Gå til innhold

Hva gjør man hvis man ikke kan beholde katten sin lenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lagt ut annonse både på finn, facebook og hengt opp lapper.

Samboeren min har fått skikkelig allergi så vi kan ikke beholde henne lenger :(

Hva gjør vi om vi ikke får gitt henne bort?

Tar dyrebeskyttelsen imot?

Skrevet

Her jeg bor er det et kattepensjonat, de tar for det meste imot dyr som er blitt dårlig behandlet der de tidligere har bodd og som skal omplasseres. Kanskje det er noe slikt der du bor? Bør kanskje prøve på en annonse i lokalavisen også?

Skrevet

ring dyrebeskyttelsen da

Skrevet

kan jo gjøre henne om til ute katt hvis de rette forholdene er der :)

Noe sier meg at voksne katter er ikke lett å gi bort og da er det jo i verste tilfelle "kort prosess" og dyrebeskyttelsen har nok dyr vil jeg tro men ring dem. Kun en måte å få svar på.

Skrevet

Var innom dyrebutikken i dag og fikk nr til både dyrebeskyttelsen og foreningen for omplassering. Får prøve å ringe de. Er jo ingen som vil ha en voksen katt, folk vil jo helst ha kattunger når de skal ha seg katt.

Skrevet

Vist ikke dyrebeskyttelsen kan ta imot så kan du også kontakte div.veterinærer og spørre om de kan for deg(koster litt men)

Skrevet

Hei. Hvorfor skal du gi bort katten..? Dyrebeskyttelsen er rimelig full og er ikke sikkert de tar imot pga plassmangel. Eller kan man levere på omplasseringshjem, de finnes flere av. Veterinærer tar ikke imot katter.

Skrevet

ikke ta sorgen på forskudd..

For samboeren din sin del anbefaler jeg å dra til veterinær eller dyrebutikkå kjøpe noe man sprayer på pelsen til katten som hemmer allergenene.. HUsker ikek hva dette heter, men min mor har hatt god nytte av den ved lengre besøk av allergiske personer.

Støvsug og vask alle flater for å fjerne mest mulig pels som ikke er sprayet.

Selvsagt er det noen som ønsker seg voksne katter. Vi ønsket oss ikke en vilter kattunge, så vi betalte for en 3-4 år gammel mons ved dyrebeskyttelsen. Katten vi hadde før det var ei voksen hokatt fra dyrebeskyttelsen.

Fordelen med å motta direkte fra en privatperson er at man da kan få litt informasjon om katten på forhånd. Og vedkommende vet når densist fikk markkur og evt om den er vaksinert. LYKKE TIL!

Gjest poäng
Skrevet

Ingen som vil ha en voksen katt? Senest nå på tirsdag overtok jeg en 2 år gammel katt.

Hør med venner og bekjente, kanskje de kjenner noen som kunne tenke seg katt. Jeg fikk min nye pus via bekjentskaper.

Skrevet

Jeg synes voksne katter er å foretrekke.

Da slipper man (som oftest) kloremerker overalt, og det er lettere å la de være en del ute.

Stinemor: Hør med dyrebeskyttelsen om de kan ta katten.

Ofte er det dessverre vanskelig å få de til å overta en katt med eier, men det er verdt et forsøk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...