bagera82 Skrevet 30. juli 2010 #1 Skrevet 30. juli 2010 Hei, føler den lille tulla mi spiser litt lite, og så lurer jeg på om jeg kan kutte ned på MME?? en typisk mat dag ser slik ut: 07: 120 ml MME (noen ganger mindre) 10: 1p grøt og bittelitt vann ved siden av. Eeeelsker grøten sin 13: 150ml MME + 1/2-1p fruktmos 16: 150-200ml MME og ca 1/4 eller 1/3 glass middagsmat 19: 120-180ml MME og 1/3p grøt føler jeg ikke får i henne så mye av den faste føden fordi hun drikker seg mett på MME, og gir jeg fast føde først så vil hun ikke ha melk. På nan pakken står det jo 200-250ml MME 4-3 ganger daglig. Ett sted leste jeg at MM eller MME bør være hovedernæring frem til 8 mnd alder, men er det ikke melkeavvenning vi driver med nå? På helsestasjonen er det ikke mye hjelp å få med dette her.. de vet liksom ikke osv.. Har egentlig bestemt meg for å ikke bekymre meg og søke så mye informasjon lenger, for man blir jo så forvirra og unødvendig bekymret. Men hva gjør/ har dere gjort? Kan jo legge til at hun ikke krabber enda og sover fra 19.00 til ca 06-07!
Guttemamma til tusen :) Skrevet 30. juli 2010 #2 Skrevet 30. juli 2010 synes det høres veldig greit ut det tar lang tid før de små forstår at det går ann å bi mett på annet enn melk, så det er somregel melk som blir foretrukket når de er sultne så lenge hun er blid og fornøyd, legger på seg og sover godt, så gjør du det riktig Gutten min sin måltidsrytme: 07- mm 10- noen biter brødskive og mm 13- et frutbeger + mm 16- litt av middagen vår + vann 19- en porsjon grøt og mm jeg vet jo ikke hvor mye han får av meg, men han drikker ihvertfall tomt de fire gangene han ammes.
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 30. juli 2010 #3 Skrevet 30. juli 2010 Vår gutt er 7.5 mnd nå og måltidene hans ser slik ut: 07/07.30: 170ml MME (drikker ikke alltid opp...) og en god porsjon havregrøt med litt sviskemos i 11.30: 1 porsjon grøt og fruktbeger. Får vann å drikke. Han nekter å drikke melk til lunsj... 14.30: Middagsglass (5-6mnd) Vann til drikke. Nekter melk til middag også... Drikker ikke veldig mye vann, men begynner å like det bedre og bedre. 18/18.30: 170ml MME (drikker noen ganger alt, andre ganger ikke...) og en god porsjon kveldsgrøt med sviskemos i.... Så her går det ikke mye mme i grunnen, men han får jo i seg nok melk med grøtporsjonene. Vi skal snart prøve med litt brød til lunsj istedet for grøt... Disse måltidene har vi hatt omtrent siden han var ca 6.5 mnd.
abella Skrevet 30. juli 2010 #4 Skrevet 30. juli 2010 Jeg fikk opplyst på helsestasjonen at de bør få ca 500 ml mme daglig til de fyller året av ernæringsmessige grunner. Hvis hun er interessert i mer fast føde kan du sikkert kutte litt ned på melka og øke med fast føde.
bagera82 Skrevet 2. august 2010 Forfatter #5 Skrevet 2. august 2010 Takk for svar alle sammen Har regna på mengden de siste dagene nå, og det er så vidt vi passerer 500 ml i løpet av dagen, men noen dager er vi oppe i 600 også. Skal årøve å gi litt mindre fast føde, og heller kjøre på igjen når krabbingen er på vei
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå