Gå til innhold

Hvor mye klær har dere klart?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 35 nå, og har begynt så smått å få ting klart til baby'n kommer..

men jeg lurer på; hvor mye klær og i hvilke størrelser har dere klart?

Jeg tørr ikke gamble på at jeg gidder å gå på shopping første uka liksom, men så vet jeg heller ikke om vår baby vil være f.eks. str 50 eller 56 når den blir født..

noen som har fasiten til meg??=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har dristet meg til å handle litt i 50 og 56, men har alt fått noen gaver som har vært større. Men er nok ingen fasit :S jeg satser da på at jeg kan ringe til svigers om det er krise og jeg ikke har klær til knøttet. men de fleste jeg kjenner har klart seg med 50 og 56 str i hvertfall en mnd, så krysser fingre for at det gjelder meg også :D

Skrevet

tror ikke jeg ville kjøpt så mye i 50, babyene vokser himla fort å det er bedre om klær er litt for store en litt for små.

tror ikke noen av di som jeg kjenner har født barn under 49/50... så da varer 50 i noen dager, om i det hele tatt.

men så kan du jo høre hvor stor du å eventuelt søskene dine var :) :)

Skrevet

Jeg har bare kjøpt klær i strl 56. Ikke så mye vel og merke. 50 vet jeg kommer til å bli forlite, da vi er høye både jeg og pappaen:) Og jeg føler på meg det er en stor plugg som kommer ut;)

Skrevet

Jeg kjøpte mest 56 til førstemann, og han var 51 når han var født.

Likevel kunne han bruke 56 først når han var to mnd, og 50 helt frem til det :)

Så aaaalt for stort ut det som var i 56, da ble det ikke noe pent.

Denne gangen kjøper jeg hentesett i str 50, og bittelitt i 56.

Kulere å dra på shopping når babyen er født, dessuten får man så mye i gaver likevel ;)

Skrevet

Klær har jeg lite og ingenting av klart. Så her blir det storshopping om ikke så lenge ja!

Hehe, men alt annet bare venter på montering!

Skrevet

Er i uke 35 og hat kjøpt lite klær..mest i str 50 og litt i str 56.Så vi har div klær til å bynne m..blir vel artigst å shoppe klær når babyen er kommet:) mn har ikke bynt å vaske klærne enda..må vel gjøre d snart!Pluss div. andre ting som må vaske..sengtøy osv :)

Skrevet

jeg har bare et par plagg i 50 og et par i 56.. vet jo ikke hvor stor hun blir.. og ikke minst hvor fort hun vokser.. nå er dette andremann, med 1ste hadde jeg en hel garderobe klar da han ble født.. denne gangen er det litt mer sparsommelig i kleshyllen.. ;) en får masse.. og har annlednign.. om ikke du så mannen din til å handle kær etter at småen er født..

Kan godt hende at det har noe med sesongen og gjøre at jeg sliter litt mer dene gangen... vet jo overhode ikke om jeg skal kjøpe lett sommertøy eller varme strømpebukser... var myyye lettere med januarbaby!

Skrevet

Jeg har kjøpt inn litt i str 50 og litt i 56. Har vel kanskje noe mer i 56.

Hører mange sier at str 50 fikk de aldri brukt, og noen sier at de brukte det en mnd eller 2. Så dette er nok veldig forskjellig. Har derfor kjøpt litt i begge str, så får vi ta det litt etterhvert når han er født og ser hvor stor han er :)

Skrevet

Jeg har ingen fasit til deg..Men kan si at jeg til førstemann hadde jeg kjøpt inn mye i 56, nesten ingenting i 50. Var så mange som sa at str 50 ville jeg ikke få bruk for. Og ut kom en liten gutt på 3280g og 49cm. Jeg måtte be svigers kjøpe en del klær i str 50 menst jeg låg på sykehuset, str 56 var altfor stort. Brukte vel str 50 i 1-2mnd. Med nr 2 brukte jeg også str 50 i et par mnd. Hun var kun 2900g og 47cm... Så regner med at det blir en liten baby denne gangen også ;)

Men er jo ikke godt å si hvor stor babyen blir da..så kjøp inn litt av hver str, så får du,eller andre, kjøpe mer etter fødsel :)

Skrevet

Min erfaring fra sist er at str 50 varer lenge, og at gaver som regel er i str 62 og oppover... Brukte vel en blanding av 50 og 56 de første 3 mnd sist, og str 56 var aaaltfor stort den første måneden ihvertfall. I tillegg blir det ofte et par skift av bodyer om dagen, og gjerne et par skift av pysjer iløpet av natten, siden babyer har en tendens til å gulpe, bæsje og søle en del under amming;)

Derfor ser listen min i str 50 slik ut (fritt etter hukommelsen, ca-tall..)

