Gå til innhold

Hjelp! Jeg har tatt ett valg å er redd!

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har bestemt meg for å ta en abort.

Jeg er 19år

Fordi jeg har ei datter, som blir ett år i setpember, som jeg vil sette først en god stund til. Pluss at jeg skal på skole til høsten, og da passer det seg ikke med 2 små barn. Det blir rett å slett for mye.

Jeg vet jo med meg selv at jeg kan klare å ha 2.

Men da kan jeg ikke gå på skole til høsten, for da får jeg ikke fullført året uansett, å da er det jo heller ikke vits, mener jeg.

Men uansett.

Jeg har bestemt meg for abort.

Og lurer på om jeg skal ta medisinsk eller kirugisk..

Har googla masse nå, å får ikke bestemt meg.

Jeg har skikkelig ANGST for at noen skal "være nær meg nedentil", ettersom jeg blei strippet da jeg var gravid, nesten mot min egen vilje.

Så mitt spm til dere der ute er hvordan jeg kan gjøre dette å unngå at noen er nær meg? Er det i det hele tatt mulig?

Og så leste jeg om at... " får kvinner som ikke har født barn og som er kommet lengre enn ni uker i graviditeten, en forbehandling samme dag eller kvelden før inngrepet. "

Hva med kvinner som har barn da???

Setter veldig stor pris på svar!

Fortsetter under...

Hei :)

Godt å se at du har kommet til et valg som blir riktig for deg og datteren din.

Jeg tror at det kommer til å gå bra uansett hvilke metode du bruker, men vær obs på at enkelte sykehus bruker så og si utelukkende medisinsk abort. Men det er ikke noe å frykte, du setter da vaginatoren inn selv så det er ingen som trenger å gjøre noe med deg nedentil. Så får du smertestillende etter behov. Husk å si fra om du trenger mer smertestillende underveis. Hvis det blir kirurgisk abort så vil jo du være i narkose under inngrepet og ikke merke noe til det.

Det der med forbehandlingen har jeg ikke hørt om... Kan det være ultralyd de mener da? Vet bare at ved medisinsk abort tar en en pille som stopper tilførselene til fosteret noen dager før en skal inn til aborten. Noen kan også ta medisinsk abort hjemme.

Du kan nå evt ringe til Amathea, de vet jo en god del om dette da.

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...