Gå til innhold

kolikk og melk som mammaen drikker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter har kolikk.

Har tenkt å kutte ut melkeprodukter for å se om det hjelper.

Er det laktosen i melken (melkeproduktene) som jeg skal prøve å ikke få i meg da? Eller er det andre stoffer også?

Prøvde nemlig soyamelk i dag, men det smakte grusomt. Men kan jo evt. prøve laktosefri melk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ingen som vet dette?

Skulle gjerne visst det før jeg begynte å drikke laktosefri melk..... er jo ikke vits i det hvis jenta mi blir like dårlig i magen av det også! :(

Skrevet

Hei hei

Vi har slitt med d samme, og lillegull ble ikke bra før jeg kuttet ut amming og ga bare erstatning uten melk.

Hvis du skal prøve å kutte ut melkeprodukter så må du kutte ut alt, ikke bare de med laktose i. Altså ikke noe ost, yoghurt, rømme osv. (De inneholder ikke laktose med melkeprotein). Derfor er d ikke vits for deg å drikke laktosefrimelk da denne inneholder melkeproteiner.

Hvordan er symptomene til bebisn din? Vi har fått en ny unge med allergimme...:)

Skrevet

skulle stå: De inneholder ikke laktose MEN melkeprotein

Skrevet

Hei

Ja, en kan også reagere på andre ting enn laktose i melken.

Men det er ikke umulig å kutte ut melkeprodukter - det krever bare litt ekstra energi i starten når man må legge om og finne "erstatninger". Og tenk i mellomtiden at det virkelig er verdt det om du kan fortsette å amme + det er faktisk også veldig bra for deg å kutte ut melk.

Må du ha noen osteprodukter ol, så tåler de fleste veldig mye bedre produkter av geitemelk - fordi det har større proteiner som ikke så lett tas opp i kroppen vår (de som ikke skal være der). Også har du bøffelmozzarella laget av ekte bøffelmelk (mange er laget av kumelk).

Jeg kuttet helt ut melkeprodukter de første 3 mnd av graviditeten - og det gikk helt fint m litt omlegging.

Vil ikke anbefale å bytte ut m soyaprodukter - de kan forvirre hormonene i kroppen ol. Ble frarådet det.

Det som er kjempegodt - og sunt - til eks frokostblanding er mandelmelk. Naturlig søt også.

lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...