lillehare Skrevet 30. juli 2010 #1 Skrevet 30. juli 2010 Ringte sjefen isted for å høre om noen fakturaer. Det første hun spør om: Ringer du for å si at du er gravid? Ble litt satt ut og svarte ja. Begynte faktisk å beklage det hele og ble utrolig stresset. Vi har voldsomme utskiftninger på arbeidsplassen så de er vel lei av det. Hun gratulerte ikke engang!!!! Hun ville bare avslutte samtalen fortest mulig. Nå føler jeg meg som en belastning bare og vet ikke hvordan jeg skal takle dette... Synes det er så unødvendig å være så kald og ufølsom. Hun sa hun ikke skulle si noe til de andre lederne på avdelingene ettersom jeg er så kort på vei (8 uker i morgen). noen med erfaring?? trenger litt trøst.... :/
Håpefull38 Skrevet 30. juli 2010 #2 Skrevet 30. juli 2010 For det første: Gratulerer med graviditeten:-) For det andre synes jeg det var veldig frekt av sjefen din å spørre på den måten. Hadde hun fått nyss i noe, så kunne hun vel ventet til du selv var klar til å si det! Synes ikke du skal føle deg som en belastning, det er jo normalt at folk på arbeidsplassene blir gravide. Syntes hun var veldig kald, og en dårlig sjef! Kanskje dette ikke var en drømmesituasjon for sjefen, men hun kunne nå gratulert deg og tatt utfordringene etterhvert. Det er da ikke ditt problem at de har mye utskiftninger på arbeidsplassen. Kanskje det er på grunn av henne det er så mye utskiftninger!? Jeg har nettopp vært til 3. ivf, og sjefen min ringte for 3 dager siden og spurte hvordan det gikk. Hun ville bare jeg skulle vite at hun støttet meg 100% og var der for meg!!! De er også klar over at hvis jeg blir gravid kommer jeg til å bli sykemeldt ganske kjapt siden jeg kommer i kategorien risikofylt svangerskap. Så vikar for meg har de ikke så lang tid på å finne, men jeg har ikke hørt at de klager på det. Det løser seg, og det kommer det helt sikkert til å gjøre på din jobb også! Nyt graviditeten og ikke la dette bekymre deg, ikke la henne legge en demper i gleden av å være gravid. Hennes jobb som sjef er å finne løsninger på de problemen som dukker opp.
btvsf75 Skrevet 30. juli 2010 #3 Skrevet 30. juli 2010 Ikke bry deg om det. Er sjøl ikke så flink til å uttrykke meg muntlig så noen ganger sier jeg ting som høres helt anderledes ut enn det jeg mener så jeg prøver å være overbærende med andre i tro om at de kanskje gør det samme. Uansett bare nyt at du er gravid. Gratulerer så mye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå