Gå til innhold

Smokk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en jente som er ekstremt sutrete ved sovetid og som nekter å sove blant folk. Så vi må reise hjem dersom hun blir trøtt, er nå ganske desperat etter at hun skal bruke smokk.

6 mnd gammel. Jeg tar imot absolutt alle tips. Jeg har prøvd alle typer smokk..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja knekker du den koden vil jeg ha oppskrifta. Jenta mi gidder ikke å ligge med smokken, men tar derimot kosefilla på stapper nesa langt nedi den før hun sovner. Nå er hun av den dovne typen så hvis ting rundt henne ikke lengre er intresante lukker hun bare øynene å vips så sover hun. dette har skjedd i badebaljen, midt under grøt måltidet, i vippestolen på gulvet å i lekegrinda.

Litt stress d der med at man ikke må snu ryggen til for da sover hun!

Skrevet

Hadde samme problem...jeg bare prøvde å prøvde hver dag...la henne i vippestolen og vippet henne en kveld me kosen sin og lurte inn smokken å jammen satt den...gulle mitt var da ca 7mnd :-) Er kun NUK smokken hun tar..den blanke... Har hørt at d hjelper å ta litt malt på smokken...

Skrevet

De beste smokkene er de som er litt bøyd,lettere å holde i munnen.De som er rette detter bare ut.Ellers har jeg prøvd med større smokk.

De beste har vært de mam smokkene A1 apotekene selger,de fra 0-6 måneder og 6 måneder og oppover.

Brukte aldri de små da de bare datt ut.

Et annet tips er å koke opp vann(og kjøle av) og dyppe smokken oppi,da vil babyen suge den bedre til seg.Dette tipset er genialt på bilturer......

Skrevet

Ja det er Nuk jeg holder på med i øyeblikket. Har også kjøpt "trøst" som jeg tenke å forsøke. Jeg har dyppet den i sviskepure da sugde hun til det var borte også spyttet hun den ut. Hun vil heller leke med smokken enn å suge på den.

Ho har pleid å suge på fingrene, men det orker jeg ikke styre med å avvenne henne med senere. Smokken er jo lettere å bli kvitt. Hun tar både flaske og pupp så jeg tror kanskje den runde smokken er noe hun ville tatt. Har prøvd mam både store og små og avent og nå holder jeg på med Nuk.Også prøvd babynova(den tynne som går opp i ganen).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...