Gå til innhold

gutt på straks 7 mnd som klager HVER gang han må ligge på gulvet!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

slik har han vært iallefall en mnd nå.han klarer å snu seg fra rygg til mage(selv om han ikke gjør det ofte) og er veldig strek i armer og nakke når han ligger på magen,men han kommer ingen vei,bare snur rundt sin egen akse (samt bakover, bort fra lekene!veldig populært...)

så da blir han sur da!tror kanskje han er frustrert fordi han vil mer enn det han kan få til.men han kommer iallefall ikke å lære å ake seg framover/krype om han ikke vil ligge i gulvet!

flere med slike "gulv-sure" barn?:)og hva gjør dere? Jeg kan jo ikke gjøre noe uten at han sutrer og vil opp! Greit at jeg begynner å bli ganske flink til å gjøre alt mulig med bare en hand,men han er jo tung å gå å bære på hele tiden!

kan jo ha han i bæresele,men da er jo poenget med å lære på gulvet borte...

noen tips fra noen av dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Min jente hatet å ligge på gulvet, helt til hun lærte seg å sette seg opp og krabbe. Samme dag som hun lærte dette, snudde humøret helt om. Fra å være en sutrete og misfornøyd baby, ble hun plutselig smørblid :) Tenker nok han er frustrert ja, og det skjønner jeg jo veldig godt. Jeg gjorde ikke noe annet enn å legge henne på gulvet med jevne mellomrom, samt at jeg satte meg ned ved siden av henne og lekte med henne. Plutselig knakk hun sitte/krabbekoden helt på egenhånd, og det skjedde helt ut av det blå. Jeg ville fortsatt å lagt ham på gulvet og la han sutre litt. Så lenge det ikke blir hylgrining, har de ikke vondt av å sutre. Det er jo slik han vil lære seg det etterhvert, tenker jeg da! Mulig andre er uenige med meg...

Et tips vi fikk på helsestasjonen var å sette opp et speil foran ungen, slik at han/hun kunne se seg selv. De fleste babyer liker jo å se seg i speilet, har jeg inntrykk av ;) Kanskje det da blir litt mer spennende å ligge litt for seg selv.

Lykke til, det løsner nok snart skal du se :)

Gjest Kira06
Skrevet

Vi hadde det helt likt når frøkna var på hans alder. Hun klarte bare å snu seg fra rygg til mage, men ikke tilbake. Og hun ble sliten av å ligge for lenge på magen, i tillegg til å bli frustrert når hun ikke kom noen vei. Husker hvor utrolig slitsomt det var, fordi jeg fikk ikke gjort noen verdens ting. Nå er hun 10 mnd, og det har vært en eksplosjon i utviklingen den siste tiden. Hun ble også lettere og letter å ha med å gjøre. Selvfølgelig har hun dager hvor ingenting er morsomt, men som regel kan hun nå krabbe etter meg der jeg går. I tillegg til å få tak i alt som ligger rundt (både det hun får lov til.... og det hun ikke får lov til*s*)

Så jeg lover deg at det kommer til å bli bedre snart (sannsynligvis innen ganske kort tid). Så fort han skjønner hvordan han skal åle seg bortover eller krabbe, så kommer du til å få en ny baby.

Jeg hadde nok også latt han sutre litt når han ligger på gulvet, men hadde holdt meg helt i nærheten av han. Slik at han venner seg til å ikke bli tatt opp med en gang. Men selvsagt hadde jeg tatt han opp hvis han hadde hylgrini:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...