Gå til innhold

Dere med babyer på ca 2 1/2 mnd, hvilke rutiner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

-Når legges de på kvelden, og hvor lang tid går det da før de våkner?

-Må dere gi mme som tillegg på kvelden, eller har dere nok melk?

-Hvordan sover de på dagen?

Datteren min på straks 11 uker sover lite på dagen, og det er igrunn litt slitsomt... Våkner etter maks 30 min, slik er det gjennom hele dagen...

Legger henne ca 20-20.30 på kvelden, for da er hun stuptrøtt. Hun våkner da alt fra kl 01 til kl 06, har variert litt.

Men jeg føler de siste dagene at jeg har lite melk på kvelden, hun blir aldri fornøyd og jeg må amme hele kvelden... Vet ikke om det er jeg som plutselig har fått mindre melk eller om det plutselig er hun som har behov for mere mat...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg har ei jente på to og en halv måned og her er det ikke så mange rutiner.. Jeg ammer henne bare og gir ikke noe tillegg, men de siste dagene har hun begynt å forlange mat hver andre time. Man kan nesten stille klokka etter henne. Det er litt frustrerende for det er jo ikke mye man rekker på to timer. I mellom slagene sover hun mye på dagtid, mens på kveldene er det mye gråting. Har konkludert med at hun har kolikk.. Men de siste dagene har det også begynt å gi seg litt, så vi venter på den magiske tre-måneders grensa! Ellers sovner hun i ti- ellevetiden på kvelden og har da en lengre soveperiode, kanskje til tre-fire på natten. Da ammer vi og så sover hun videre ca tre timer før hun våkner og spiser igjen. Så kanskje det er vanlig at de krever mer mat på denne tiden?

Skrevet

Jeg har også ei jente på 11 uker, og har det veldig likt som deg! Hun sover lite på dagtid, og har egentlig gjort det helt siden fødselen. I vogna sover hun godt, så lenge den triller, men hun våkner med en gang den stanser, og hvis hun blir lagt i senga/andre steder på dagen sover hun maks 20-30 min.

Hun sovnet ikke før mellom 22 og 24 på kvelden de første to månedene, og da sov hun gjerne til mellom 10 og 13 på formiddagen, med to måltider. Men nå har hun begynt å sovne mellom 19 og 21, og vil hun gjerne opp mellom 7 og 9 på morgenen. Hun våkner i 03-04-tiden på natten for mat, og igjen i 6-7tida. Så varierer det om hun dupper av igjen etter det eller vil opp med en gang.

Hun får bare mm.

Ang. melkemengden så leste jeg her inne at det er vanlig at melkemengden må økes når baby er rundt 3 måneder, noe som kan resultere i økedøgn i opptil 2 uker(!)... Det kan være det jenta di holder på med :)

Skrevet

Jeg har en gutt på 11uker.

Jeg fikk brystbetennelse når han var 1,5uke, så jeg mistet nesten helt melken, så har aldri fått den skikkelig igang igjen, dagens to første måltider skjer med kun mm, å ut over dagen får han først mm også mme når han er sulten.

Sønnen min legger seg i mellom 21-23. Han våkner igjen i 5-6tiden som regel nermest 6 og blir tatt over i vår seng og lakt til bryste, også våkner han som regel i 9 tiden og vil til bryste igjen. I 11-12 tiden krever han at vi skal stå opp, da kan han ha lie i en hel time å plundret og pratet ved siden av meg. Ut over dagen vil han ha mat ca hver 3 time, han sover alt i mellom 30-60min i mellom måltidene, å da ligger han i vognen sin, også må jeg trille den at og fram til han sovner som regel.

Han bruker først å sovne 1,5-2 timer etter måltidene.

Skrevet

Jeg har ei lita jente på 11 uker. Her begynte vi med rutiner tidlig, kun på kvelden vel og merke. Fra hun var 6 uker trappet vi ned leggetiden fra 23-tiden, med en halvttime-time hver uke. Nå legger hun seg mellom 18-19 på kvelden. Hun får flaske på kvelden, men det er mm som jeg har pumpet kvelden før. Har nå erfart at hun holder seg lengre mett, for hun spiser nok litt mer av flasken. Hun sovner innen en halvtime som regel, og sover ca 7 timer før hun vil ha mat igjen. I natt sov hun 10 timer før hun ville ha mat :) Så legger jeg henne tilbake i sengen, og hun sover til ca 7-8. Hun har ligget på eget rom siden hun var 6 uker.

Leggerutine:

Kveldsstell med prating på stellebordet.

Si god natt til den andre foreldren (her bytter vi på å legge, siden hun får flaske på kvelden)

Får flaske på rommet sitt, hvor det er stille og mørkt

Synger godnattsangen og sier at vi elsker henne

Legger henne ned og kysser henne på pannen

Slik er det hver kveld :)

På dagen sover hun mye mindre enn tidligere! På morgenen sovner hun en halvvtime etter frokost,og sover ca 1 time. Hun spiser hver 2.-3. time gjennom hele dagen, og jeg prøver å ikke la henne spise fullt måltid etter 16, siden hun legger seg et par timer etterpå, og skal da ha et måltid før leggetid. Hun sover halvttime-time etter måltider på dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...