vimsa .-) på overtid Skrevet 30. juli 2010 #1 Skrevet 30. juli 2010 hvor stort skal barnet være for evnt igangsetting??? jeg vil helst ikke settes igang, jeg har prøvd det før, og det gikk helt fint, men har lyst at denne siste babyen min skal komme når han er klar selv, men så har jeg jo fått beskjed om at han er stoooor... men hvor stoooor er han? og hvor går grensen for hva som er for stort og ikke liksom??? noen som vet? antar det blir vekstestimering på meg på kontroll til uka, da er jeg jo fire dager etter termingdato også. og skulle han ligge feil vei igjen blir det jo uansett ks, men likevel, kunne ønske meg litt info fra noen med erfaring hva store barn og vekstesertimering/størrelsesestimering angår.....
Måånestråle Skrevet 30. juli 2010 #2 Skrevet 30. juli 2010 Jeg har vært til samtaler + kontroll/UL på sykehuset pga bekymring for stort barn, og fikk beskjed om at stort barn egentlig ikke er grunn for å bli igangsatt. Dvs at det ikke står på lista over grunner til å bli satt i gang med hormoner. MEN samtidig så tas det keisersnitt pga stort barn... Et liten selvmotsigelse der, mente legen jeg snakket med! I alle fall: jeg endte med keisersnitt sist når vi fikk ei jente på 4.2 kg, men det er ikke noen som vet om det er pga at hun var så stor (evt at jeg har lite bekken) eller om det ville gått helt greit om hodet var innstilt annerledes. Babyen denne gang ligger an til å bli like stor som sist (+15%). Pga dette har jeg fått tilbud om å få utført akupunktur og eventuelle andre triks de måtte ha for å sette i gang fødselen (stripping osv), fra to uker før termin. Hvis babyen ikke har kommet rundt termin skal vi ta en ny diskusjon for å vurdere et evt keisersnitt. Sykehuset vil selvsagt at jeg skal prøve å føde normalt, det er JEG som har bedt om å vurdere keisersnitt om jeg blir gående over termin. Jeg vil heller ha et planlagt keisersnitt enn at det ender opp som sist med begge deler. Dette er min "erfaring". Ikke noe som gjorde deg så mye klokere, kanskje? Ønsker deg lykke til, om det blir keisersnitt eller vanlig fødsel! Tvi tvi!
3skjønne_vidundere<3 Skrevet 30. juli 2010 #3 Skrevet 30. juli 2010 Dette lurer jeg også på. Jeg blir satt igang før om jeg får estimert et stort barn. siden jeg har to store barn, så er jeg nesten sikker på at jeg blir satt igang. Jeg skal til estimering i uke 36, så det blir spennende å se. Men jeg blir satt igang for stort barn pga tidligere hastesnitt og snitt. så fordi jeg skal prøve vanlig den tredje gangen er det jeg blir evt satt igang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå