cm. Kun noen pyntesting ble det, og alt var ifølge jordmor en superfødsel. (Har vært ganske flink til å massere med hvetekimolje) Så det kan gå fort og fint for førstegangsfødende også, jenter! Hadde det bare vært for fødselen, kunne jeg gjerne ha fått flere barn ganske snart. Det skremmer meg verre med et nytt svangerskap som det jeg har hatt - med daglig oppkast og konstant kvalme i ni måneder. DET var verre!! Ni timer fra første signal, fire timer etter at vi kom på fødestua. Det må vel kalles rett etter boka! Alt går så fint med oss alle, og vi er helt i ørska lykkelige over denne lille tulla som er vår! Lykke til - alle dere som fortsatt venter - det er ikke noe å grue seg til, i alle fall ikke om du kopierer min fødselsopplevelse. Kroppen ordner opp bare du lar den! Og gratulerer alle dere som har født mens vi har vært på sykehuset! Kos dere med nurkene, jeg lover i alle fall å kose meg med mi!!
Tredje drøm Skrevet 30. juli 2010 #2 Skrevet 30. juli 2010 Gratulerer så masse! Kos deg med jenta di ) Jeg sitter her og venter på rier, men det er nok bare lurerier foreløbig...
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 30. juli 2010 #3 Skrevet 30. juli 2010 Gratulerer så masse!! Og hun fikk et nyydelig navn!! Håper det går like greit når det blir min tur *kryssefingre* :-)
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 30. juli 2010 #4 Skrevet 30. juli 2010 Gratulerer så masse!! Og hun fikk et nyydelig navn!! Håper det går like greit når det blir min tur *kryssefingre* :-)
Mammahjertet <3 Skrevet 30. juli 2010 #5 Skrevet 30. juli 2010 Gratulerer med den lille! Håper jeg får en lignende fødsel som deg :-) Har termin i morgen. Krysser fingre og tær for at jeg ikke går mye over!
Nicoline3 Skrevet 30. juli 2010 #7 Skrevet 30. juli 2010 Gratulerer så mye med prinsessen deres, og nyt tiden sammen!!! Fantastisk å høre om en sånn førstegangsfødsel...herlig!!! Send resten av fødestøv denne veien, for jeg er 4 dager over og kjenner ingenting!
Dragen... Skrevet 30. juli 2010 #8 Skrevet 30. juli 2010 Så hærlig fødsel. Gratulerer så mye med tulla!!
mo9x Skrevet 1. august 2010 Forfatter #10 Skrevet 1. august 2010 Tusen takk for hyggelig hilsner! Vi koser oss noe voldsomt med den lille snille snuppa, og alt går helt strålende! Lykke til for alle dere som venter på fødsel! Dere har virkelig noe å se fram til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå