lykkeliten1 Skrevet 12. august 2010 #26 Skrevet 12. august 2010 Håper vi kan kjenne symptomer etter hvert alle sammen, men det er nok litt i tidligste laget....
Frøya79 - dobbel glede :-) Skrevet 13. august 2010 Forfatter #27 Skrevet 13. august 2010 Hei! I dag har jeg fått positiv EL-test, så da har jeg nok EL i løpet av helga :-) Jeg skal til legen i slutten av aug, og klage min nød for manglende graviditet, men jeg håper at jeg slipper...:-) Har alltid ment at jeg har EL (kan kjenne det), men har ikke testet hver måned, men tenkte at det var ekstra lurt å teste nå, sånn at ikke legen bare ber meg gå ut å kjøpe eggløsningstester... Krysser bare fingrene for at egglederen min er åpen, og at det endelig skjer noe. De neste to ukene blir spennende her inne :-)
Gjest Skrevet 14. august 2010 #28 Skrevet 14. august 2010 Henger meg på her:) EL er over for denne gong(11.) og mannen har reist vekk på guttetur. Er spent på om det har fungert for oss:) Har liksom ein litt rar følelse, men er redd for at det kun er innbilling. Er vår første pp, men om det ikkje klaffar no, så blir det nok ingen prøving før etter jul (trur eg). Har IKM 25.august.
lykkeliten1 Skrevet 15. august 2010 #29 Skrevet 15. august 2010 Hei dere! Tenker ikke på så mye annet om dagen, enn EL, TR, IKM graviditet og baby. Hadde EL 11. august. Har kjent murring og en liksom tung følelse i magen etter det. Aner ikke hvorfor eller om det bare rett og slett er innbildning. Det kan det godt være altså. Har ikke bltt gravid på 1,5 år så hvorfor denne pp liksom? Tenker nesten litt sånn...men selvfølgelig jeg håper altså... håper for alle her inne jeg....klem, sukk.....
Petrine +spire=❤ Skrevet 15. august 2010 #30 Skrevet 15. august 2010 Skal vel inn under her jeg også :)Har ikm fredag 27 regner jeg med. Vet jeg har en lutealfase på 12 dager og el i dag ) Knall positiv test i går, positiv i dag også, men ikke så sterk. Da satser jeg på at den er neg i morgen for da vet jeg at el er over. Så var det "bare" å vente vente vente.. Tenker gansske mye på dette jeg også. Litt slitsomt, men kan ikke la være.... Håper det blir mange positive tester om ikke så lenge!
Gjest Skrevet 15. august 2010 #31 Skrevet 15. august 2010 Tankar rundt det å prøve på å få søsken til ungen vår.. Eg veit at ein ikkje skal tenke for mykje på det, og at ein må belage seg på å måtte vente før det klaffar. Men, eg har venta så utruleg lenge(nesten 2år) på at min kjære skulle bli klar for prøving. No har han gått med å ein (1) prøveperiode, så eg håpar så inderleg! Skulle det ikkje klaffe denne gongen, så blir det ikkje meir prøving før tidlegast etter jul, og det er på ingen måte avklart endå, så kan bli endå lenger fram i tid:( *sukk* Sist eg vart gravid fikk eg ein klar fornemmelse av at det var noko, og det stemte - testen var positiv. Men etter å ha gått å lengta og håpa på "uhell" lenge, så stolar eg ikkje lenger på kva magefølelsen seier. Uansett så klara den ikkje bestemme seg heller. Ein del av meg seier "du er gravid", medan ein anna del av meg seier "slutt og tull, vær realistisk: du er ikkje gravid. Sånn flaks har du ikkje". Dette er SÅÅÅÅÅ frustrerande! Er berre 4dpo, så vil ta lang tid før eg veit noko sikkert uansett. Håpar så inderleg på positiv test. Har bestilt masse billegtestar, som forhåpentlegvis kjem tysdag/onsdag, så då blir det ein kvar dag fram mot IKM. På den måten kan eg forberede meg på ev.neg.svar eller kunne glede meg så tidleg som muleg over ev.positivt svar. Eg veit ikkje korleis eg kjem til å ta det dersom det viser seg at det ikkje har klaffa, for det følest som om det er no eller aldri:( Uansett så er det no eller om kjempelenge:( Eg saknar å gå gravid. Eg trivdes godt å gå gravid, følelsen, bevegelsane, sinnstemninga...alt saknar eg! Dessuten blir ungen vår stadig større, og vi synest det er viktig å ha leikekameratar. Eg hadde håpa på litt tette barn, slik at dei ville få mest mogeleg ut av kvarandre. det synest forsåvidt min kjære og, men likevel er han ikkje så veldig medgjerleg når det kjem til snakk om unge nr.2. *sukk* Dette vart litt langt, og proppfullt av negative tankar og triste greier. Beklagar det, men eg hadde behov for ei utblåsing.
LINDA*** Skrevet 16. august 2010 #32 Skrevet 16. august 2010 Hei Slenger meg på her.. Forventer mens enten lørdag 21-aug ELLER ons 25-aug. Noe sier meg at vi har "bomma" totalt på EL. Hadde sex ons 11. Mens el-slimet var for fullt helga før... Er ikke sånn kjeeempeivrig etter å måtte bli gravid (har 2 fra før). Men det er noe med det å skulle gå gravid igjen da, og å se ungene vokse.. Love it
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 17. august 2010 #33 Skrevet 17. august 2010 Her hørte visst jeg også til! ...tror jeg.. Er ikke helt god den syklusen min, men tempen sier nå at jeg er 6 dpo i dag. Har ingen symptomer enda...bare det samme gamle.. luft i magen, ømme pupper o.s.v. Standard tegn på at jeg har hatt eggløsning med andre ord. Hehe. Hadde ikke gjort noe å fått noen symtpomer, altså.. Er veeeldig klar for klaff!!! Har heldigvis hatt oss jevnlig, så har da truffet eggløsningen. Prøvd i 21 mndr nå..!! Ikm er vel rundt 24-25 august. Bare ei uke til det jo!? Haha.. Av og til er det greit å ikke ha kontroll på syklusen sin.. Da blir det ikke så lenge å vente når en faktisk endelig får bekreftet eggløsning av temp.. ...var litt i tvil om jeg hadde hatt eggløsning og OM jeg hadde den for ei uke siden.. Ikke noe el-slim og ikke noe tydelig stigning.. Men ingen tvil om at den siste uka så har tempene vært høyere enn uka før..så.. får bare satse på det beste
Tasselur Skrevet 18. august 2010 #34 Skrevet 18. august 2010 Jaja, da var el over for denne gangen her i gården. Og med min alt for korte lutealfase så blir IKM allerede neste fredag. Kjekt at det ikke er så lenge å vente til man vet svaret, men såpass kort at jeg alltid lurer på om det stakkars lille egget har noen sjanse til å feste seg... Tiden vil vise..
Kiki27 Skrevet 18. august 2010 #35 Skrevet 18. august 2010 Heisann! Hadde EL den 13. og har IKM ca. 27-28. Er spent. Første pp. Forrige gang klaffet det på 7pp, så jeg er forberedt på at det kan ta tid, men vil så gjerne at det skal gå fort! Er iallefall ekstremt humørsyk om dagen og veldig oppblåst. Kan det være symptomer??? Har i tillegg nyst masse de siste dagene...
aviva<3nov 2005 <3 feb 2012 <3 Skrevet 19. august 2010 #36 Skrevet 19. august 2010 Jeg er nok ikke gravid denne gangen! jeg hadde EL da jeg var bortreist! og det var uten tvil el, for aldri før har jeg hatt ubehag kombiner med slim. vanligvis bare ubehag. så hvis dette var min mnd for å bli gravid syntes jeg det er mekti urettferdig planlagt av kroppens hormonelle syklus. Men vi får se. regner med at den 24 august sitter jeg der med tanta på besøk og venter spent på neste PP.
Elviraen Skrevet 22. august 2010 #37 Skrevet 22. august 2010 ja da er vi inne i testeuka vår folks!! å jett om jeg har klart å holde meg!? NEI!!!!!! jeg MÅTTE teste på fredag, IKM på mandag/tirsdag....... og den var POSISTIV!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 1pp dette, ble gravid på 1.pp sist å, så det er nesten for godt til å være sannt!! Jeg er superoppblåst i magen, er øm nede ved blæra, buksekanten er ubehagelig og det stikker og murrer!!!! Skal ta en til i morgen, og kanskje en i kveld, har et lass med slike billistrimler!! Kommer mensen på mandag tirsdag nå blir jeg frustert....... positiv test er jo positiv test!! Nå skal jeg teste jenn!HAHAHHA Lykke til alle dere denne uka, ser dere inne på terminklubben!!!!!!!So far er det termin 2. mai!!! Masse babystøv!!!!!!!!
Frøya79 - dobbel glede :-) Skrevet 22. august 2010 Forfatter #38 Skrevet 22. august 2010 GRATULERER!!! Så heldig du er :-) :-) Håper det drysser masse babystøv på oss andre her inne. Jeg kan tidligst teste onsdag, så må fortsatt vente noen dager i spenning...
Popelko Skrevet 22. august 2010 #39 Skrevet 22. august 2010 Hei Hei ! Jeg tror jeg har IKM i uke 34,men er ikke helt sikker. Syklusen er som regel på 26 dager, men sist var den på 21 dager, så enten har jeg IKM i dag, eller på fredag til uka... Så håper jo så klart den egentlig skulle ha kommet i dag, siden den ikke har gjort det Men siden syklusen vanligvis ikke er så kort, regner med at jeg hører til i uke 34
lykkeliten1 Skrevet 23. august 2010 #40 Skrevet 23. august 2010 ja ja så kom TR i dag da. Ååå. er så lei ho... Uansett, gratulerer til dere det har klaffet for!
