Gå til innhold

Skravletråd - IKM uke 34

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Ser ikke at noen andre har laget en skravletråd for oss som har IKM i uke 34 (23.-29.august). Selv om det ikke gikk denne måneden, må vi jo se fremover...

Selv er jeg på dag 1 i syklusen, men har visst at jeg ikke var gravid i noen dager pga. spotting og negative tester, så jeg er "over" den verste skuffelsen allerede. Hadde et godt håp denne måneden, pga. eggløsning på "riktig" side (har fjernet en eggleder pga. exu), og masse sex i dagene rundt EL. Men det funka ikke denne måneden heller. Ny pp - nye muligheter, selv om det da vil være EL på "feil" side... Men det kan gå an likevel. Den resterende egglederen kan fange opp egg fra begge sider. Har to barn fra før (med samme mann som nå), + en mislykket grav. Alle 3 ganger jeg har vært gravid før, har det klaffet på 1. 3. og 2. pp, så nå har jeg bestillt legetime for å prøve å finne ut om den resterende egglederen kan være tett eller noe...

Koselig hvis noen vil "skravle" i den lange ventetiden mot ny IKM ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Flott at det er andre som har IKM i veke 34 og, for det er så leeeenge til! *blæh!*

Eg håpar virkeleg at tante ikkje kjeme då, for min kjære skal gå på skule eit år, og reiser derfor vekk rundt 14-15.august (EL rundt 11.aug trur eg), så om det ikkje blir graviditet denne gongen, så kan det ta litt tid før neste prøveperiode (blir kun buande saman i periodar).

Er på dag 6 i syklusen (syklus på ca 31dagar, tidlegare var den på ca 25dagar, men det endra seg plutseleg i mai), har IKM 25.august (om det ikkje forandrar seg igjen!!)

Har ein unge frå før, som blir 2år i oktober, har ikkje hatt andre garviditetar så har ikkje opplevd SA eller MA. Håpar eg ikkje får oppleve det heller.

Skrevet

Så fint at det er en tråd for oss i uke 34 allerede :) Da kan vi se framover :)

Gikk ikke for oss denne mnd heller. Har to barn fra før, og ble gravid på første og tredje forsøk da, så forventer liksom at det skal skje ganske kjapt da. Men, ting kan jo ha forandret seg.

Skrevet

Hei!

Så koselig at dere vil være med på "nedtellingen" :-) Det føles leeenge til nå - enig i det, men 4 uker går alltid fort når en ser bakover... Rart det der!

Kjenner meg igjen i det du skriver Millimilli. Jeg har også to barn fra før som ble unnfanget veldig kjapt, og når en er så godt vant, så stusser en litt over at det tar så lang tid. Nå kan det jo fortsatt klaffe kjapt for deg da, selv om 4 pp er ny personlig rekord :-)

For noen dager siden fikk ei veldig god venninne av meg baby, og vi startet prøvinga ca på likt... Og folk som var her inne når i de første pp våre er høygravide eller har fått nå. Da føler jeg har vi har mislykkes en del, selv om det ikke er unormalt å prøve i 11 mnd, så er det det for min del. Har så smått begynt å skanne nettet for info om ivf og privatklinikker, etc (Vi vil aldri få noe fra det offentlige, siden vi allerede har to barn). Men mandag 30. aug. har jeg fått time hos fastlegen. Håper bare han vil henvise meg til gyn. sånn at jeg kan få sjekka om den egglederen jeg har er åpen. (måtte fjerne den andre i mellom de to vellykede grav. pgå svangerskap utenfor livmor.) Det er altså lett å grave seg ned i "i verste fall-scenarioer" når ting ikke går som en har planlagt eller forventet. Begynner nesten å lure på om det er forsynet som "straffer" meg for at jeg har tatt det som en selvfølge at jeg kan bli gravid igjen... Uff da, vi får ikke håpe det, men det kommer jo noen tanker... :-)

Håper uke 34 er en lykkeuke, og måtte vi alle bli gravide!!

Skrevet

Hei!

Hvordan går det med dere? Kommet over den verste skuffelsen?

Dagene går fort. Bare en ukes tid til nå, så kan vi begynne å leite etter eggløsningen... :-)

Skrevet

siden jeg ikke har el tester denne gangen og kan kun gå etter mensen så har visst jeg denne IKM uken også. :) har da IKM 24 august. på oldemor sin bursdag (må hun hvile i fred) så håper at hun sitter på en sky der oppe og ser det jeg skriver og gir meg ønsket mitt om en til. en koselig tanke igrunn :D håper det sitter denne gangen. vet EL kommer like etter mens så her hoppes det i høyet :) lykke til alle sammen :D:D

Skrevet

Nå må jeg bare spørre dere folkens, et spørsmål som det spørres om ofte, men har dete El slim før eller etter el?? jeg har for første gang sett at jeg har det, har ikke sett etter det før...... men jeg har det ja..... og så trodde jeg at jeg hadde el midt mellom to mens...... hvis el slim er før el er alt i rute skal ha el ca 8-9..... men om det er etter, så har jeg tydeligvis el mye før!? hmmm...

Skrevet

Hei!

Jeg mener jeg har lest at EL-slimet kommer før EL, og at det stopper opp når EL er over, men godt mulig jeg husker feil :-)

Skrevet

Jeg skal ha EL til helga ca, og jeg har ikke helt kontroll på dette slimet mitt ;-) Sist kom det på dag 9, og det syns jeg var tidlig, så regner med EL kom etter slimet.

Så nå er det bare å kaste seg rundt og ta sengevalsen ;-)

Skrevet

He he... Evt. kan dere prøve polka denne gangen :-) Lykke til med jakten på EL!

Skrevet

Hei, så fint at det er kommet en tråd for oss med IKM uke 34. Jeg går nå inn i min 9 pp. Skuffelsen var stor nok en gang da det ikke gikk denne gangen heller..... Med vårt første barn klarte vi det i 6 pp, men synes at det tar så veeeldig lang tid med nr 2......Men nå er det ikke lenge til vi kan begynne å prøve igjen:-)

Skrevet

Ja el i helga har jeg også... skal ha i allefall... vi tok en tunde polka OG en runde vals i går...... så blir det en kjappings i natt en gang!!! JOHOO!! HAHAHAH lykke til folks, håper dere er like gal som meg når det nærmer seg ikm, for da trenger jeg noen å lette på trykket sammen med....

Skrevet

Hei, igjen!

Det er bra å høre at det er andre her som også blir litt koko når det nærmer seg IKM, Briane :-) Jeg synes ventetiden mellom EL og ikm er uutholdelig... Men det er jeg vel neppe alene om...

Jeg har forventet EL ca 14 aug. Det er jo enda noen dager til. Over en uke, faktisk. Har eggløsning på "feil" side denne gangen, så har ikke så store forhåpninger heller, men utålmodigheten er likevel sterkt tilstedeværende.

I mellomtiden får vi danse både standarddans og latindans :-)

Skrevet

Hei og hå. Har antageligvis IKM helt i slutten av uke 34, litt ustabil syklus. Er i 3pp med nr 3, men har heldigvis ikke begynt å stresse noe særlig. Passa ikke så bra de to første pp, så det var helt greit. Nr 1 satt på 1 pp, mens nr 2 drøyde over 1 1/2 år (og 2 SA mellom nr 1 og nr 2), så er forberedt på at dette kan ta tid. Hadde akkurat rukket å sette igang med utredning da nr 2 satt på naturlig vis. Ønsker oss en nr 3, men orker ikke begynne med hormoner og greier igjen hvis vi ikke får det til selv. Hehe, sier jeg nå ihvertfall, vi får se hva jeg sier hvis det fremdeles ikke er en spire om et års tid. ; )

Har sen EL og kort lutealfase, så jeg må nok smøre meg med tålmodighet minst 1 1/2 uke til før EL kommer... Jaujau, vi får vel kanskje sette i gang med oppvarming snart okke som. ; )

Lykke til til oss alle!

Skrevet

Hei hei..

Jeg har IKM helt i slutten av uke 34. Litt nytt for meg dette her. Er i 2 pp så det er spennende. Tror vi bomma litt forrige gang, gjorde vel et halvhjertet forsøk mens vi var på ferie. Så nå har vi bestemt oss for å begynne å gjøre et (eller mange) helhjertet forsøk. Har alltid hatt EL smerter når jeg ikke går på prevensjon, så håper alt står bra til "der inne".

