Gå til innhold

Min (sene) fødselshistorie...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skrev innlegg her tirsdag 20.07 om at jeg var blitt satt igang. Fikk en pille kl 14 og en 6 timer senere. Fikk ganske vondt, men ikke så vondt at jeg regnet med det var rier... La meg til å sove rundt 00, gubben reiste hjem fordi hun som var på vakt mente at det neppe kom til å skje noe den natten, og kanskje ikke dagen etterpå heller. Rundt 02tiden våknet jeg av skikkelig smerter i korsrygg og foran. Ringte i snora, og jordmora som kom mente vi skulle gå inn på fødestua og sjekke åpning (hadde hatt 1cm tidligere på dagen). Da var det faktisk blitt 3-4 cm, og fødselen var egentlig i gang. Egentlig husker jeg ikke alt hva som skjedde videre... Ble hvertfall satt i badekaret, noe som hjalp med en gang, men ikke lenge, fordi vannet var litt kaldt. De slet litt med varmtvannet på sykehuset. 03.30 mente jordmor at hun kunne bestille epidural, og ringe etter samboern min. Han kom rundt kl.04. Lystgassen ble min bestevenn, og jeg var på langturer til Alaska i drømmeland. Hehe.. Jeg husker ikke helt når vannet ble tatt, men tror det var før samboeren kom. Etter han kom, så ble epiduralen satt mens jeg pustet lystgass. Det hjalp på riene, de ble ikke så vonde, men ikke så lange heller, så jeg slet litt med å få skikkelige rier, Kl 07 kom pressriene. Det er det verste jeg har vært med på i mitt liv tror jeg. Hehe. Jeg prøde prekestolen og krakken, samt å sitte opp mot sengeryggen. Føltes bare helt fælt å presse. Jenta lå med hodet litt på skakke. Til slutt var jeg helt utslitt etter den lange natten, jeg hadde nesten ikke spist, og hadde ikke krefter igjen til å presse og ante ikke hvordan jeg skulle få ungen ut.. Legen måtte til slutt hjelpe til med sugekopp...Så kjente jeg (etter de siste grusomme riene) at hodet kom, og til slutt plumpet bare kroppen etter føltes det ut som=) Var ganske rar følelse.

08.50 var lille Thea ute, 4080g og hele 55 cm. Det føltes helt utrolig når hun ble lagt på magen min og jeg hørte den tynne lille stemmen skrike for første gang. Jeg revnet ganske masse, så mens jeg ble sydd lå hun i armene til pappaen,Den følelsen var nesten enda bedre, å se han holde jenta si for første gang. Han som er så mannemann og egentlig ikke noe følelsemenneske slet skikkelig med å holde tilbake tårene. Ubeskrivelig!

Vi kom hjem fredag 2 dager etter, og det var uvant og veldig koselig. Nå bare koser vi oss, knytter bånd og lærer hverandre å kjenne.

Det er rart, og nesten litt trist faktisk å ikke være gravid lenger. Det er et avsluttet kapittel for denne gang,..

Lykke til til alle dere andre :))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye med lange flotte Thea!! Håper dere koser dere masse og nyter tiden som ligger foran dere.....den flyr forbi!!

Skrevet

Gratulerer så mye!

kos dere med den hærlige tiden fremover :)

Skrevet

Gratulerer så masse med nydelig jente!

Kos dere masse, tiden går så alt for fort!

Klemmer.

Skrevet

Gratulerer så masse med Thea!:)

Kos dere og NYT tiden:D

Skrevet

Flott fødehistorie. Gratulerer masse og kos deg masse med lille tulla!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...