Gå til innhold

gravid og hårfarge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jepp. Mindre hårfargning, og mer bollespising folkens! ;) Om frisørene klager får de heller ta seg jobb på bakeriet. hehe

Fortsetter under...

Skrevet

Boller bakt på speltmel og naturlige sukkeroer selvsagt, kan ikke finne på å bruke vanlige ting i bollene, det går rett i ungen.

Skrevet

For å gjøre en lang histore kort... her har man en jente som påstår at hårfarging ikke på noen måte påvirker noe annet enn kroppen. Og vi har forskere som forteller oss det motsatte. Så kan alle dømme selv. Hvem er mest troverdig? De som mener frisøren er i fornektelse, sansynligvis fordi de selv nylig har farget håret og akter å fprtsette med det. Noen av dem er kanskje de samme som påstår at det ikkke eeeegenntlig er så farlig å røyke i svangerskapet, eller i bilen med baksetet fullt av småbarn?!

Skrevet

Det er godt det er flere som er opptatt av hva som blir bevist. De som er imot det vi skriver her kommer jo ikke akkurat med noe som motbeviser de fremlagte forskningsbevisene. Men folk er ikke interessert i å se på hva konsekvensene kan være av alt vi putter i oss og på oss. For min del gjelder ikke dette bare under graviditet, men også ellers. Jeg er ikke interessert i å stappe kroppen med drit. For meg blir det noe av det samme som å lukke øynene for at for mye fast flid ikke er bra for kroppen. Men ser at diskusjonen med noen anonyme på slutten her tar en svært usakelig vending, så nå trekker jeg meg ut.

Skrevet

Mente såklart fast food

Skrevet

Hvorfor får ikke frisører svangerskapspenger når det er så innmari farlig? De står oppi hårfarge 4-5 ganger pr dag. Andre folk farger håret en gang i mnd maks.

Jeg som frisør føler meg faktisk ganske overkjørt i denne diskusjonen. Og at faget mitt blir blåst over som ingenting. Vel sure hippikjerringer som er "overbevist" er utrolig stusselig. Snakk om å være dømmende og nedlatende.

Annonse

Skrevet

Man trenger ikke være hippie for å være bevisst på hva slags kjemikalier som blir værende i kroppen og kan være skadelige. Om du er frisør burde du også vite at "pensjonsalderen" der frisører må slutte i jobben sin er på 27 (eller var det 28) år. De fleste må slutte fordi... Tadaaaaaa: De utvikler allergier for stoffene de er tvunget til å jobbe med daglig. Noen burde fortalt dem det da de var naive 16åringer som søkte utdannelse.

Skrevet

Så for at ikke stakkars frisører skal føle seg overkjørt skal alle drite i å tro på forskningsresultater???

Skrevet

Det kan virke som enkelte frisører mener det. hehe Genialt! Dagens beste!

Skrevet

Jeg mente da -gjennomsnittlig- alder der de slutter grunnet allergier. I tilfelle noen trodde jeg mente at samtlige slutter da. :)

Skrevet

Jeg tror frisører om en ti års tid ikke får jobbe når de er gravide. Men det tar tid fra forskningen viser resultater til næringen gjør noe med det.

Skrevet

Jeg kjenner en frisør som valgte å bytte jobb da hun fant ut hun var gravid. Klok dame, og ikke slik som mange andre frisører. Hun farget helelr ikke sitt eget hår i graviditeten, men lot det vokse ut og klippte det kort for å få sin egen farge. Det er bevis nok for meg, så selv om forskningsrapportene det linkes til her er meget god lesning, trengte jeg dem ikke. Jeg lærte der og da hva man bør gjøre. Nemlig å ikke tilføre kroppen stoffer fra hårfarge.

Skrevet

Det vil alltid finnes noen som bare krangler i mot forskningsrapporter og sunn fornuft, kun fordi de selv vil at de skal ha rett. Hvor mange kranglet ikke i mot på at alle biler skulle ha belter i baksetene. Eller at røyk er skadelig. Så om passiv røyk kunne skade. Og selv nå krangler mange om disse forovervendte barnesetene de bare ikke vil slutte å bruke. Det betyr ikke at de har rett. Folk kranglet om jorda en gang i tiden også, og nektet å høre på fornuft. Den ble ikke mindre rund av den grunn. Ting tar tid og dette vil også bli motvillig akseptert til slutt. Hårfarger er skadelige og ferdig med det. :D

Annonse

Skrevet

Damer som nekter for at hårfarge kan være skadelig for babyen tenker bare på seg sjøl og at de vil farge håret.

Skrevet

De diskuterer dette inne på både 1. og 2. trimester nå, men ingen tør å og atå fram å si at det kan være farlig. Frisørhønene kan jo bli såra...

Skrevet

men det har jeg jo.

jeg blir jo kurset i hvordan fargen funker. på hud å hår.

det er teknikkere på loreal akademiet i oslo for eks som lærer bort inoa farger.

som fagperson forteller jeg deg. at det jeg jobber med hver dag., ikke trekker inn i huden.

jeg skjønner ikke helt hva du trenger mer.

du klarer jo ikke legge frem papirer på det du sier å mener.

å linke meg til grønn hverdag. det funker ikke fordi det er også mye persolige meniner.

å det var det ikkepå min blogg..

dette er jobben min.

spør legen din, jordmor.

Skrevet

Gud så ekle dere blir mot hverandre når dere diskuterer,

Jeg blir helt sjokkert. det er virkelig som en barnehage.

Jeg er også frisør.

Jobber som colorist for wella.

Hårfarge går ikke inn i kroppen, det skader ikke et forster,

MEN ja kjemikaler over lengere perider, kan være allergi fremkallene.DET ER NOE HELT ANNET :s

Ser at dere skeptikere prater utenfor eget område.

Ikke mye kos på det forumet her.

Skrevet

Men hvorfor klarer ikke noen av dere som har dette som yrke å komme med noen saklige kilder eller forskningsresultater på at der ikke er skadelig? Denne tråden er jo ikke slem, men ingen tror på din side pga ingen dokumentasjon!

Skrevet

Frisører tror ikke på forskning.

Takk for god innsats i denne tråden, Bolla! Det er sikkert flere fostere som får det bedre p.g.a. det du har skrevet.

Om mora har litt ettervekst i et par måneder kan være det samme..

Skrevet

Ikke meningen å være anonym! Klarte ikke å holde meg unna. Bolla is back:)

Skrevet

Jeg skrev 00:11 altså:)

Og håper noen tar til fornuften. Om bare en gravid lar vær å farge håret i graviditeten er det et steg i riktig retning!

Skrevet

Det er bra at noen er tøffe nok til å stå fram med nick og si disse frisørene i mot. Folk blir jo kalt hysteriske om de ikke tar sjansen på å farge håret. Hva forskning og fornuft sier har ikke noe å si, for FRISØRENE vet bedre ann all verdens leger og vitenskapsmenn.

Skrevet

Jeg er ikke frisør eller hysterisk opptatt av grønt eller ikke grønt. Lever sunt og tar fornuftige valg. Jeg stoler på at de som styrer landet også vil mitt beste og gir meg gode råd og rettningslinjer for hva jeg bør/må holde meg unna nå som jeg er gravid.

Ingen steder står det farging av hår fører til fosterskader!!!!

Og ja siden dette tydeligvis er et viktig tema for at det man tror på skal bli "godtatt", jeg har høyere utdanning der også forskining har vært en del av det(desverre forsket jeg ikke på hårfarging/kjemikaljer)..

Skrevet

Jeg er frisør. Jeg jobbet igjennom hele svangerskapet og bleket håret 6 ganger iløpet av svangerskapet. Jeg snakket med lege, jordmor, spesialisten min på sykehuset, teknikere hos loreal og wella. Samt masse dokumenterte studier. Jeg har valgt å se på det å farge håret som noe ganske ufarlig. Og det er sant det som sies lenger opp, at stoffene i antiperspirant deo er langt mer skadelig enn en farge i ny og ne. Men det er desverre veldig typisk her inne på dette forumet at folk mister totalt perspektiv. Folk gjør som de vil. Man er ikke egoistisk selvom man farger håret på bakgrunn av det man vet som frisør. Du kan lese alt du orker, jeg vet hvordan hodebunnen fungerer, hva som foregår i fargeprossesen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...