Lykke til alle sammen :)

Skrevet

Vi nærmer oss med stormskritt folkens!! EL rett over helga!! Jeg hadde en smart oppdagelse i dag!! Jeg har 30 dagers syklus, så har jeg alltid tenkt at da er det EL midt i mellom.... men det er det ikke........ fordi El har ikke noe med forige mensen å gjøre....... syklusen starter jo med EL....... ikke med en mens.... så det vil si at når man har 30 dagers syklus blir det EL på dag 16......etter forige mens......fordi det er mest "normalt" å ha 14 dager mellom EL og mens....... er dere med i tankerekka!? Jeg var DRITTstressa for at det ikke kom noen EL, har kjøpt meg tester å hele pakka, men etter denne "nye" oppdagelsen min skal jeg ikke ha EL før mandag tirsdag, så da gjenstår det å se!!

Lykke til folks!!

Skrevet

Vi må lage en sånn IKM tråd med dato og navn!!

Skrevet

Blir med her jeg også. Skal til lege på mandag for å sjekke om det er/ har vært noe i magen. Testet så svakt både før og etter blødning, så er liksom litt usikker.. Men selv tror jeg vel egentlig ikke det er noe, derfor legger vi inn aksjer denne måned også, sånn for sikkerthetsskyld ;)

Skrevet

Er egentlig usikker på når jeg har EL. Har aldri sjekket det. Men, det kommer som regel alltid slim på dag 10, også koser vi oss annenhver dag fra dag 8 og i allefall en uke fremover. Så er rimelig sikker på at vi treffer EL. Denne mnd må det klaffe!:)

Skrevet

Er egentlig usikker på når jeg har EL. Har aldri sjekket det. Men, det kommer som regel alltid slim på dag 10, også koser vi oss annenhver dag fra dag 8 og i allefall en uke fremover. Så er rimelig sikker på at vi treffer EL. Denne mnd må det klaffe!:)

Skrevet

Hsar EL nå, supersterke streker på de billistripsene, og smilefjes på den digitale fra CB!! Arti!! Men undrer meg over dette, tror det er slik at en har forhøyet sånn LH eller hva det heter.....to dager FØR eggløsning, så når egget har sluppet synker den, så dvs, om jeg tester i morgen og der ikke er smilefjes har egget måttet slippe i natt eller noe... ja ja, vi hadde oss i dag i 8 tida.... lå en stund for at de skulle få svømmt oppover!!HAHAH dette er jammen galskap!!HAHAH Pute under rompa å!HAHA Men når jeg går på do fæler jeg at de bare kommer ut svømmerne, men det er vel noen i jenn... ska ta oss en runde i sengehalmen i mårra også, får å være sikker!! Jeg synest det er merkelig om jeg ikke blir gravid, eller alts, det er jo helt naturlig, men jeg kunne tenkt meg å vite hva som skjedde om jeg ikke ble det....,var det ingen kule sædceller denne gangen? fannt de ikke veien til ivmorveggen...... var de ikke en match? var det noe, men så bare slapp den taket? det kommer jeg til å fundere på om det ikke blir noe..... føler meg SÅ sikker på at det blir, så om det ikke blir kommer jeg innpå her å suttrer, er i 1 pp nå, så jeg roer meg vel når jeg kommer til 6 pp eller noe!! Hadde klaff på 1 pp sist.... så krysser figre!! Lykketil alle dere her inne, jag her EL mandag eller tirsdag, skal sikkert teste hundre ganger helga før det, likevell om det ikke er vits!!Tjobing!!

Skrevet

melder meg inn her jeg også:) blir spennede.....;)

Skrevet

Hei alle sammen!

TR er helt ute å kjøre nå. Aner ikke hva som var forrige mens eller spotting. Har blitt skikkelig kluss i systemet de siste månedene. Men likevel kommer EL til ca samme tid. Tester etter EL denne uka og har nok IKM i uke 34. Så slenger meg med på denne tråden jeg også!

Legger inn aksjer (som det kalles) annenhver dag nå...

Så burde jo treffe, men det spørs da...Vi får se...

Lykke til alle sammen i denne spennedne perioden!

Skrevet

Ville bare en ting til.

Vi har hatt sex i dag. Tok en EL test akkurat nå!

Smilefjes! Jeg har EL I DAG. Trodde det var noen dager til...

En skikkelig herlig klaff eller?

Legger inn noen aksjer i morgen også for sikkerhetskyld.

Da må det vel være håp vel!

Hi hi

Skrevet

Måtte dytte opp denne da den hadde havnet helt nederst :)

Er det noen som har noen symptomer her enda da? Kanskje litt tidlig enda.

Jeg har i allefall inge symptomer enda. Pleier å få ømme pupper ca. en uke før mens, og hver gang innbiller jeg meg at det er ømmere enn vanlig, og håper det er et graviditetstegn ;-p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...