Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kjøper dere av størrelser som det første til barnet? Kjøper dere alt i strl 50 eller ca halvparten strl 50 og halvparten strl 56?

Redd for å kjøpe for smått merker jeg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi hadde kjøpt inn noe i 56 til første mann,(men ikke så mye da vi fikk beskjed av svigersøster at alle kommer med de minste strl på sykehuset og i gaver ellers. men vi fikk stort sett store strl i gaver sånn at han kunne vokse inn i de) han var 51cm da han ble født så 56 så alt for stort ut, så den dagen vi kom hjem gikk vi på shopping på lokalsenteret å kjøpte inn en del i strl 50.

nå har vi masse igjen fra jr, som er nøytralt så nå kan neste bare komme:)

Skrevet

Dette har jeg lurt mye på også, skrev en tråd om det på 3.tri for en liten stund siden:) Venter min første så har jo ikke peil.....hadde kjøpt mest i 56 jeg og endel i 62...tenkte det var greit å ha litt plass å vokse i. Men skjønner jo nå at han sannsynligvis ikke vil passe rett i 56 når han kommer, om han er sånn gjennomsnittlig, så har kjøpt inn noen skift i 50 også. Vil jo at han skal være fin de første ukene også...så får jeg heller kjøpe mer om det viser seg at han er liten, vil ikke sitte igjen med mase tøy som han ikke får brukt heller.....:)

Skrevet

Har ingenting i str 50 og kommer ikke til å kjøpe noe i den størrelsen heller.

Jentungen min var 54 cm når hun ble født og brukte både 56 og 62 fra dag 1. Planen min sist var å tilkalle svigermor dersom jeg skulle føde en liten tært som måtte ha mindre str enn 56, men det trengte jeg absolutt ikke.

Grunnen til at jeg ikke hadde noe tro på at babyen skulle være så liten var at jeg selv var 51 cm når jeg ble født og barnefar var 52 cm.

Skrevet

Jeg kjøpte litt i str 50, og litt i str 56. Man får som regel ikke så små klær i gave, de fleste gir str 62 og 68. Greit å huske på!

Jeg fikk en gutt på 52 cm, men 56 var likevel ALTFOR stort de første ukene, jeg var glad jeg hadde endel klær i 50!

Skrevet

Jeg har bare ett par ting i str 50, kjøper det meste i str 56. Kjipt hvis babyen er stor og ikke noe passer :P

Skrevet

Jeg kjøpte mye i 56 til førstemann, også hentesettet.

Det skulle jeg ikke gjort, for det kunne han bruke når han var to-tre mnd.

51 cm ved fødsel :)

Denne gangen skal jeg kjøpe mest 50, og heller kjøpe mer i 56 når h*n blir stor nok ;)

Skrevet

Greit å ikke kjøpe for mye i det hele tatt. Du får mye, enten stort eller smått. Da snuppa ble født var hun 49cm og 3kg og brukte 50-56 til hun ble 2 mnd, andre går rett på 62. Kommer helt an på. Jeg sendte mamma på butikken mens vi var på sykehuset så hun kom med noen herlige sparkebukser og noen bodyer som vi hadde første uka, så handla vi noen plagg selv.

Mitt råd er å vente litt, du orker en rask handletur etter babyen er født, om det så er mens pappa og barnet sitter i bilen. Ha lite i de små størrelsene og vask ofte. De sliter ikke akkurat ut klærne... Bruk milo :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...