Gå til innhold

noen andre som har hatt det sånn..?

ungmortil3

Anbefalte innlegg

svangerskapskvalmen kom da jeg var i uke 4 og fortsatte ut til uke 11. var kvalm 24/7 og kastet opp non-stop. Er nå i uke 13, er noe uggen på morningen og om det går lang tid mellom måltidene, men ikke kvalm akkurat. noen ganger jeg sitter og slapper og (gjerne også mens jeg sitter og spise) er det akkurat som om at magen plutserlig strammer seg/vrenger seg uten at jeg har vært kvalm i det hele tatt. Så kommer brekningene og må bare løpe i hu og hast på do for og kaste opp, etterpå er jeg ikke kvalm i det hele tatt.

Lurer på om det kanskje kan være tvillingene som flytter på seg og presser ned på magesekken og at det er derfor dette skjer..? Hadde det ikke sånn med førstmann. Noen som har hatt det slik?

Fortsetter under...

Jeg har også vært kvalm døgnet rundt fra uke 5. Kastet opp 5-6 ganger hver dag..I uke 10 ble dette litt bedre og jeg har bare kastet opp om morgenen og vært litt uggen på dagen om jeg ble sulten.Nå er jeg 12+6 og de siste dagene har jeg i tillegg til kvalme og oppkast om morgenen, måtte kaste opp akutt slik du beskriver, uten å være spesielt kvalm. Jeg har ingen barn fra før, dette er mine to(!) første :) så kan ikke sammenligne.

hehe skulle tro du hadde snakka med meg :) jeg spydde fra uke 3 til uke 17 konstant, trodde nesten jeg skulle dø .. men så gikk det faktisk over nå skjer det en sjelden gang jeg er nå litt over 21 uker.

jeg har gått gravid med tvillinger før å var da ikke kvalm i det hele tatt så jeg tror det bare er tilfeldig. noen blir jop sånn når de venter en også.

trøst deg med at det går over etter hvert å om ikke så kommer det jo noe flott ut av det hele :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...