Gå til innhold

Fødselen i gang - maserier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I hele natt hadde jeg litt vonde rier med ca 10 min. mellomrom. I dag har det dabbet av, hvor jeg kun merker en ri nå og da, med lang tids mellomrom. Har kommet noe blod og slim osv da jeg har vært på toalettet, så noe må da være på gang.. Prøver å bare slappe av i mellomtiden, og håpe det skal ta seg opp igjen, slik at jeg kommer meg på sykehuset etter hvert. Er det dette som er maserier (og hva kjennetegner dette?), eller er fødselen virkelig i gang, bare at det tydeligvis vil ta litt tid...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok masrier.....har hatt endel av dem på begge første svangerskapene mine.... og nå i morges med nr 3, men de dabbet av....

Men jeg vet at det kan ta tid.... Sist svangerskap fikk jeg rier natt til torsdag, og trodde babyen kom i løpet av torsdagen eller fredagen... - men nei - mandag ettermiddag kom babyen, og da måtte de ta på vann og sette drypp. Gjett om jeg var sliten etter SÅ mange dager i rier uten søvn!

Skrevet

For meg høres det ut som at det er ting og tang på gang hos deg. Det er sikkert slimproppen som har gått hos deg også. Skulle ønske det var hos meg. Jeg har termin i morgen...

Prøv å slapp av med varm dusj/passe varmt bad og få deg den søvnen du kan. Du kan jo ta et par paracet før du legger deg også bare for å slappe av. Modningen og forberedelsen til fødselen kroppen din gjør blir ikke hindret av det. Jordmor sa til meg at det blir snarere tvert i mot. Hvis vi prøver å slappe så kan fødselen komme litt raskere. Hvis vi stresser oss opp og får masse adrenalin i kroppen, så forhindrer det jobben kroppen gjør. Den fikser det meste bare vi stoler på den :-)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...