Gå til innhold

Dundersalt ? (Gir meg 5 min med fri fra kvalme)

Anbefalte innlegg

Hei,

Salte på Dundersalt gir meg en mini pause fra kvalmen. Riktig nok kun salte, når det er av er resten av dropsen søppel :)

Mye dundersalt er sikkert ikke særlig bra for noen. Men vanskelig å begrense seg kjenner jeg.

Noen andre som synes dundersalt er til hjelp mot kvalmen?

Tenker om det kanskje er noe jeg "mangler" som gir meg denne trangen til å spise dundersalt, altså om noen vitaminer eller mineraler tilskudd kunne ha vært lurt å tatt. Noen ideer?

Fortsetter under...

Jeg googlet etter jeg hadde lagt inn innlegget. Da fant jeg ut at utrolig mange gravide har dilla på dundersalt :)

Så fant jeg ut at metallsmaken jeg har i munnen, kan komme av sinkmangel. Som kan gi kvalme og nedsatt appetitt. Fikk jammen meg lyst på sinktilskudd, men så skal en visst ikke ta det uten at det er påvisst sink mangel.

Har så innmari lyst at kvalmen skal gi deg helt :)

Hatt fem akupunktur timer, de har iallefall hjulpet meg ut av sengen.

Jeg tar sinktilskudd med c-vitamin, er noe jeg har brukt også før jeg ble gravid pga det skal være godt for huden. Så da bør jeg nesten høre med legen ang det når jeg har svangerskapskontroll om ikke mange dagene. Er jo greit å være litt forsiktig med slikt akkurat nå.

Uff, høres ut som om at du sliter noe mer enn meg med kvalmen. Har du prøvd slike seabands man får kjøpt på apoteket? Husket det hjalp meg litt da jeg var gravid med førstemann :).

Det sto på den legesiden jeg leste om sinkmangel at en skulle snakke med lege om en skulle ta sinktilskudd. Dette var ikke noe spesifikt for gravide.

Når det gjaldt vanlige vitaminpiller som inneholder sink så var det ikke nødvendig å snakke med lege. Sikkert pga at mengden sink i vanlige vitaminpiller ikke er så høy.

Så om mengden sinktilskudd du tar er mer enn hva du hadde fått i deg via en vitaminpille så er det sikkert greit å forhøre seg med legen. Tenker jeg :)

Jeg har ikke prøvd seabands denne gang. Det hjalp ikke med sist graviditet. Jeg klarte sikkert ikke å plassere dem riktig.

Etter å ha brukt 2000 kr på akupunktur for å roe ned kvalmen, så kjenner jeg at jeg får vel bare akseptere at blir slik i noen uker til. Har jo lest om gravide langt verre enn meg, jeg klarer å holde på maten i det minste. Da får jeg sove mine 12-13 timer....avbrutt med 3-4 tissebesøk. Det er herligt :) he he

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...