DollyD ♥ Vida & Mikkel Skrevet 29. juli 2010 #1 Skrevet 29. juli 2010 Hei alle sammen, Lørdag 24.juli (fire dager før termin) kom lille Mikkel til oss... og han er minst like nydelig som jeg hadde trodd! Fødselshistorie; Da jeg stod opp den morgenen hadde jeg litt slim i trusa.. i tillegg synes jeg det kom litt vann. Var ikke 100% sikker på det men.. Tenkte at det kunne jo hende at noe var på gang .. men hadde ingen forhåpninger om at det skulle skje innen den dagen:) Vi dro avgårde på litt handlerunder - hadde noen småsaker som måtte klargjøres før nedkomst. Gikk endel rundt - og kjente noen små (bittesmå) tak. Etter middag kl. 17.30 - sa det "plask" - og der gikk deler av vannet gitt ;o) Gikk rett inn på toalettet og satt meg. Da kjente jeg et knepp, og mere vann kom ut! ..(hadde ikke trodd at det skulle starte sånn - siden min første fødsel startet med rier). Direkte etter vannet begynte jeg å kjenne kraftige tak. Ringte inn til føden, som ba meg følge min egen magefølelse her og ta kontakt når jeg synes tiden var inne. Etter få minutter var det kun 2-3 min. mellom riene og de varte i 30sek. til 1 minutt. Kl. 19.00 var vi inne på sykehuset. Fikk tildelt fødestue og JM sjekket åpning. Til min store ergelse - var det kun 2CM!! Synes selv det var merkelig - for intensiteten og hyppigheten på riene var kraftige. (ca. 1 min. mellom - og de varte i ett minutt) Vi fikk beskjed om å gå en times tur. (gikk bare 30 minutter - og vendte tilbake på rommet) Skulle sjekkes på ny kl. 20.30. Kl. 20.30 - 3 gode cm..(vrææl) og jeg la meg i badekaret. (Skulle føde i vann - som sist) Riene tok seg opp hele tiden - men jeg følte faktisk at jeg hadde litt pauser innimellom. Begynte å kjenne at det presset litt under riene.. Lå i badekaret til kl. 21.45 - da synes JM at jeg kjentes litt varm ut - og i tillegg ville hun sjekke åpningen når jeg lå på sengen. Jeg sa til JM - hvis jeg gikk opp fra badekaret nå - ville jeg aldri rekke tilbake igjen.. Noe JM mente jeg ville. Ble sjekket - hadde 5-6 cm. Etter 2 minutter kjente jeg mer og mer press - og i løpet av noen sekunder til måtte jeg bare presse. Ble i 2 sekunder litt fortvilet siden jeg ville ha vannfødsel - men tenkte bare at " Nå skal han ut". JM sjekket åpning igjen - og da var den var full! Det tok ca. 6 minutter med pressing (ai ai ai) - og presis kl. 22.00 kom prinsen ut :=) Det var helt herlig å få ham på brystet mitt. Han var 3840 gram og 50 cm. lang. En perfekt gutt ;o) Hadde litt startvansker med ammingen (denne gangen også) men det har løst seg nå. Koser meg skikkelig med den lille godklumpen min. Masse lykke til alle sammen! Vi snakkes på DIB.
Mammahjertet <3 Skrevet 29. juli 2010 #3 Skrevet 29. juli 2010 Gratulerer! Kan nesten ikke vente til det er min tur.
Dragen... Skrevet 29. juli 2010 #4 Skrevet 29. juli 2010 Gratulerer så mye! Hørtes ut som en grei fødsel da... vil føde jeg og!!!!
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 29. juli 2010 #5 Skrevet 29. juli 2010 Gratulerer sååå masse! En flott fødsel på deg også!! Klem.
fiskelisken Skrevet 29. juli 2010 #6 Skrevet 29. juli 2010 Hipp hipp hurra for lille Mikkel ! Gleder meg masse til å se han. For få ut lille pluggen min også så kan vi møtes
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå