Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Både mamma, og mormor blødde kraftig under fødselen. Mamma måtte ha blodoverføring, og ble borte flere ganger. Mormor overlevde akkurat fødselen da ho fikk min mor.

Jeg er så redd for at jeg også vil blø mye, jeg har gitt beskjed om dette til jm. Men mamma fikk den sprøyten som skal gjøre at man blør mindre, men blødde likevel MYE.. Skrekk!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142141060-redd-for-%C3%A5-bl%C3%B8-ihjel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 2 uker senere...

Det positive er jo at du veit dette kan bli et problem, og kan si fra på forhånd!

Det har skjedd MYE innen medisinen siste 20-30 årene, så faren for å blø ihjel under fødsel i norge er nok ekstremt liten. Men er du urolig snakk med jm om det, er det vanskelig å ta det opp på timene, send henne en mail! Ofte lettere å sette ord på ting når du slipper å se folks reaksjoner.

• 2 uker senere...

Hej!

Vet hvordan du har det. Jeg opplevde akkurat dette under min første fødsel. Ikke under selve fødselen, men blødde så kraftig første timen etter (2liter) at jeg hadde akutt blodtrykksfall. Husker ikke så mye av det, da jeg var borte en ganske god stud! Heldigvis gikk alt bra, de vet hva de gjør. Fikk blodoverføring de neste 2 døgnene.

Dette var jeg selvsagt livredd for under min andre fødsel. Men på forhånd hadde jeg snakket med både lege og jordmor om dette, så når fødselen startet fikk jeg 2 sprøyter i låret.. (husker ikke hva de heter). Det skal iallefall hindre blødninger under og etter fødsel. Hadde også en anestesisykepleier sammen med oss 2-3timer etter fødselen i tilfelle noe skulle skje. Alt gikk bra. Var litt svimmel når jeg var oppe for å gå, men dette er normalt.

Så nå venter jeg nr 3. Jeg har allerede sagt klart i fra. Så i papirene mine har jordmor skrevet hva jeg skal ha før og etter fødsel. Er ikke så bekymret denne gang!

Ta en samtale med jordmor/lege slik at føden vet dette når du kommer inn. Skriv det gjerne på fødekortet elle hva det heter :)

Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...