- 10 bodyer

- 5 pysjer

- 5-6 bukser/ sparkebukser

- 2 ullbodyer/ ullstrømpiser

Sokker har en lei tendens til å falle av heeele tiden, derfor er det sparkebukser (og pysjer) med fot som gjelder, eventuelt strømpebukser under buksene.

Nå er jo ikke dette noe fasitsvar såklart, for man kan jo ikke vite på forhånd hvor stor babyen blir.. men for min lille jente, som veide 2900 g ved fødselen, så var 56 altfor stort veldig lenge.. Har også hørt om mange med 3500 grams-babyer som måtte bruke str 50 en god stund etter fødselen de også (og når det gjelder å "forutse" babyens størrelse før fødsel, basert på egne vekt/ mål, så er ikke det alltid like lett heller.. Både jeg og pappan var ihvertfall store babyer på over 4 kg ved fødsel og 51/ 52 cm lange- men likevel var altså dattern vår bare 2900 g og 48 cm ved fødsel;)

Jeg tenker som så at det kan være greit å handle inn en del, og eventuelt bare beholde noen av lappene på, så kan man heller bare bytte dem i større størrelser hvis det blir nødvendig. Jeg var ihvertfall ikke klar for noe shopping på flere uker etter fødselen, og var veldig glad for at jeg hadde en del som passet liggende klart i skapet=)

Skrevet

Jeg har tenkt å kjøpe hentesett i str 50, og ellers bare ha str 56. Utover det har jeg en god del klær i både str 56 og 62, da jeg har arvet litt og kjøpt litt gjennom hele svangerskapet. Lengre ned i kommoden har jeg klær i str 68 og 74 i hver sin pose, disse åpner jeg bare når den tid kommer. Har også en pose med tøy i str 80+, samme gjelder for den som 68 og 74-posen.

Nå er det jo super salg på butikkene og man får tøy som før har kostet rundt 100 kroner til 25-30 kroner. Så jeg ville handlet inn en god del nå, så sparer du kjøpt 1000 kroner på det! Cubus har hvertfall halv pris av halv pris.

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Uhm..tror jeg må ut på shopping igjen...aaarghh...hver gang jeg tror jeg har ting i boks leser jeg noe her inne og så oppdager jeg at jeg tok feil hehe...jeg trodde ikke vi kom til å få særlig bruk for str 50-56, så jeg har bare kjøpt littegrann i de størrelsene, samt at jeg har gitt beskjed til familien om at vi ønsker klær i størrelse 62-74. Har blitt tipset om at dette er størrelsene man kan bruke lengst på en måte, hvis man ikke er så nøye på om det er litt for stort eller litt for lite. Og så har jeg inntrykk av at de fleste bruker bodyer og strømpebukse som hovedklær de første ukene?

Og ja, det er vanskelig å handle til høstbaby (09.09.10), spesielt når man er førstegangs, jeg aner ikke om jeg skal tenke vinter eller sommer, og etter denne rekorddårlige sommeren forundrer det meg ikke om vi får en skikkelig varm september/oktober...eventuelt en ny istid...hihi....hjelp!

Skrevet

Haha! Det var ikke bare jeg som måtte ut og handle etter å ha lest denne tråden altså.. Hihi..

Var og rasket med meg 3 nye strømpebukser. Nå har vi 6 stk, som jeg tror bebisen kan vokse med en god stund. Tror vi har 6-7 bodyer i str 56. Har tenkt å ha klær slik at det holder å vaske klær hver 2.-3. dag. Det har hvertfall vært utgangspunktet mitt når jeg har handlet.

Fant dessverre ingen bodyer i str 50 på salg. Så skal kikke litt meire i andre butikker som har salg, før jeg kjøper fullprisbodyer:)

Skrevet

Uff, litt kjapp med enter der ja.

Jeg ville kjøpt klær med ugangspunkt i at høsten blir kald. Vi bor i Nordland, så vi er nødt til å tenke sånn. Ull er bestandig gull uansett:)

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Samme her!

Men selger de ikke ullbodyer på Lindex eller Cubus eller noe? Synes det er helt bortinatta å legge 300 kroner på en body man bruker i maks en måned liksom...Og når får de inn høst/vinterklærne? Er lei av å vente, vi har da hatt høst hele sommeren!!

Skrevet

Både cubus, h&m og sparkjøp har hatt ulltøy fra til ca 100-150 kr per del. h&m hadde kun offhvite, sparkjøp kun ensfargede og cubus med mønster på. Kan tippe jeg kjøpte det inn i april så vet ikke hva utvalge vil være i høst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...