Anonym bruker Skrevet 29. juli 2010 #1 Del Skrevet 29. juli 2010 Jeg er en jente på 24 som tidligere har slitt med udiagnosert spiseforstyrrelser i mange år. Jeg har aldri vært farlig undervektig, men jeg tilbragte flere år med overtrening og underspising. Da jeg prøvde å ordne på dette begynte jeg heller med overspising og endte som første gang i livet opp som overvektig. Jeg har forsøkt å ta av noen kilo lenge nå, men jeg er redd for å miste kontrollen igjen. Det er en skummel affære og jeg stoler veldig lite på meg selv på dette området. Jeg fant for liten tid siden ut at jeg er gravid. Jeg har ikke veid meg på mange år, tror det er 2 eller 3 år siden nå, men etter at jeg fant ut av dette gikk jeg for å veie meg. Vekten har nå steget opp til 110 kilo, noe som er veldig mye for en kropp som bare er 170 cm høy.. Jeg har helt angst. Angst for å veie meg og angst til å gå til en lege eller jordmor. Jeg kommer til å forandre livsstil nå, det vet jeg, for ansvaret for et liv inni meg er mye større enn noe annet, men jeg er fremdeles redd. At jeg skal falle tilbake i dårlig form og begynne med slanking og overtrening. Jeg vet ikke om jeg bør fortelle lege eller jordmor om problemene mine heller.. om jeg får en usympatisk person har det vel lite å si. Setter veldig pris på gode råd på hva jeg bør gjøre. Jeg er 8 uker på vei og er ganske sikker på at jeg ikke har gått opp i vekt, men ja... hvem vet siden jeg ikke veide meg før jeg ble gravid.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142138485-n%C3%A5-er-jeg-redd-alts%C3%A5/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
tryde Skrevet 29. juli 2010 #2 Del Skrevet 29. juli 2010 Hei du dette går sikker bra, men kom deg til legen eller helsestasjonen og få hjelp. Hvor bor du? På rikshospitalet har de noe som heter adipol som hjelper overvektige under graviditeten slik at du ikke legger på deg så mye. Gikk selv der og la på meg 5 kg. Du må gjerne ta kontakt med meg om jeg kan være til noe hjelp. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142138485-n%C3%A5-er-jeg-redd-alts%C3%A5/#findComment-142138932 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. september 2010 #3 Del Skrevet 19. september 2010 Jeg har igrunn samme problemet som deg. har mange perioder bak meg der jeg har latt være å spise, kaste opp når jeg først har spist, trent altfor mye osv osv. og etter dette har jeg rett og slett bare måtte tvinge meg selv til å ikke tenke på kosthold eller trening, og bare gjøre som jeg føler for. har da selvfølgelig endt opp som relativt tjukk. og nå er jeg også gravid. ønsker jo helst ikke å gå opp i vekt, helst gå ned, men kan overhodet ikke risikere å havne i sporet jeg alltid har havnet i før. aner ikke hva man skal gjøre jeg. det eneste å gjøre er vel å søke hjelp hvis ikke ansvaret for et annet liv gjør en forskjell i form av at du klarer å ha et normalt, moderat forhold til å legge om livsstilen! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142138485-n%C3%A5-er-jeg-redd-alts%C3%A5/#findComment-142338157 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. september 2010 #4 Del Skrevet 20. september 2010 Vi får be om hjelp hvis vi trenger det. Jeg har bare skikkelig vanskelighete for å snakke om situasjonen min. Jeg er forresten trådstarter. Er kommet 16 uker nå, men har gått ned 8 kilo. Har vært ekstremt plaget med kvalme, så det skyldes vel det. Var også hos legen, og da var det ingen som sa noe om vekten. Det var ikke fastlegen min da, så vi får se hva hun sier når jeg endelig får kommet meg opp til henne (bor ikke i den byen lengre men skal flytte dit snart). Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142138485-n%C3%A5-er-jeg-redd-alts%C3%A5/#findComment-142343868 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå