Gå til innhold

Flere som ikke har gått opp noe i vekt??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 kg i minus, men jeg skal love deg at kiloene kommer. Jeg venter nr. 3 og har lagt på meg 10 kg med de 2 andre, men lite de første 20 ukene. Er nå 14 uker. Det er nok ikkje farlig så lenge man ikke er undervektig, og spiser normalt.

Av mine venninner er det faktisk de som er litt runde frå før som legger på seg minst, for de trenger minst, og de som er tynne legger på seg mer.

Jeg er 19+5 idag, frem til uke 13 gikk jeg ned 6 kg, etter dette har jeg kun gått opp 2,2 kg igjen. Vesla tar det hun trenger, så det er ikke noen fare med henne, magen har begynt å komme litt, og det er bare 2 av olabuksene mine jeg kommer inn i.. Kiloene kommer sikkert etterhvert, så jeg prøver bare å være i aktivitet og spise relativt sunt. :)

jeg har ikke gått opp noe enda... la på meg 30 kg med forrige og det skal IKKE skje igjen... fødte for 6 mnd siden så har jo fortsatt 10 kg jeg ikke klarte å gå ned før jeg ble gravid igjen (tok bare tre mnd så..) da har jeg litt å gå på, og denne gangen har jeg ikke tenkt til å spise en stor sjokoladeplate til frokost hver dag....

Annonse

Er 12+1 i dag og har ikke gått opp noe. Har begynt å få mage, og puppene har vokst..

Men jeg spyr stort sett hver dag, så ikke rart at vekta ikke går opp. :)

Har vært sånn i alle svangerskapene mine. Går ned ca 5 kg de første 3-4 månedene, for så å gå opp 15.

Jeg er 27+3 og er 2 kg i minus. Gikk ned 4 kg i begynnelsen og har lagt på meg 2 av de kiloene til nå. