Gå til innhold

Ja...så var det dette med grøt tilvenning da....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør dere det?? og hvor mye? Hvor lang tid lar dere dem smake før der øker porsjonene osv?? Poden er nå 4mnd så fått "smake" litt om kvelden nå i ca 1uke,men ikke hver kveld da.Husker ikke hvordan det var jeg selv om det ikke er mere enn litt over 3år siden sist....har masse melk så vil ikke slutte å amme ennå,men greit med litt mere fyll i magen om natta.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er spisevanene til mini:

Frokost: 200ml mme

Lunsj: 160ml mme+halv porsjon grøt

Middag:160ml mme+Halvt lite glass grønnsakspure

Kvelds: 160ml mme+halv porsjon grøt

Tenkte når jeg skal gi et helt grøtmåltid en dag snart så skal han kun få vann ved siden av:)

Tenkte å prøve dette i løpet av helga:) han er også 4 mnd snart:)

Skrevet

Det er vel bare å prøve seg fram :-) Det eneste som er viktig er å ta det sakte. Jeg tror en uke er ok for å komme opp i full smaksporsjon. Tror vi begynte med porsjon nr 2 etter 2-3 uker.

Skrevet

Men det dreier seg om å introdusere litt etter litt, og la de venne seg til smak og konsistens.

Hvorfor begynne med grøt så tidlig når du sier du har masse melk?!?Her startet vi ikke med grøt før de var over 8 mnd, hadde mer enn nok melk.

Skrevet

Begynte med litt grøt fordi jeg følte han ikke ble nok mett på kvelden,var litt usikker...nå får han grøt på kvelden innimellom og noen dager ikke litt ettersom hvor mye han har spist i løp av dagen.Jobber litt med saken å får opp melkeproduksjonen å ser ut til det hjeper så da legger vi nok grøten litt vekk.Jeg vil amme så lenge som mulig,syns det er så koselig....blir nesten mere "truskete" å usikker med 3mann og anntatt sistemann;-)

Skrevet

Frøkna fikk ikke noe annet enn pupp før den dagen hun ble 6mnd (pappaen ga henne is en gang da...) Men intil hun var ca 4mnd våknet hun kun en gang pr natt og plutsekug gikk det opp til ca 4 pr natt. Tok det opp med helsesøster og hun sa det var helt normalt når ungen ble mer aktiv at hun trengte mere mat. Så har vært litt trøtt den siste tiden, men har tenkt at det kun er noen måneder av hele hennes liv det er snakk om. Men det går sakte med grøten, hun har fått i vel en uke men det går ikke ned på høykant for å si det slik....

Skrevet

Gutten min på 4 mnd. får kun morsmelk enda. Han får også morsmelk hver andre/tredje time om natten. Fikk beskjed på helsestasjon at de anbefalte å fullamme i 6 mnd og begynne med grøt da. Dette er også den tredje og siste barnet mitt, og jeg haster derfor ikke med å gjøre han "stor". De får jo så ekkel lukt på avføringen når en begynner med grøt, så håper jeg har nok melk til å fullamme i 2 mnd til.

Hvis barnet får morsmelkerstatning anbefaller de grøttilvenning fra 4 mnd. alder. Lykke til med grøttilvenning.

Skrevet

Vi måtte begynne da mini var 3 mnd- kun fordi han ikke var fornøyd og fordi han spiste altfor mye mme i forhold til anbefalte mengde. HS ba oss starte med grøt og det har gått kjempe fint!:) Nå er han 4 mnd og 5780gram:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...