Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det ser ut til at jeg må ta meg en tur til tannlegen, og det ser ut til at jeg må trekke ei tann.. (skrekk og gru!)

Tenker det kanskje er bedre å få det gjort nå enn før ungen kommer?

Er i uke 36 nå...

Noen som vet hvordan det er med bedøvelse og smertestillende i forbindelse med dette når jeg er gravid?

(følte ikke tannlegen kunne SÅ mye om dette...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke de trekker når du er gravid. Jeg fikk iallfall beskjed om å ringe tilbake etter fødselen..

Skrevet

Jeg hadde noen småting som måtte fikses og de sa jeg måtte vente. Jeg tror ikke de gjør noe annet en krisefikser når du er gravid.

Skrevet

Jeg og fikk beskjed om å komme tilbake etter fødsel for å reparere noen småhull. De vil sjeldent gjøre noe på gravide med mindre det er absolutt nødvendig der og da.

Skrevet

Jeg fikk også beskjed om å komme tilbake etter at jeg hadde født..

Skrevet

Takk for svar!:)

Da er det nok bare å vente ja..

Tenkte kanskje det var greit å få det unna før babyen kommer (er vel ikke barebare med smerter ol da heller..)

:)

Skrevet

hei! jeg har vert hos tannlegen sikkert fem ganger nå menst jeg har gått gravid. har trekket ei tann.. fikk bedøvelse jeg..

Skrevet

Å? gikk det greit?

Hva med smerter og smertestillende etterpå?

Skrevet

jeg har også vært hos tannlegen under graviditeten, borret et hull og fikk bedøvelse:) de bruker en annen type bedøvelse når en er gravid, den er ikke skadelig for deg eller fosteret. gikk kjempefint med meg :) men jeg fikk beskjed om å komme tilbake etter jeg var ferdig med graviditeten for å ta røngten(eller hvordan det nå skrives:P) for det gjør de ikke mens en er gravid:)

Skrevet

en kan også ta paracet om det skulle være veldig vondt etterpå :)

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Jeg var hos tannlegen dagen før jeg fant ut at jeg var gravid, og var da over to måneder på vei! Men fikk vite i ettertid at den bedøvelsen som brukes nå ikke er som før, så det var ingen fare. Babyen er dessuten mer motstandsdyktig mot påvirkning utenfra når du er så langt på vei, og jeg vil tro det er bedre at du får det unna enn å starte en mulig stressende og kaotisk barselstid med tannpine i tillegg! :-)

Skrevet

Takk for svar:)

Det har ikke vært like ille i dag, så venter og ser det an til over helga.. om det blir verre får jeg bare hoppe i det.. HATER tannlegen altså:S

Skrevet

gikk greit ja.. jeg prøver å holde ut med litt smerte, liker ikke å ta så mye smertestillendes når jeg går gravid.. men er vondt ja..

Skrevet

Jeg hadde skikkelig tannverk og ringte legevakta midt på natte og spurte hvor mange parazet jeg kunne ta. Tok det som var annbefalt på pakka men det hjalp ikke ! Dro til tannlegen dagen etter og borret det store hullet som jeg skal rotfylle når babyen har kommet. Men jeg fikk masse bedøvelse :) Hun sjekket først hva slags bedøvelse jeg kunne ta såklart :) Men jeg råder deg til å dra til tannlegen. Svangerskapet ble såååå mye bedre når jeg slapp å ha vondt i tanna! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...