Gå til innhold

Hva hadde dere gjort???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er fra Sverige og har familien min der. Fikk i dag en sms fra min pappa om at han kommer en tur i morgen. Pratet med ham forrige uke da han nevnte dette, men jeg fortalte at det passet litt dårlig denne helgen. På søndag er jeg 38 fullgåtte og har en 3- åring hjemme. På lørdag skal mannen min i bryllup og jeg skal være hjemme med 3- åringen plus være hundevakt for en valp på 8 uker for svigerinnen min som skal i samme bryllup. Jeg har diverse "småplager" som mye vann i kroppen, litt bekkenplager, halsbrann og er vel generelt trøtt og lei. Føler ikke veldig for besøk hvis jeg skal være helt ærlig. Har jo droppet dette bryllupet fordi jeg ikke føler meg helt på topp. Pappa sa at han hadde tenkt å telte (!) og at det derfor ikke skulle belaste oss. men jeg regner jo med at han har tatt for gitt at han kan spise her. Til slutt kom det fram at han skulle ta med kjæresten (mine foreldre er skilt) som jeg har truffet en gang før. Det hører til saken at det fossregner og neppe er gode teltforhold, campingen her svømmer nok over eller blir temmelig våt! Så det ender vel opp at de må sove her... Er jeg egoistisk når jeg har sagt at jeg rett og slett ikke orker besøk denne helgen?? Fikk følelsen av at han ble temmelig fornærmet.. Hva hadde dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er pappaen din^^

Jeg ville lat than overnatte, la han styre med 3 åringen slik at jeg kunne ligget på sofaen, og fått han og kjæresten til å lage middag. Ah, skulle ønske noen av mine foreldre vill komme hit på besøk å gjøre det for meg!

Skrevet

jeg hadde tatt imot min far med åpne armer. har også en far som bor et stykke unna. selv om man er dårlig i formen, trøtt og lei og småplager. det er tross alt bare for en helg. og han forventer nok heller ikke at du skal være helt i hundre. og det er vel normalt når man får besøk at de spiser hos deg.... han/de kan vel heller hjelpe til med matlagingen og slikt da.. sender vel ikke besøket på dør for å kjøpe mat selv, eller be dem dra på Mc Donalds ;)

Skrevet

Det er så ulikt hvordan man føler seg - dette er nok bare du som kan svare på. Blir du veldig sliten av det så er det lov å si nei. Hvis han kunne avlastet deg så er det en annen sak. Men det kommer jo ann på hvordan han er som person og hvordan forhold dere har (klarer du å legge deg på sofaen eller blir det forventet at du skal diske opp og holde han underholdt?). Og hvordan blir det med den nye kjæresten hans? tar de med sønnen din ut sånn at du kan hvile? Eller får du bare tre pers å passe på?

Broren min og hans kone og to barn var på besøk. Veldig koselig, men med to ekstra barn som leker høyt og lavt ble det for mye for meg. Ble helt utslått. Etter mye tenking sa jeg at det var best om de sov på hotell i stedenfor her, og etter at de så hvor sliten jeg var etter en dag så dro de en dag før tiden. Må være lov å si ifra dersom det går helt utover helsa. Man kan jo ta igjen selskapet litt senere hvor det faktisk er hyggelig å være sammen, og når man får noe ut av selskapet.

Du må kjenne på magefølelsen din hvordan dette blir for deg. Hvis de skal komme er det sikkert lurt å avtale "spilleregler" på forhånd. Hva kan de gjøre for at besøket skal bli hyggelig for alle parter?

Skrevet

Enig med corneliuss. Det er du som kjenner faren din og sannsynligvis har noenlunde realistisk forståelse for hva slags besøk dette blir, om det blir en belastning, eller om det kan være mulig at de bidrar med å lage middag og aktivisere 3-åringen din. Hvis du vet med deg selv at dette besøket blir for mye for deg, så synes jeg du har lov til å si nei. Men selv er jeg nok såpass feig at jeg muligens hadde funnet en gyldig hvit løgn å servere...

Skrevet

Kommer an på hva slags forhold du har til faren din...

For meg er det aller viktigste i denne tiden hva JEG egentlig vil, ønsker, føler for og klarer... Så hvis dette ikke egentlig er noe du vil, men som bare vil ta energi, så synes jeg at du skal si nei!! Slik gjør jeg det nå, er veldig sliten, trett og har mye plager, og da sier jeg det bare som det er, nei, jeg er ikke i form... Det er viktigst å ta hensyn til deg selv her!!

Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...