Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei :)

Min gynekolog nevnte for en tid tilbake at jeg kanskje burde gå på 75mg Albyl-E nå når vi skal igang med vårt ICSI-forsøk, pga PCOS.

Han nevnte også Prednisolon. Pga mye psoreasis i familien min, pluss enkelte utbrudd hos meg innimellom.

Men Hausken har ikke nevnt noe om dette...

Uansett... Hvis gynekologen min gir meg resept på dette, uten at jeg har noen diagnose som skulle tilsi at jeg absolutt MÅ ha dette, er det trygt? :/

Får sånne tanker som f.eks at hvis embryoet ikke er 100%, men klorer seg fast pga Prednisolonen og Albyl-E'en... :/

Hva tror dere andre erfarne damer om disse medikamentene?

Og hva er deres erfaringen med dette? Hvor mye gikk dere på, og hvor lenge?

På forhånd takk!

Fortsetter under...

Hei!

Jeg hører til på Hausken og fikk Prednisilon + Klexane sprøyter uten noen diagnose på 2. forsøk. Nå 3. og siste forsøk har jeg gått på Klexane 400 mg og Cyclogest - og er gravid med tvillinger etter innsett av to egg :-)! Nå får jeg håpe de klorer seg bedre fast enn de forrige 3 gangene...

Hei

Jeg står på 75 mg Albyl-E og 10 mg Prednisolon i forbindelse med mitt femte forsøk. (1. fryseforsøk) Etter påvist graviditet startet jeg opp med denne behandlingen, og jeg er nå 9 uker på vei. Usikker på hvor lenge jeg skal ta dette.

Jeg mistet i januar i uke 12, så derfor ville min lege min prøve dette, og den dosen jeg står på er forholdsvis lav.

De lærde strides om dette, men jeg var selv veldig gira på å prøve dette, også fordi min lege har benyttet seg mye av denne metoden da han jobbet i London.

Jeg tror nok ikke embryoet klorer seg fast hvis det er noe galt pga behandlingen, men det kan være greit å dempe ned immunforsvaret hvis det er litt overaktivt. Enkelte kan se på barnet som et "fremmedlegemet" og støte det fra seg. Med tanke på albyl-e kan man unngå at det dannes små blodpropper i morkaken, og litt ekstra blodgjennomstrømming er jo en fordel:-)

Snakk med klinikken om dette, for jeg tror legene har litt ulikt syn på dette (desverre).

Lykke til!!

Jeg skal gå på dette nå på neste forsøk. Vet ikke enda hvor lenge og hvor store doser jeg skal ta.

Jeg har ingen diagnoser, annet enn dårlig eggproduksjon. Jeg har ikke tatt lap, og vet derfor ikke om jeg kan ha endo. Har blitt anbefalt å ikke ta dette inngrepet pga liten indikasjon på at jeg kan ha endo.

Har hørt om flere som har hatt positiv erfaring med dette.

Lykke til!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...