Gjest Skrevet 23. august 2010 #41 Skrevet 23. august 2010 Ingen teikn til noko tante endå, takk og lov. Var tidlegare i dag redd for at ho skulle kome i dag (IKM 25.). Håpar inderleg at det kjeme ein positiv test, i staden for tanta. Kryssar fingrane for det! *drøyme* dersom det har klaffa denne gongen, så vil terminen vere rundt 5.mai, og embriostadiumet vil vere over på bursdagen til ungen vi har frå før. Ultralyden blir ca 1mnd før jul...TENK for ei fin julegåve det ville blitt til slekt og venner. *sukk* Nei, no må eg slutte å tenke slik(lettare sagt enn gjort), ellers risikerar eg å bli kjempeskuffa dersom tanta kjeme.
aviva<3nov 2005 <3 feb 2012 <3 Skrevet 23. august 2010 #42 Skrevet 23. august 2010 IKM i morgen! og jeg vet tanta kommer. Jeg har vært symptom fri denne mnd. heller ingen ømme pupper faktisk! det har faktisk vært en bra mnd. men i dag kunne jeg kjenne et snev av aggresjon! Graviditets testen jeg tok nå var svært negativ i tillegg. men det har faktisk vært godt denne mnd. har ikke hatt det suget etter å måtte bli gravid. har kansje klart å psyke meg selv ned kansje. uansett så håper jeg fortsatt at jeg blir gravid snart, men stresser ikke i det hele tatt og det er utrolig godt
aviva<3nov 2005 <3 feb 2012 <3 Skrevet 24. august 2010 #43 Skrevet 24. august 2010 den kom ikke, ikke et snev i det hele tatt i hele dag altså 24 august da. men den kommer. Men jeg vil også nevne at jeg tok i beregning 28 dager denne gangen for syklusen. har lagt gjevnt på 26 dager men den siste tiden har alt vært rart. av å til kommer den ei uke før andre ganger kommer den en uke etter. så nå den 25 aug er jeg 4+1. Men jeg kjenner det på meg. mensen kommer! så vi får prøve neste mnd heller. samt at g.testen var negativ i dag også!
Frøya79 - dobbel glede :-) Skrevet 25. august 2010 Forfatter #44 Skrevet 25. august 2010 Så kjedelig, aviva021105! Håper du er en av de som tester sent positivt... :-) Men en kjenner som regel kroppen ganske godt... Jeg har ikm til helga, og svei av en test i går. Negativ. Det var jo litt tidlig, og har ikke turt å teste i dag, men svir nok av en i morgen tidlig... Men har ikke noen god feeling, og nå har jeg antydning til at det er noe migrene på gang, og den kommer som regel rett før IKM. Så det er ikke noe godt tegn. Jeg har også ømme pupper,også et PMS-symptom. Jeg har blitt skuffet så mange ganger nå, at jeg graver meg ned og tror ikke jeg er gravid inntil det motsatte er bevist. Men håper er jo absolutt til stede så lenge jeg ikke har fått tantebesøk :-) Lykke til, og håper mensen fortsatt holder seg borte!
Popelko Skrevet 26. august 2010 #45 Skrevet 26. august 2010 IKM i dag, fortsatt ingen tegn til den. Pleier som regel å merke det en dag i forkant, men sist gjorde jeg ikke det, da ploppa det bare Så får se hva dagen bringer, skjer det ikke noe, blir det vel en test i morra Veldig spennende å følge med på dere andre i denne prøvingen, er innom å sjekker hele tiden om noen har testet positivt
Frøya79 - dobbel glede :-) Skrevet 26. august 2010 Forfatter #46 Skrevet 26. august 2010 Hei! Testet negativt i morges... 3 dager til IKM, så alt håp er ikke ute, men jeg tester vanligvis tidlig positivt. Har testet positivt 5 dager før ikm tidligere, så jo nærmere jeg kommer, jo mindre håp er det, er min erfaring. Hodepinen og ømme pupper (PMS-tegn) er vedvarende, noe som heller ikke taler for et mai-barn... (Søren! Mai er en utrolig flott tid å få barn på :-) Begynner egentlig å bli ganske deppa og lei av hele prøvinga. Har straks holdt på i et år nå, og begynner å tro at jeg har tett eggleder. De 3 andre gangene jeg har vært gravid (to vellykkede), har jeg blitt gravert veldig fort, så dette er et stort unntak for vår del. Et unntak jeg veldig gjerne skulle vært foruten, for dette er noe MØL! Jeg kom på nok et PMS. tegn: Negative tanker, he he (bare les avsnittet over...) Så jeg er nok ikke en av de heldig utvalgte denne måneden heller. Lykke til alle andre!
Gjest Skrevet 26. august 2010 #47 Skrevet 26. august 2010 Uff, så dumt Frøya:( Kanskje du burde ta ein tur til legen og skjekke egglederane, sidan du mistenker at den er tett. Ein vakker dag blir det nok din tur igjen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå