Gå til innhold

Frukt (og grønnsaker?)4 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags frukt kan en baby på 4 måneder spise??

Hun har fått litt banan til nå og hun får grøt hver kveld.

Er det også noen grønnsaker som hun kan få nå dersom vi koker dem og moser dem godt?

Hun får mme hvis det har noe å si...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Avocado skal vissst være veldig bra for de små... Mange av de samme næringsstoffene som i morsmelk, pluss at den er fet, sånn at det smører tarmene...

Skrevet

Kanskje jeg skal prøve det da, vet ikke om de samme næringstoffene er i mme jeg, men da får hun iallefall enda mer av dem!!!

haha tror faktisk aldri jeg har smakt avokado noen gang jeg, så det kan bli spennende for mor å smake også!!

Skrevet

babyen min på 4mnd ble litt hard i magen av banan så kuttet det ut. lager en fruktmos selv. koker opp biter av eple,pære,fersken og mango og moser det med stavmikseren. fryser det i porsjonsstørrelser. han ELSKER fruktmos.

Skrevet

Her har du min oppskrift på fruktmos med eple, pære og banan:

Skrell 3 pærer og 3 epler, kokes i 5 min til de er møre. Bruk en stavmikser og mos det sammen med en banan.

Skrevet

Vi begynte med fast føde da hun var 4 mnd. Først avokado og bananmos, så potet med gulrot, potet med brokkoli. Hun likte og skrapet pære, banan og blåbær og sviskemos.

Skrevet

Jeg kan anbefale søtpotet! Koker og moser det - smaker kjempegodt! Tar av og til i litt morsmelk el linfrøolje.

Ang bananer så bør man bruke økologiske, fordi flere andre produsenter bruker kjemiske stoff for å øke veksten - som gir barna hard mage.

Prøv m økologisk og se om det ikke blir bedre (da unngår du også rester av kunstgjødsel, sprøytemidler osv...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...