Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lyst til å bli gravid etter hvert. Men nå går jeg på p-ring. Har gått på prevensjon siden jeg var 15 år. Noen som har erfaringer med bivirkninger hvis man slutter? Hvis det er veldig mye ubehag lurer jeg på om jeg burde vente med å slutte til vi faktisk skal prøve å bli gravide.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

P-ring har jo knapt bivirkninger. De virker kun lokalt og utsetter ikke hele systemet for hormoner utenfra. Har brukt det, og ikke noe problem med syklus etterpå.

Skrevet

Hei!

Jeg har også gått på p-pille/plaster/ring siden jeg var 15. Jeg slutta med p-ring i august i fjor (bare for å gi kroppen en pause) og det tok da 5-6 mnd før jeg fikk mensen tilbake. Beg på nytt med p-ring i feb og slutta igjen i mai, da kom mensen tilbake med én gang, men syklusen er veldig varierende så jeg har brukt EL-tester for å ha en viss idé om når mensen kan ventes.

Det er nok med p-ring som med alle andre preparater, at det varierer fra person til person hvordan kroppen reagerer når man slutter.

Lykke til! :)

Skrevet

Okei! Jeg skjønner at dette er individuelt. Jeg får bare se hva som skjer, rett og slett! Takk for svar:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...