Gå til innhold

Har dere gitt en hilsen til jordmor som tok i mot ungen? eller andre som har vært der i svangerskapet? (leger jm, osv?)

Anbefalte innlegg

Skrevet

bare lurer.

Lurte på om jeg skulle sendt / gitt en hilsen til jordmor, men jordmor på føden, eller jordmor som jeg har gått til?

Eller er det kanskje ikke vanlig?

men det er vel vanlig å gi venner og familie takke-kort med bilde av den lille når de har fått velkommen til verden gaver?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ga ikke til jordmor sist, og gjør nok ikke det nå heller..

Gir takkekort til venner og familie og andre vi får fødsels-gaver av..

Skrevet

Har ikke gitt noe til jordmor verken som jeg gikk til eller jordmor som tok i mot ungen. Faller meg ikke naturlig da de faktisk gjør jobben sin...men kanskje jeg burde? hmmmm

Takkekort til venner og familie etter velkommen til verden gave syns jeg er viktig. Viktig å takke og kjekt for dem å få bilde av den lille.

Skrevet

Ikke gitt noe til jm som tok i mot frøkna her..

Kunne ikke fordra den kjerringa el :S

Hverken sambo eller jeg skjønte hva hu sa,så fødselen ble ikke akk så veldig bra men....

Skrevet

Gav en fruktkurv og takkekort til fødeavd., barselavd. og gynekolog/legesenter som fulgte meg under svangerskapet

Gjorde dette begge gangene, men første gangen gav jeg champagne til fastlegen da jeg visste at hun skulle gifte seg.

Fikk inntrykk av at det ikke er vanlig å gjøre, men synes det var hyggelig å gi en oppmerksomhet til de som fulgte meg i vårt livs største hendelse:-)

Skrevet

Nei, jeg har ikke gitt hilsener til noen.

Lå på Føden så lenge at både 3 leger og 3 jordmødre var på vakt, det hadde blitt for dyrt. :)

Gjest Kira06
Skrevet

Jeg sendte et takkekort med bilde av vesla til jordmoren som har fulgt meg gjennom svangerskapet. Følte at det var naturlig, og trodde det var veldig vanlig. Hun hadde nemlig en hel vegg av takkekort på kontoret sitt. Men i tillegg var hun en fantastisk jordmor, som blant annet stod på min side mot sykehuset når jeg nektet å gå igjennom en vending av et barn som lå i tverrleie. (Og godt var det, da de etter KS fant en skade på livmoren min som hadde gjort at både barnet og meg ville vært i fare ved en vendig og vaginal fødsel!)

Gjest JuniGull2010
Skrevet

Jeg valgte å gi min jordmor under fødselen et takkekort. Jeg følte at jeg ønsket å takke henne, da hun gjorde hele fødselen til en fantastisk opplevelse for meg. Hun var kjempeflink med meg og hun gjorde meg så trygg, at jeg faktisk gleder meg til å føde neste gang! Jeg hadde en venninne som skulle på 3D ultralyd hos henne (hun driver privat også), så da passet det fint å sende med et kort en uke etter fødselen.

Men jeg ga ikke min jordmor under svangerskapet kort. Hun har vært så mye syk, så jeg fikk ikke et forhold til henne liksom. Noe jeg syns er litt trist, da hun var helt fantastisk flink hun også! Hun brukte masse tid til å snakke om tiden etter fødselen hver gang min mann var med, så alt kom ikke som et sjokk på meg.. Vet det er så mange jordmødre som ikke informerer om tiden etterpå.

Skrevet

Jeg har tenkt å sende en hilsen til fastlegen (gikk bare dit under svangerskapet), og til barselavdelingen, med spesiell hilsen til jordmora som tok imot jenta vår. Både hos legen og på barsel er det store tavler med takkekort og bilder, så det må jo være relativt vanlig. Og jeg er så fornøyd med oppfølgingen både under svangerskap og fødsel så kunne det være hyggelig å få sagt det.

Skrevet

Kunne aldri falt meg inn, da jeg hadde en skikkelig fæl jordmor som gjorde fødselen min til en kjip opplevelse... :( Fikk ikke noe spesielt forhold til hun som fulgte meg gjennom svangerskapet, så det har jeg ikke tenkt på.

Men en venninne av meg dro innom og ga en blomsterbukett til jordmoren som var med under fødselen, da de syntes hun var med på å gjøre fødselen til en fantastisk opplevelse, så da er det jo en fin gest! Hun ble rørt til tårer og svært glad :)

Skrevet

Jeg fikk et veldig godt forhold til jordmor som fulgte meg i svangerskapet. Hun var veldig koselig og flink, og vi sendte henne et bilde av den lille med en hilsen som takk for god oppfølging etc :) Jeg sendte ikke hilsen til sykehuset, det var så mange involvert..

Sendte også takkekort til familie og venner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...