Gå til innhold

gravid og hårfarge

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

Stoler mer på denne enn en frisør som fortviler over at flere og flere unge blir gravide, og derfor forsvinner i en periode som kunder. Jeg risikerer ingenting. Og det frisøren skriver om at stoffer fra hårfarge ikke kommer inn i kroppen er TULL!

Skrevet

http://www.klikk.no/foreldre/barnimagen/svangerskapet/article406064.ece

jeg skjønte ikke helt hva du mente nå, men du har selvfølgelig rett til å tro å følge det du vil.

jeg jobber som frisør, og har gjort det i mange år. man finer mye delte meninger, men om dette stemmer så er det rart vi frisører for ta i dette i 9 mnd mens vi går gravide.

jeg tar i farge hver dag, å det har bestemor, tange å kusiner som har samme yrke gjort. å alle barn i min familie er friske..

du sier du ikke tar sjanser, det gjør ikke jeg under mitt svangerskap heller.

men dette er hva jeg kan, så kan du enten ta det til deg elller la være.

Skrevet

sorry skrivefeil

gikk fort da jeg er på jobb..

hva mener du med at jeg er forvilet over at flere å flere unge blir gravide.

jeg er 22 å gavid selv.

Skrevet

Grønn hverdag er ganske hysteriske og skal man farge håret er produktene hos frisør tryggere enn mye av det du finner på Rimi. Jeg hadde nok hørt på frisøren hadde det vært aktuelt. Men jeg sluttet å farge håret for mange år siden da.

Annonse

Skrevet

jeg skriver også om inoa,, en nye farge som har kommet..

denne er så mild at jeg nesten kunne spist den..

Å ja grønn hverdag er hysteriske

Skrevet

Jeg stoler mer på Grønn hverdag enn en frisørs personlige meninger. Og hvordan kan dere si at de er hysteriske? Har dere fakta som viser at de tar feil??

I bloggen din skriver du at hårfargen ikke trekker inn i hodebunnen. Men det er jo klart den gjør det. På samme måte som parfyme, deodoranter, kremer og alt annet man påfører huden til en viss grad trekker inn. Jeg bruker derfor organisk shampoo, balsam og deodoranter nå som jeg er gravid.

At du som frisør kan jobbe med hårfargen selv om du er gravid er jo en helt annen ting. Du bruker jo hansker! Hodebunnen får ingen slik beskyttelse.

Skrevet

der tar du feil..

jeg bruker scalp relif protec på alle mine kunder. selv de som ikke er gravide. det er som et ekstra fett lag i hodebunn.

fargen trenger ikke inn i hode.

hvordan trur du hjernen til et menneske hadde sett ut om alle de stoffene trengte inn.

fargen som var i gamledager funker ikke som de i dag. dette er mye høyere teknologi.

jeg vet at det jeg skriver stemmer fordi jeg er hårolog..

det vil si at jeg har en egen utdanning i hår å hodebunn.

å når du snakker om økologiske produkter,..

jeg jobber med dette også.

å jeg kan fortelle deg noe.. det er mye større sjan for allergi på både barn å mor når man har råvarer direkte mot huden. da dette blir sterkere og mere konsentrert.

Jeg tar i farge selv om jeg har hansker.

jeg søler litt, blader farge, vasker farge skåler.

jeg puster inn..

IKKE undervurder en frisør. ikke tenk at dette er en lav utdannelse, og vi er en haug av jenter som snakker om være å tar vekk hår..

jeg har lært farge kjemi,matte å så mye mere enn mange vet.

jeg tar faget mitt blod alvorlig..

men som sakt.-. opp til deg.,

Skrevet

sorry skrivingen.. men må være rask. da jeg har en del bestillinger som skjer.

Skrevet

Det jeg vet er at selv om noe er naturlig og helt økologisk kan det være både usunt og giftig. Ikke alt som kommer fra naturen er bra.

Grønn hverdags råd er langt "strengere" enn det mange anerkjente forskere kommer med av råd (eller mattilsynet for den sags skyld) og derfor oppfatter jeg dem som hysteriske.

Skrevet

jeg tror på en grønnere hverdag..

å jeg liker at folk er mer miljøbeviste,

MEN. grønn hverdag, jeg kjenner folk som jobber med de og for de, å det blir for dumt.

Jeg syntes det er rart at vi overlever jeg. vis allt det de sier er sant ..

