Gå til innhold

Jusstudent og barn

Kaya25

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Kan gi deg mine egne erfaringer, men det kommer selvfølgelig ann på situasjonen din (om du har samboer? , om dere begge jobber? om du skal ta permisjon eller ikke?)

Fikk selv barn i november. Hadde da ett år igjen av masterstudiet (blir ferdig til jul). Hvis du sier litt mer om situasjonen din kan jeg prøve å gi deg nærmere råd (hvis ikke kommer dette til å bli en hel avhandling:))

• 5 måneder senere...

Jeg planlegger også barn i løpet av jusstudiet - på mange måter bedre enn de første årene i arbeidslivet, med mye arbeidspress og mindre fleksibilitet.

Min plan er å time det sånn at jeg får barn når jeg er ferdig med 4.avdeling, da er de tunge ettårige avdelingene tilbakelagt, ser for meg at det siste året med valgfag, oppgave osv. er mindre slitsomt mht eksamenspress o.l. I tillegg tenker jeg at det er lettere å gjennomføre studiet med et lite barn når jeg har lagt hoveddelen bak meg.

Men rett etter tredje avdeling er vel også et godt tidspunkt? Da er man jo også over halvveis.

Studerer du i Oslo? hvis ikke har du kanskje et annet studieopplegg.

Så vi prøver nå - om alt klaffer blir det termin i september-oktober. Det er jo vanskelig å planlegge nøyaktig når man skal bli gravid, men jeg tenker at begynnelsen av høstsemesteret er et godt tidspunkt. Da passer det fint å begynne igjen etter et års tid med fødselspermisjon, og man slipper samtidig å være veldig høygravid rundt eksamen om våren (avh. av om du har eksamen vår eller høst, selvfølgelig).

Masse lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...