Nicoline3 Skrevet 29. juli 2010 #1 Skrevet 29. juli 2010 Hei igjen! Tenkte jeg skulle lage en egen tråd hvor vi kan snakke sammen istedenfor på andres innlegg!! ;-) Nå har jeg vært hos akupunktør og hatt igangsettings timen min, så nå blir det spennende å se om det skjer noe i natt! Hun sa at det ikke var viktig om du hadde hatt modningsakupunktur først,men at det selvfølgelig hjalp! Her gikk proppen på tirsdag etter time hos JM som tøyde meg godt på termindagen,men har ikke hatt noe annet enn masse kynnere etterpå. (ikke en eneste rie) Har vært igjennom 4 jordmødre siden 23 juni når min faste gikk ut i ferie,men sluppet unna udugelige leger som du har vært borti....makan til tullebukk! Skjønner at du ikke bestiller ny time der akkurat,men tror jeg ville bedt sykehuset følge deg opp tidligere neste uke pga protein og høyt BT. Jeg har hatt det og gikk da til kontroll 2 ganger i uken,men nå på mandag var urinen helt fin, og bt var nede i 120/80, så da trengte jeg ikke flere kontroller før igangsetting neste torsdag (skulle selvfølgelig ringe sykehuset hvis jeg fikk igjen noen av symptomene) Synes det var gøy å høre at du er fra Ålesund! Er født og bodde der til jeg var 3 og så fra jeg var 20-23, så eldste sønnen min fødte jeg der oppe. (faren er fra valderøya) Har mye familie og venner der fremdeles, så det hender jeg tar turen oppover! Er dette første barnet ditt forresten? Jeg venter nr 3 :-) Gutter hele gjengen, så her skal det bli volum i gangene!! Krysser fingrene igjen for at vi kommer igang NÅ!!!!!
Lirgen Skrevet 29. juli 2010 #2 Skrevet 29. juli 2010 Kanskje ikke en dum ide og lage vår egen lille tråd ;-) Tror jeg skal ta meg en liten tlf runde imorgen og høre på di andre andre plassene som tar akkupunktur, skader ikke og prøve Kynnere har jeg hatt i mange uker fra før av så det kjenner jeg igjen! Skulle bare ønske di ble vonde istedenfor! Blir fryktlig spennende og se hvordan det blir med deg inatt, var det nåler med strøm du fikk idag? Oj, hvor finner du slike jordmødre da? Jeg bor i Sula kommune nå da og der er det bare 1 jordmor med 50% stilling.. Så har liksom ikke prøvd og ringe til noen andre i nabokommunene.. Da jeg antar at det er ganske fullt overalt og ferieavvikling på di fleste.. Sånn jeg forsto det på jordmoren jeg snakket med på tirsdag ( da jeg ringte føden etter legetimen) Så sa hun at dem ikke tok kontroller og fulgte opp, og at det var fastlegen min jeg nå skulle forholde meg til... Sykehuset tok ikke kontroller før 12 dager over termin.. altså den 7 august for min del..Kan hende jeg snakket med en litt "sur" jordmor. For viss alle skulle bli fulgt opp på sykehuset så ble det til "et eller annet fint sykehusbegrep" som jeg ikke husker hvordan hun sa det Eneste jeg forsto utav det var at om jeg ville tidligere inn til kontroll var det fastlegen min som måtte sende henvisning til sykehuset... Noe jeg tviler på han gidder,siden han ikke reagerte på noen ting.. Jeg gikk til han 1 gang tidligere ( titta på helsekortet mitt nå) og da lot han meg gå selv om jeg hadde 3+ på glukose i urinen også... Så tror ikke jeg bør stole på den fastlegen der! Var der den gangen kun for blodtrykk og levere urin.. men uansett føler jeg meg ikke trygg på den mannen desverre.! så artig at du er Ålesunder da Verden er liten til tider!! Dette er mitt første barn ja! Så vi gleder oss veldig veldig mye! Kjekt med 3 gutter da! Ble litt langt innlegget her , men fikk jo såååå mye og fortelle sånn plutslig, har vert på moa en tur nå, og når jeg kom hjem og gikk på do, så kom jaggu det enda endel av slimproppa mi tror jeg ;-) det må vel vere et godt tegn? :-)
Nicoline3 Skrevet 29. juli 2010 Forfatter #3 Skrevet 29. juli 2010 Så dumt med bare en jm på 50% da. Høres litt utrygt ut spørr du meg! Her er de flere i kommunen som da stepper inn for hverandre så vi i det minste fikk velge mellom en vikar eller fastlegen vår. Jeg valgte JM fordi jeg også føler at legene ikke er helt stødige på alt som har med svangerskap å gjøre. Er jo ikke det de driver mest med!!! Fikk bare vanlige nåler i legg,ved stortå, i lilletå,magen og mellom tommel og pekefinger.....fikk beskjed om at punktet mellom tommel og pekefinger var det mest aktive som jeg kunne massere selv i 2 minutter hver time.... Du kan jo prøve deg på den du også ;-) Ville absolutt ha ringt til sykehuset igjen i morgen med håp om en litt søtere JM, og fortalt om hva slags lege du er utsatt for og at du har BT og proteiner også, og at du er førstegangs og dermed veldig usikker på å gå så lenge alene uten kontroll!!!! De må jo ha litt forståelse når det er midt på sommeren og vi får alle slags vikarer med dårlig oppfølging! Proppen gikk hos meg samme natt som riene startet med førstemann (10 dager over term) men 14 dager før med andremann som kom 13 dager over tiden, så man kan dessverre ikke stole helt på den! Men selvfølgelig er det et godt tegn at den går, for det viser jo at ting modnes og åpner seg der nede! JM sa på mandag at det er sammenheng mellom hvor lenge far lå i magen før han ble født, og hvor lenge barna hans dermed ligger. Min første barnefar var 10 dager over og det var også sønnen,mens mannen min som jeg venter nr 2 med nå, var 11 dager.....og vår forrige 13 dager forsinket........så derfor har jeg smurt meg inn med MYE tålmodighet!!! Hør med mannen din om han vet når han kom,men trøst deg med at jentene pleier å være raskere ute enn gutta!!! PS: jobbet på jysk på moa syd da jeg bodde der oppe for "noen" år siden....he he. Bodde i spjelkavik, men er egentlig Vatne jente (hvis du vet hvor det er?) Ha en super kveld!!! (og måtte disse hersens kynnerene bli til skikkelige rier snart)
Lirgen Skrevet 29. juli 2010 #4 Skrevet 29. juli 2010 Ja ufattelig dumt med kun en jordmor i 50% stilling... da hun var vansklig og få time med fra før av fordi vi er mange gravide i kommuna.. Så her har det verken vert omvisning på føden eller svangerskapkurs og generelt litt "stress" når vi har vert på timene, dumt at det blir sånn , men jeg er heldigvis ikke den mest krevende så jeg har jo vert litt sånn "jaja" innstilling :-) vet at en vennine av meg fikk strøm i nålene hennes, hun fødte 3 dager senere :-) Men om det var tilfeldig eller ikke vil vi aldri finne ut ;-) Snakket selv med mamma og hun hadde aldri mista slimproppen før fødsel startet, så tar det ikke tungt.. Deilig og vite at kroppen forbereder seg iallefall :-) Litt vanskelig og få utifra barnefar sin fødsel siden han ble tatt med ks 7 uker før termin pga kraftig svangerskapforgiftning.. Så hvem vet når han egentli skulle kommet.. Husker da jysk var på moa ja.. Nå er det nede i breivika.. har hengt endel på vatne selv når jeg var på ungdomskulen da jeg hadde en flamme der ;-) Så vet utrolig godt hvor det er :-) Da må jeg nesten gi deg en utfordring, vet du hvor Ellingsøya er? Der er jeg vokst opp. ,er jo ikke lange biten fra Vatne det :-) Her har vi hatt besøk av svigermor og søster til svigermor og en kompis av gubben, så vi har spist jordbær med vaniljesaus og kost oss! Nå er jeg og gubben alene og skal kose oss med en god skrekkfilm og bare vere oss 2 ! Du får holde meg oppdatert om det skulle skje noe hos deg,så skal jeg holde deg oppdatert om det skjer noe på denne fronten her ikveld/natt
Nicoline3 Skrevet 30. juli 2010 Forfatter #5 Skrevet 30. juli 2010 He he, vet godt hvor ellingsøya er ja.... Har til og med jobbet som dagmamma der før jysk,men husker ikke hva familien het! Liten verden ja,men morsomt å se... Var i syden for noen år siden og ble kjent med et par fra lørenskog,men da vi pratet litt nærmere viste det seg at hun var fra ellingsøy, og at jeg var første på stedet ved en motorsykkelulykke noen år tidligere, og han som kræsjet var broren hennes...rart å sitte i syden og finne slike sammnehenger ;-) Her er det fremdeles INGEN tegn til noen fødsel,så nå kjenner jeg at det begynner å tære litt på nervene....vet jo at jeg har max 1 uke til,men føler tiden går så sinnsykt sakte!!! Deilig at dere fikk litt ut av dagen i går , for da går tiden MYE fortere, og håper kanskje skrekkfilmen skremte deg inn i fødsel ;-)
Lirgen Skrevet 30. juli 2010 #6 Skrevet 30. juli 2010 Blir helt facinert til tider hvor liten verden kan bli ja, føler den stadig krymper! Her er 0 tegn til fødsel.. sov lenge idag , da gubben var snill og tok hundene Så føler meg litt ekstra uthvilt idag da ,selv om jeg våkner 4-6 ganger i løpet av en natt :-) ja vi får begynne og ha nedtelling igjen den andre veien så kanskje det skjer noe ;-) Her er jeg egentli kjempehumør idag, våknet jo og såg det hadde regnet og det er grått ute!! så kjenner jeg ikke har så vannvittig mye vann i beina idag kan faktisk vifte litt med tærne også! *bonus* Ble litt lei meg når jeg såg du hadde skrevet at du var 4 dager på overtid nå, hadde håpet det skjedde noe inatt hos deg!! Men dagen er fortsatt ung? :-D Skrekkfilmen var creepy! Men så er jeg og veldig lettskremt og sånn,så endte jo opp med mareritt om hele filmen, aldri vert plaget med mareritt før jeg ble gravid,men nå drømmer jeg om alt! Til og med ikke grøssere kan jeg få mareritt av, godt jeg har en mann og holde rundt på nattestid hihi!! Der da? hva skal du gjøre med dagen din videre?
