mastermind Skrevet 29. juli 2010 #1 Skrevet 29. juli 2010 Hvordan går det? Er bare 13 uker +2kg så er ikke så ille ennå. Sist gikk jeg ned før jeg gikk opp, men ikke denne gang nei... Hvilke uker er det vanlig å gå opp mye og når er det mindre? Noen som har erfaringer?
Tigergutt Skrevet 29. juli 2010 #2 Skrevet 29. juli 2010 Mitt andre svangerskap og vektøkningen er definitivt annerledes nå enn sist. Jeg er i uke 17 og har gått opp 5 kg. I mitt første svangerskap var jeg 6 måneder på vei da jeg hadde 5 kg pluss.........Hvor dette ender er ikke godt å si !
nurke84 *mamma til alma* Skrevet 29. juli 2010 #3 Skrevet 29. juli 2010 jeg er førstegangs og er i uke 22, har gått opp ca... 5-6 kg tror jeg det var.
Student89 Skrevet 29. juli 2010 #4 Skrevet 29. juli 2010 Er førstegangs og gikk ned 3 kg de 3. første mnd. Så gikk jeg de opp igjen. Og nå i uke 22 veier jeg 4,5 kg mer enn da jeg ble gravid..
Gutt 08 Jente11 Skrevet 30. juli 2010 #5 Skrevet 30. juli 2010 Opp i vekt her også Men vet egentlig ikke helt hvor mye, for vekta vår har vært ødelagt i over et år... Men har gått opp en drøy kilo fra 13 uker til 17uker, og tror vel helst jeg gikk litt opp de første månedene også, men vanskelig å si... Kastet ikke opp, og ligger ca 3 kilo over normalvekta mi så er vel sikkert det jeg har gått opp. Er jo meningen vi skal litt opp i vekt, så synes bare det er et godt tegn å gå litt opp i vekt. Og det blir nok fort mer de neste par månedene...
Gjest H to the Izzo Skrevet 30. juli 2010 #6 Skrevet 30. juli 2010 Godt å se at det er flere som aksepterer at de går opp i vekt! Det er jo helt normalt og anbefalt for de fleste, så det blir litt dumt å slanke seg nå. Jeg er snart 25 uker, og har lagt på meg 10 kg. I første trimester gikk jeg ikke opp noe, for jeg var kvalm og kastet innimellom opp på kvelden. Men i 2. trimester kompenserer jeg for dette, så nå kommer kiloene på. Jeg har inntrykk av at de fleste ikke legger så mye på seg i 1. trimester, men at det går oppover i 2. trimester. I 3. trimester legger man gjerne på seg opptil en halv kilo i uka, ettersom jeg har forstått. Kos dere med ruginga! God helg! :-)
Gullgrisen m/ novemberspire Skrevet 30. juli 2010 #7 Skrevet 30. juli 2010 Jeg er nå 27+2 og har ikke veid meg siden jeg var 25+3 eller noe sånt. Da hadde jeg gått opp 5 kg. Trodde det var mer, så jeg er fornøyd. Ligger på ca samme som sist svangerskap (kanskje litt mer) og da endte jeg på 12,5 kg. Denne gangen har jeg ikke vært kvalm og ikke kastet opp. I tillegg sliter jeg med bekken og rygg så jeg har måttet kutte kraftig ned på treningen og lagt den om, så er forundret over at jeg ikke har lagt på meg mer. Kan være jeg får endel skjult trim ved å løpe etter 3-åringen Kiloene raser som oftest av etter fødsel så jeg er ikke bekymret Gikk ned 9,5 kg på sykehuset sist og følte meg som en sylfide da jeg gikk ut derfra (men i virkeligheten tok det litt lenger tid før magen skrumpa tilbake til normal størrelse..hehe)
Gulljentene Skrevet 30. juli 2010 #8 Skrevet 30. juli 2010 Er nøyaktig 22 uker på vei idag, og har gått opp nøyaktig 4 kilo til nå. Spydde ikke av meg noe i 1.trimester så er ganske fornøyd med at det ikke er mere Sist svangerskap hadde jeg lagt på meg nesten 13 kilo da jeg var 22+5!!! Men veide 10 kilo mer da jeg ble gravid denne gangen da, ehem, kremt... :/ Tar sikte på at jeg skal holde meg innenfor 10-12 kilo vektoppgang siden jeg har endel å gå på...gikk opp nesten 17 i første svangerskap. Da var veldig mye av det fra 10- 30 uker, ikke noe særlig i 3. trimester faktisk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå