Gå til innhold

Student og mor? Noen som har råd/erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en jente på 25 som er midt i studiene. Og jeg ønsker meg barn. Følelsesmessig er jeg veldig klar nå. Samboeren min er ikke helt klar enda, men han er på gli:-)

Men hvordan er det egentlig å få barn mens man studerer? Både praktisk og økonomisk.. Jeg går på et krevende studie, og jeg rives litt mellom praktiske hensyn og følelser.

Samtidig er jeg den eneste av venninnene mine som vil ha barn nå. Er litt redd for å bli "alene" og litt isolert dersom jeg er den eneste med barn..

Noen råd eller erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg kjenner meg litt igjen i situasjonen din, rent bortsett fra at jeg blir helt ferdig student til jul, sambo er ferdig til våren 2011. Er ikke akkurat i prøvinga, men mer i drømmefasen om barn. Begynner å få lyst på barn selv, men er også litt redd for at jeg kan ende opp som "alene" og isolert dersom jeg får barn nå snart. Nå er jo jeg 24 år, så jeg er ikke så innmari "ung" lenger, men er redd der kan bli litt tidlig likevel, hvertfall sammenliknet med andre venninners barneplanlegging (de ønsker seg barn seint)..Har du snakket med venninnene dine om tanken på å få barn?

Skrevet

Takk for svar:-)

Jeg har pratet med noen om det, og det er litt forskjellige reaksjoner. Noen syns det er rart, og kan ikke skjønne at jeg føler meg klar for dette allerede, og midt i studiene. En god venninne av meg er ikke klar selv, men hun er positiv og syns det er spennende. Men hva de sier på forhånd er én ting. Jeg er redd for at jeg kan miste litt kontakten når jeg først har barn, og ikke er like tilgjengelig og fleksibel som jeg er nå.. Vil jo ikke ende opp med å føle meg ensom.. Men kansje man kan komme i kontakt med andre mødre i samme situasjon sånn at man kan knytte nye kontakter. Sånn som her, for eksempel:-)

Skrevet

Jeg tenker det samme ved en fremtidig graviditet, at det nok er en fin mlighet til å bli kjent med andre jenter i samme situasjon. Har diskutert det litt med noen venninner jeg også, en har allerede fått barn og en annen er i gang med prøving, men restn av gjengen er ikke heelt der ennå. Tror nok jeg kommer til å oppsøke barselsgrupper eller liknende når jeg er igang. Det verste må jo være det å bli isolert og ensom som nybakt mor..:( Er kjæresten din også student? Tror iallefall det finnes økonomisk støtteordninger på Nav og fra lånekassen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...