Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er henvist til kvinneklinikken på sykehuset for oppfølging pga svangerskapsdiabetes. Noen andre som har vært på slik oppfølging? Hva innebærer det? Hvor ofte har dere vært til oppfølging? Er takknemlig for svar. Er både spent og redd...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var i går. Verdien min lå på 9,3 to timer etter glukosebelastning, så jeg har desverre fått svangerskapsdiabetes.

På KK fikk jeg først snakke med jordmor. Hun forklarte hva det innebar, hvordan jeg måtte legge om kosten og hvordan jeg skulle forholde meg til dette. Ble sendt ned på laben for å få opplæring i blodsukkermåling. Må stikke meg i fingeren 5 ganger for dagen, og føre det opp på et skjema. På tirsdag skal jeg til indremedisiner for oppfølging, for å se på resultatene osv. Om det ser bra ut trenger jeg ikke å måle så ofte. Du får også tilbud om kostveiledning.

Blodsukkeret mitt er veldig svingende fra før pga jeg har PCO. Brukte Metformin tidligere for å regulere det, men kunne ikke fortsette da jeg ble gravid.

Skrevet

takk for svar:) Jeg har fått time på mandag, skal da på ultralyd og snakke med diabetessykepleier for å få opplæring i blodsukkermåling og kostveiledning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...