Å hvor får de statestikken sin fra. mye de ikke kan legge frem svart på hvit.

Skrevet

Jeg undervurderer ikke frisører, men en vanlig frisørutdanning er INGEN høy utdannelse! På høyere utdannelser driver man gjerne også

forskning. Jeg vet ikke hva en frisørutdanning inneholder, men det er og blir en videregåendeutdanning. Jeg sier allikevel ikke at frisører ikke vet hva de snakker om, og vet at mange tar masse kurs og videre utdanning.

Allikevel velger jeg å stole på forskning gjort på temaet. http://www.forskning.no/artikler/2010/juli/256284 Her står det blant annet om allergifremkallende middel i enkelte hårfarger. At du bruker noe mellom hodebunnen og fargen er jo flott, men etter å ha gått til uendelig mange frisører har jeg aldri opplevd dette, og tror ikke det er normalen. Da må det i tilfelle være et kriterie du må skrive i bloggen din for å støtte din påstand om at hårfargen ikke trekker inn hos dine kunder.

Jeg har aldri før hørt at organisk er værre, og vil gjerne se fakta som støtter det du skriver. Da skal jeg gledelig endre mine holdninger på det området.

Du kan heller ikke bare påstå at fargen ikke trenger inn uten å vite det sikkert! Det er en grunn til at allergi øker i samfunnet i dag. Hjernen trenger da ikke å bli ødelagt!? Men små negative konsekvenser som vi ikke alltid ser sammenhengen mellom kan forekomme!

Annonse

Skrevet

jeg kommer ikke til å kunne forandre meningene dine uannsett. æ

det er er helt greit for meg.

vis du ser på hva en jente på 17 år lærer på frisør linjen( jeg gikk ikke der)

så ser du at allt der lærer de om kjemi, å hva produktene bærer på.

det er mye som er allergi fremkallene.

men det er ikke skadlig på mor eller forster å farge hår-.

så enkelt er det.

å innholdet i en inoa farge for eksempel er ikke mye skadlig,

når det gjelder det grønne jeg jobber meg.

så er det hårologi. de har ikke godkjent alle produktene sine som grønne enda,

men der lærer man om hvordan det natulige kan fremme allergi fordi det er rå varer.

en ting til når det gjelder det grønne i norge.

det er ikke vansklig å få godkjent noe som grønnt i dette landet..

det skal du værtfall være klar over.

det er økologisk produkter som selges i dag. (spesiellt shampoo balsam deo ++ som sier det er hurdre prosent grønne. noe som ikke stemmer da det er proppet med konserverings middler ++++

jeg skal legge ut en liste om grønne produkter senere, når liste har kommet til jobben min

å beskytte hodebunn er ganske vanlig. oen frisører blader dette inn i fargen. nå jobber jeg i en salong med en sjef som er ekstremt miljøbevist, så her lærer jeg mye om det,

Skrevet

Nei, du kommer nok ikke til å overbevise meg. Du skriver dine personlige meninger og betraktninger, og de skal du såklart få ha. Men for å overbevise meg må du støtte det opp med noe. Fakta, forskning, pålitelige kilder. Ellers kan vi diskutere i en evighet der du påstår det ene og jeg påstår det andre, men kanskje ingen av oss har rett.

Skrevet

»Men det, der gjorde størst indtryk på os, var, at vi i blodet kunne måle et signalstof, IL 6, som man ser, når folk har feber. At vi smurte kemikalier på et lille område, førte altså til produktion af faresignaler, der kunne måles i hele kroppen, ligesom når mennesker har influenza eller en anden infektion. Og det kan ikke være sundt,« siger Charlotte Menné Bonefeld.

Skrevet

Takk for informerende linker!

Det er klart slik forskning fremstår som mye mer troverdig enn en frisør som begrunner at det ikke er farlig med at det har gått bra med henne, tanter og kusiner. Som jeg tidligere skrev kan det skje mange reaksjoner i kroppen som vi ikke direkte merker, eller ikke skjønner at har en sammenheng med eks. hårfargen. Så jeg ville vært veldig forsiktig med å påstå at hårfarge ikke er skadelig når så mye forskning sier det motsatte, HI!

Skrevet

Det er mer skadelig for babyen at du bruker antiperspirant daglig. Det er mer "gift" enn i hårfarge. Det er mange som bekymrer seg over amoniakken i fargen, men amoniakk er en gass som forsvinner. Den går ingen steder annet enn i lufta. Det er like allergifremkallende å vaske seg med parfymert såpe hver dag som det er å farge håret 1 gang i mnd.

Hilsen fargetekniker.

Skrevet

Da er det jo bra at jeg bruker en mild økologisk deodoranter og vasker meg med dusjolje uten parfyme da :)

Skrevet

Vil også legge til at selv om noe man gjør ikke er helt bra trenger man ikke å gjøre andre ting som ikke er bra. Altså er jeg ikke helt med på argumentet at "bruker du deo kan du like gjerne farge håret"..?!

Skrevet

Satse på at det ikke er antiperspirant du bruker da.

Poenget til HI er at hadde det virkelig vært farlig hadde frisører gått rett ut i svangerskapspenger og ikke fått lov å jobbe. Masse artikler og forskning som er tilgjengelig for frisører viser at det er ufarlig. Hva grønn hverdag sier er nå en ting, hadde det vært opp til de hadde vi alle kledd oss i hemp og stinka hest. JEG for min del, er ingen hippi. Du Bolla, viser jo helt klart tendensene. Ja til å være bevisst NEI til å være overhysterisk. Har du tenkt på hvor mange ganger blodet ditt renses fra hodebunnen ned til babyen? Tenk litt på det. Først bittesmå kapilærårer i hodet. Bittesmå. Så over i større årer og vener. Så til hjeret, så rundt i kroppen. Så treffer det morkaka, og så babyen. Det er så forsvinnende lite som når frem til babyen. Det er mer farlig å stå i en by i rushtiden! Perspektiv folkens.

Skrevet

Frem til nå har debatten vært saklig og rolig, ser ikke helt at du klarer å overbevise noen ved å trekke inn hippie og overhysterisk. Noe av mitt poeng er at man må begrunne det man slenger ut. Jeg kan ikke bare komme med påstander om at eks. fårepølse er trygt for gravide fordi min mor spiste det. Når forskning sier noe annet blir det å villede gravide til å gjøre noe man kanskje ikke har helt grunnlag for å råde de til. Leste du linkene anonym la ut over her? Der står det jo ganske klart.

At jeg velger milde produkter har ingenting med å være overhysterisk å gjøre, men å ha et bevisst forhold til hva jeg tilfører kroppen min på daglig basis.

Skrevet

Jeg bruker deo, men har virkelig satt meg inn i hva de forskjellige inneholder, og har valgt den som er snillest. Det samme gjelder dusjolje, og handsåpe. Jeg bruker ikke parfyme eller andre unødvendige produkter, og begrenser makeup til litt anelse farge på øyenbrynene hvis jeg skal ut av huset i mange timer. Man skal jo ikke være hysterisk, så det tillater jeg meg. Jeg farget håret jevnlig før, men sluttet da jeg begynte å få lyst til å bli gravid. Før vi startet med å prøve farget jeg det tilnærmet nært min naturlige farge. Selv om det er synlig ettervekst nå, bekymrer det meg ikke. Jeg setter jo babyen før meg selv. Det har for bare noen dager siden stått i avisene om ny forskning rundt dette, og det fremkom det ganske tydelig at det lagres stoffer i kroppen som man kan bli veldig syk av. Jeg bryr meg veldig lite om hva en purong frisørspire påstår. Frisører kan si hva de vil for å forsøke å få flere kunder i dette som jo er nedgangstider. Jeg hører heller ikke på grønn ungdom, eller andre foreninger. Jeg stoler der i mot på seriøse forskningsraporter som er veldig tydelig i sitt resultat, og som alle er entydige i at farging av hår er skadelig. Da kan man bare si så mye man vil om grønne produkter og annet, for i følge forskerene er det blandt annet det stoffet som ALLE farger inneholder som er skadelig. Å ta ut akkurat dette stoffet vil gjøre at enhver hårfarge ikke kan feste seg og dermed er ubrukelig. Så derfor unlater jeg å farge håret. Disse grønne fargene er ikke noe som er oppfunnet etter forskerene gav ut sine rapporter denne måneden, så det argumentet er ikke verdt noe som helst. Heller ikke den beskyttende kremen. Det er bare svada, ment for å øke inntekten i en tid der gravide og andre er mer og mer bevisst på hva de gjør med kroppen sin.

Skrevet

17:45, du bør virkelig ta deg ei bolle...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...