Gå til innhold

dere som har flere barn..ang fødselsvekt osv...

Anbefalte innlegg

hadde barna deres noenlunde samme fødselsvekt og lengde?:)

er "bare" i uke 27og han her...dvs sf målet ligger en anelse under gjennomsnittsstreken på helsekortet og det gjorde det sist også..så undres over omdet blir en noenlunde "make" baby??:) dårlig formulert men dere skjønner sikkert poengert mitt....

er det forresten det samme som liten baby selvom man ligger under streken;/? eller har det rett og slett bare med hvordan man bærer dem og hvilke kroppsfasong en har osv??

12 år siden sist så er grønn som en ert:)

Fortsetter under...

Hei

Vår første var 3200 og 52 cm 14 dager over tiden.. Lå over streken stort sett hele svangerskapet. Nr 2 var nesten 4 kg ved fødsel, og 55 cm. Over streken der også. Han ble født noen dager over termin. Han har også hele tiden vært større enn broren, og har en litt annen kroppsbyggning.

Dennegangen vet jeg ikke hvor jeg ligger på streken, har ikke målt ordentlig enda, men magen er stor, jeg er i uke 20. Og jeg regner md at jeg ligger over streken nå også. Men jeg vet også at det ikke nødvendigvis betyr stor baby. Det har med kroppsfasong, vekt, høyde, mengde fostervann, hvordan ungen ligger osv.

Så jeg tror ikke det er noe regel på dette, det er nok normalt at det er både likt og ulikt i ulike svangerskap:)

Annonse

Har barenett barn fra før, men sf-målene har med livmoren å gjøre og ikke babyen. Det var dette jeg fikk beskjed av jordmor hvertfall.

Forrige sv.skap lå jeg under gjennomsnittet på sf-målene mens babyen lå på gjennomsnittet.

Nå ligger både baby og sf-målene på gjennomsnittet.

Gjest Lenchen J98, J08 og ny spire

Mine to var så like som de kan bli:

Nr 1: 51 cm, 3740 g, hodeomkrets: 37 cm

Nr 2: 50 cm, 3748 g, hodeomkrets: 37 cm

Jeg måtte bare le når jeg så målene til barn nr 2. Med nr 1 gikk jeg 9 dager over termin, med nr 2 gikk jeg 5 dager over.

nr1+2(tvillinger): 3330 og 3130, 50 cm

nr 3: 4160, 52cm jente

nr4: 4640, 54 cm gutt

nr5: 4510, 53 cm gutt

De 2 første har en far og de 3 siste en annen. Så ser ut som det er et mønster her,ja. Spent på hvordan det blir nå;)

Begge to kom en uke over termin. Nr 1 og jenta var 3800 gr, 50 cm og 37 cm rundt hode. Nr 2 og gutten var 3880 gr, 52 cm og 38 cm rundt hode.

Nå er jeg inne i 17 svuke. Å har ingen aning hvordan jeg ligger an da jeg ikke enda har vær ttil noen kontroll. Men skal til ordinær ul til tirsdag og jm til torsdag.

Nr 1: 3260 og 49 lang

Nr 2: 2590 og 49 lang

Nr 3: 3450 og 50 lang

De to siste har samme far,men de to minste er veldig forskjellige i kroppsbygningen.

Venter nå nr 4,blir spennende å se hvor stor den blir:)

HEI!:)

er på ferie så ikke fått svart noe men fikk låne pc av det snille vertsskapet her;)

ser at da er det vel ikke så alt for store variasjoner fra barn til barn...kan bli spennende dette da...... skal måle lillegutt her 12 august så spent på hva de sier;) tusen takk for innspill jenter!:)

artig å lese:) husker ikke om jeg skrev det men min første gutt var 2380 gr og 47cm lang og 31 rundt hode og kom uke 37.......94 dager til termin idag...hmmm.....går i grunnen fort nå:)

Annonse

Jeg har også bare ett barn, men symfysemålet mitt lå akkurat på den røde linja hele svangerskapet. På en kontoll lå symfysemålet hakket over den røde linja, og noen uker før fødsel hadde symfysemålet gått ned et hakk, for så å gå opp igjen. Merkelig nok. Men selv om symfysemålet var normal, så var ikke magen min veldig stor. Og ut kom ei jente på 2940 gr og 47 cm :) Hun var 33 cm rundt hodet. Hun ble født 5 dager før termin

Jeg håper ikke jeg får en veldig mye større baby denne gang heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...