Gå til innhold

Hvordan skal barnevogna innredes?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, som førstegangs så har jeg ikke peiling og håper noen kloke damer med erfaring kan hjelpe meg litt?

Dyna skal selvsagt være der, og et lite teppe...men hva med noe baby kan ligge på? Ligge rett på den tynne madrassen som fulgte med i bagen eller skal man kjøpe en egen madrass? Lammeskinn/pels ting? Laken er kanskje greit å ha på? Pute har jeg lest at babyer ikke har behov for, så det har jeg heller ikke kjøpt eller tenkt å bruke i det hele tatt....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er førstegangs jeg også. Men jeg kjøpte skinnpose som jeg skal ha i vognen. Så hvis det er varmt så tar jeg posen fra hverandre og lar babyen ligge på skinnet, oxo har jeg dyne og evt et teppe over han :)

Men det er veldig greit å få råd fra kloke damer med erfaring :)

Skrevet

laken på madrassen, lammeskinn oppå og en gulpeklut under hodet. teppe eller dyne over. kommer ann på hvor kaldt/varmt det er.

Da har du det du trenger vil jeg si:-) lammeskinn varmer om vinteren og regulerer temp om sommeren:)

Skrevet

Jeg får høstbaby, og kommer til å bruke lammeskinn i bunn av bagen og dunpose oppå. Kanskje en dyne istedet for pose helt i starten, hvis det enda er litt varmt i lufta (termin i slutten av sept.), men fra senhøst/ vinter blir det garantert fram med godposen fra Odenwalder igjen (Holly heter den vel), som er good og varm, men liten og lett=)

Skrevet

Temperatur og spebarn er supervanskelig. Jeg hadde en baby som ble veldig fort varm sist. Hylgråt så fort jeg bare kom innenfor en butikk på vinteren. måtte kaste meg over alt av bekledning med en gang så han ikke svettet i hjel. Og jeg gikk sef ikke med pose og tøy på inne i butikkene. Han sa ifra med en gang. Jeg kunne ikke ha lammeskinn på sommer (eller deler av våren) på han. måtte til og med ta bort et fleesetrekk som hørte til vogna. Anbefaler derfor at man kjenner på babyene ofte - er de svett i nakken? Ta bort skinn eller tepper i bunnen. Er de kalde på hender og føtter så legg noe over de. Er ikke lett med temp - de skal jo hverken fryse eller svette...

Når det gjelder madrasser i vogna så er de jo veldig lette de første seks mnd. Madrassen trenger derfor ikke være så tykk, de ligger "oppå" allikevel. Etterhvert som barnet blir eldre og veier mer så er det viktig at madrassen er god - men ettersom man bytter til sittedel i vogna rundt seks mnd så gjelder det først og fremst sprinkelseng. :-)

Skrevet

utrolig godt spørsmål, har absolutt ingen anelse :S

Har termin 30 september, og tenkte jeg skulle kjøpe voksipose. Er det for varmt? hvis hun kommer rundt termin er hun jo ikke i vognen før oktober, og da er det vel kjølig ute? :S

Skrevet

Kommer Ann på temperaturen. Sønnen min var født 7. Okt og brukte ikke posen min før litt senere. Men hadde lammeskinnet i og syne + teppe over. Posen jeg har er beregnet helt ned i minus ti grader og han rant bort da. Men som sagt; forskjell på babyer og temperaturen kan variere så kjenn på de små! :-)

Skrevet

Ville hatt lammeskinn i bunn, og en liten gulpeklutt ved hodet for å beskytte skinnet (mye gulping)...

første tiden bruker man bare liten dyne eventuelt liten dunpose....

personlig liker jeg dyne best først, så pose når det blir vinter

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...