Nicoline3 Skrevet 30. juli 2010 Forfatter #7 Skrevet 30. juli 2010 Heisann!! Her skjer det ikke mye nei.....kjeder meg så innmari at jeg gikk og la meg en time igjen i stad! Sov egentlig godt i natt jeg også, bare oppe to ganger, og det er et lite mirakel (pleier som deg å stå opp 4-6 ganger for å tisse) men sovnet igjen med en gang jeg la meg kl 12.30. Har også utrolig mye drømmer og mareritt om dagen, og det pleier jeg ALDRI å ha, så det er nok tilstanden vår som tuller med underbevisstheten om dagen! Skal en tur ut og handle nå snart før vi henter 3 åringen hos mormor i oslo (45 min hver vei) for jeg har gitt opp at det skjer noe på noen dager, og da vil vi heller ha han hjemme til det skjer........selv om han er krevende i min tilstand akkurat nå!! Så da går det meste av denne dagen med til det (pluss jeg skal lage annonse for mine foreldre som skal selge bil på finn.no) Hvilken film var det dere så i går da? Vi så case 39 for en uke siden, og den var rimelig creepy må jeg si.....vi hadde snakket om å adoptere en jente siden jeg tydligvis bare føder gutter ;-) ,men etter den filmen sa vi begge nei takk....he he!! Ha en super dag med mindre føtter og vifting med tærne!!! ;-)
Lirgen Skrevet 30. juli 2010 #8 Skrevet 30. juli 2010 Godt og få sovet litt ut, kjenner jeg er ofte trøtt på dagtid... Så en liten powernap gjør bare godt ja jeg skylder på hormonene! For så mange rare drømmer og mareritt har jeg aldri vert borti før, hadde noen av di kommet frem i dagslys hadde jeg nok blitt innlagt på psykiatrisk :-p Du skal se at du går i fødsel garantert nå som du får hjem lillegutten din! Er gla jeg kun har meg selv og tenke på akkorat nå, gubben tar seg av hundene så jeg får lade opp batteriene :-) Satt og tenkte igår på at vi snart aldri kun skal vere oss 2 igjen.. men at vi nå blir en liten fullverdig familie.. Fikk en varm men også rar følelse... Jeg som til vanlig er kontrollfreak, må lære meg at ting ikke kan planlegges på samme måte, livet blir totalt forandret, men gud så godt det skal bli, dette lille sjarmtrollet i magen jobbet vi i 1 år med på å skape, så jaggu er hun sterkt ønsket hehe, vi såg faktisk Case 39 :-) og den var skikklig creepy ja! litt urealistisk helt på slutten, men fortsatt veldig ekkel, fikk gåsehus mer enn et par ganger!! Her er det litt småbakst baking idag, laget brownies igår som ligger i fryseren, og idag har jeg laget coockies Men må innrømme at jeg har spist en god del av deiga Så kommer garantert til å få mageknip senere den tid den sorg ;-) Kos deg og ha en fantastisk fin dag videre så skal jeg fortsette og vifte med tærna mine :D
Nicoline3 Skrevet 31. juli 2010 Forfatter #9 Skrevet 31. juli 2010 God morgen!!! Du hadde helt rett! Fikk hjem lillegutt fra mormor, så gikk vannet kl 0414. Har endel rier som kommer og går, og var oppe i 7 minutter i mellom for en time siden,men nå er det stille igejn!! Fikk beskjed av sykehuset om å ta turen,men sitter likssom og venter på at det skal bli jevnt mellom dem igjen! (teit å bli sendt hjem) Håper du også kjenner noen tegn til at det skjer noe. Kan jo si at humøret mitt var veldig ustabilt i går, og at jeg husker det fra forrige gang også! Litt sånn pms følelse, og jeg kranglet med gubben om alt mulig unødvendig! Uff....nå kjenner jeg at jeg gruer meg!!! Ingen vei utenom smertene nå ;-) Skriver inn her så fort jeg har mulighet!
Nicoline3 Skrevet 2. august 2010 Forfatter #10 Skrevet 2. august 2010 Hallo er du hjemme igjen etter fødsel?? Her kom gullet etter over et døgns venting på rier som aldri kom (etter at vannet gikk 0414 på natt til lørdag) Ble satt i gang i går 1 august kl 0930, og kl 12.28 var han ute.....!!! Helt utrolig smertefult pga hvor fort det gikk og fordi jeg har slitt med bekkenløsning,men nå er verdens beste prins her, og alt er glemt! Han var 4200 g og 53 cm lang og 37 cm rundt hodet. En helt perfekt liten prins som skal hete Joachim! Håper alt gikk bra med deg og at du har prinsessa hos deg! Venter spent på oppdatering! Klem klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå