Gå til innhold

Hjelp!!! soiste Brie (ost) i dag

Anbefalte innlegg

Er så stresset.

Var på godt brød for å spise lunsj i dag, der hadde jeg Brie på baguetten min da damen bak disken forsikret meg om at denne kan spises av gravide.

Leser etterpå i et Bam gravide blad at denne osten bør unngås.

Hjelp - er nå så redd for lille nurket i magen!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142139907-hjelp-soiste-brie-ost-i-dag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spiser ikke brie selv, mener å huske man skal være forsiktig med det, men at det er greit når det er helt ferskt for at sjansen for listeria da er veldig liten?

Uansett så er sjansene for at du fikk i deg listeriabakterien i osten veldig liten på bare en baguette. Det er jo bare regler for å være helt sikker, "i tilfelle". Bare tenk hvor mange som ikke vet de er gravide første tiden og både drikker alkohol, spiser spekemat og rå biff, oster, tar medisiner osv... det har nok gått helt fint! :) Men ville nok lest litt mer på nett, googlet litt, før jeg evt hadde spist det igjen for å være sikker på om det er ok å spise det.

Takk for svar!! ja, får vel tenke at dette sikkert går fint. Ellers i svangerskapet prøver jeg å gjøre det "riktige" så kjipt å spise den osten i dag, kunne valgt noe annet om jeg visste.

Er i uke 13 - vanskelig tid, for alle symptomer er borte!!

Gleder meg til spark!!

Gjest Lenchen J98, J08 og ny spire

Jeg har spist pastaurisert Brie i begge mine tidligere svangerskap. Det var først halvveis i mitt 2. svangerskap at det ble frarådet gravide å spise myke oster. Og det er bare 3 år siden. Før dette var Brie helt ok for gravide å spise, så lenge den var pastaurisert.

Det har gått bra med de fleste av oss før den tid, så det går nok helt sikkert bra med deg også :-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...