Dårlig fantasi Skrevet 29. juli 2010 #1 Del Skrevet 29. juli 2010 Phu! Har vært litt av noen dager dette. Hadde liten blødning med frisk blod tirsdag, og bittelitt onsdag. Jeg hadde en MA i mars, så jeg antok at dette gikk samme vei. Fikk ikke komme til UL med det første, men måtte først måle hcg. Den var på 41 000 og noe tirdagen (noe jeg antok som en fin verdi i 7. uke), og 43 000 og noe onsdagen. Ble torsdag (i dag) henvist til gyn poliklinikk på sykehuset for UL. Det var ikke kult da legen ringte og sa hun mistenkte abort på gang. Men på sykehuset fikk jeg jammen se et bankende hjerte!!! Største lettelsen ever! Hadde festet seg langt opp i livmor, som visstnok var veldig bra. Kunne ikke si hva blødningen kom av, men hun så litt groms der, så jeg måtte ikke bli redd om det kom litt til. Man skal visst minst ha to dager mellomrom mellom hcg testene, for at man kan tyde noe, jeg hadde bare 18-19 timers mellomrom. Ble satt en dag fram, og er nå 7+4. Vi har jo jobbet hardt for dette i 2,5 år nå, så tanken på å starte på nytt var pyyyton! Det er nå bare å håpe videre. Føler meg greit filleristet nå! Mens jeg ventet på timen på sykehuset googlet jeg "lav hcg stigning", og jeg fant ikke ett tilfelle som hadde gått bra. Så her er et positivt bidrag, om noen lurer på det samme :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142139174-liten-bl%C3%B8dning-lav-hcg-stigning-alt-vel-p%C3%A5-ul/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lemonia Skrevet 29. juli 2010 #2 Del Skrevet 29. juli 2010 Nå er jo "lav hcgstigning" litt avhengig av hvor man er i svangerskapet. HCG skal dobles annenhver dag i begynnelsen. Men når man er over et visst punkt så øker det mye saktere. Du er såpass høyt i hCGnivå at den stigningen din virker helt fin. Etter ca 6 uker kan man ikke lenger se på hCGstigning for å avgjøre om et svangerskap går bra eller ikke, da må man heller ta UL. Men det er uansett kjempefint at alt er bra med deg, og vi er mange som har blødd i svangerskap og hvor det har gått veldig bra. :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142139174-liten-bl%C3%B8dning-lav-hcg-stigning-alt-vel-p%C3%A5-ul/#findComment-142139341 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 30. juli 2010 #3 Del Skrevet 30. juli 2010 Så bra at alt gikk fint med deg:) Kjenner det så alt for godt hvordan det er å gå slik og være usikker og trøste seg med og tenke det verste, men likevel ha et håp om at det skal gå bra:) Ønsker deg masse masse lykke til videre i svangerskapet:) Koz deg og vær dronning.......klem fra meg:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142139174-liten-bl%C3%B8dning-lav-hcg-stigning-alt-vel-p%C3%A5-ul/#findComment-142141281 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå