Maewin Skrevet 29. juli 2010 #1 Del Skrevet 29. juli 2010 Hei, Jeg ble litt kastet inn hit, jeg. Hadde en periode i Mai der jeg var over 2 uker sein med TR og trodde jeg var gravid, men etter mange negative tester måtte vi bare innse at jeg ikke var det. Jeg har alltid hatt veldig regelmessig TR så det var litt skummelt, men jeg roet meg ned med at sånne ting av og til skjer (selv om jeg aldri har gått på p-pille). Så da 1 juni kom og gikk (1 måned etter TR som kom 2 uker seint..), spesielt siden vi flyttet akkurat da og det var mye stress, var jeg egentlig ikke overrasket. Jeg tenkte at syklusen min hadde blitt lengre, og at TR ville komme om en uke eller to. Det gjorde den ikke. Hele den perioden var jeg veldig veldig sliten, hadde vanskeligheter for å spise og var ganske kvalm, men det trodde jeg kom fra stress og bekymringer. Jeg har legeskrekk, så jeg heller ville ikke dra til legen. Jeg har heller ikke fastlege i området jeg nå bor. Nå er jeg ca 1 måned sein, og etter en positiv test i går og enda en i dag mårrest må jeg vel bare innse at jeg er gravid. Samtidig er jeg bekymret fordi jeg har sovet og spist utrolig dårlig de siste ukene. Jeg har heller ikke tatt folsyre eller vitaminer og jeg har utrolig dårlig samvittighet på grunn av det. I følge terminkalkulatorer jeg har funnet er jeg 7-8 uker på vei, men jeg synes ikke symptomene vises noe særlig lengre! Akkurat nå er vi på besøk hos foreldrene mine, og neste mandag kommer svigerforeldrene mine for å møte familien min for første gang. Vi har ikke lyst til å fortelle dem om dette enda, vil helst vente til vi har vært hos en lege så dette er veldig stressende for meg. Vi har vært på apoteket og kjøpt folsyre nå, men jeg får vondt i meg av å tenke på at jeg ikke har tatt det i kanskje de 5 første ukene.. og tenker på skadene jeg kan ha forårsaket.. uff! Jeg vil sikkert føle meg bedre når jeg får gått til en lege, men jeg vet ikke en gang når jeg bør gjøre det? Beklager for alt rotet og den lange teksten, men jeg trenger noen beroligende ord eller gode råd.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142138316-litt-bekymret/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
sarahmor Skrevet 29. juli 2010 #2 Del Skrevet 29. juli 2010 Jeg oppdaget heller ikke at jeg var gravid før i uke 7. Jeg hadde nettopp blitt dumpet av samboer og forlovede gjennom 4 år, og trodde jeg var forsinket fordi jeg var lei meg og stresset. Hadde ikke tatt noe vitaminer, ingen folsyre, spist 2-3 brødskiver om dagen og ingenting mer, drukket 15-16 tekopper med mye koffein, og tatt medisiner som er farlig å ta for barnet:( Da jeg endelig tok testen og den var positiv, begynte jeg å spise normalt, stoppet med medisiner og te og fortet meg å kjøpe folsyre. I uke 9 tok jeg ul, og d viste at alt var bra med babyen, han beveget armer og bein, noe gynekolog sa han ikke kunne gjort om noe var galt med ryggmargen og hjertet banket. Så antagligvis har du ingen grunn til bekymring Når ting utvikler seg normalt sa gynekolog så tåler de en hel del. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142138316-litt-bekymret/#findComment-142138504 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå