babyjakob Skrevet 29. juli 2010 #1 Skrevet 29. juli 2010 Har funnet et tilbud på et sett med Maxi Cosi familyfix base+2 seter (0-13 kg og 9-18 kg). Det koster ca 4000 kr. Er det billig? Har funnet det i en tysk butikk (skal til tyskland å handle snart...)
AO3 Skrevet 29. juli 2010 #2 Skrevet 29. juli 2010 Jeg kjenner ikke til akkurat den basen, men det har kanskje kommet noe nytt siden sist? Jeg synes det er billig, ja. Jeg hadde Cabriofix med Easyfix-base til førstemann, og var kjempefornøyd. Er setet 9-18 bakovervendt? Det er ganske vanlig med framovervendte bilseter i den vektklassen nedover i Europa, vær obs på det!
babyjakob Skrevet 29. juli 2010 Forfatter #3 Skrevet 29. juli 2010 Det er dette settet: http://www.kiddies24.de/shop/product_info.php?info=p3826_Maxi-Cosi-Family-PEBBLE---Pearl---FamilyFix---MINERAL-GREY-2010-.html Ja det ser ut til at det store setet er fremovervendt. Skal det ikke være det?
AO3 Skrevet 29. juli 2010 #4 Skrevet 29. juli 2010 Nei, barn skal sitte bakovervendt så lenge som mulig! Minst til de er 2,5 år, helst til de er fire år. Sjansen for alvorlig skade eller død ved kollisjon øker MYE hvis barnet sitter framovervendt vs bakovervendt. Se på Trygg trafikks sider. IKKE kjøp et framovervendt sete i vektklassen over babysetet!
=Lillemora= Fødeklar<3 Skrevet 29. juli 2010 #5 Skrevet 29. juli 2010 Samme setet med base koster 4300 kr i norge, så er ikke så stor forskjell. Maxi cosi lager bare fremovervendte seter i klassen over babysetet ja.
okt78 Skrevet 29. juli 2010 #6 Skrevet 29. juli 2010 På Torshov bilrekvisita har de sommertilbud på Maxi Cosi Cabriofix med Easyfix til 2399,-. Vi kjøpte vårt bilsete på Barnas hus til samme pris. Der har de prisgaranti, så får setet til samme pris som på Torshov OBS: Så vidt jeg vet varer tilbudet tom 1.august
Pumba78 Skrevet 29. juli 2010 #7 Skrevet 29. juli 2010 Satser på maxi cosi pebble med familyfix base, basen sitter visst bedre og man kan endre vinkelen etc. Base + sete koster €299 på kiddies24.de, noen som har kjøpt derfra? I Norge koster bare basen langt over 2000...
AO3 Skrevet 29. juli 2010 #8 Skrevet 29. juli 2010 4000 for base pluss TO seter er jo billig, men jeg ville aldri brukt det framovervendte setet i 9-18-kg klassen, så da er det ingen vits...
AO3 Skrevet 29. juli 2010 #9 Skrevet 29. juli 2010 Det er en stund siden, men jeg TROR jeg kjøpte fotpose til Cabriofixen fra denne siden. Produktet kom raskt og greit, ingen problemer. (Hvis jeg husker riktig, da.)
Mama88 Skrevet 29. juli 2010 #10 Skrevet 29. juli 2010 meg80: Svar på spørsmålet ditt, er JA det er billig, men i Norge anbefaler de ikke å kjøpe fremovervendte seter til bare under 18 kg. Dette er fordi når du bråbremser eller havner i en ulykke, klarer ikke barnet å bruke musklene i nakken til å holde igjen hodet når det blir presset fremover- på samme måte som vi voksne gjør. Med et bakovervendt sete derimot, vil selvet setet støtte nakken til barnet hvis noe skulle skje Anbefaler deg heller å se på brukt, så lenge det ikke går over 5 år til du er ferdig med å bruke det
AO3 Skrevet 30. juli 2010 #11 Skrevet 30. juli 2010 frøimagen: Hvis du leser de tidligere innleggene i denne tråden, finner du ut at jeg allerede har skrevet flere ganger at man ikke bør bruke framovervendte seter til så små barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå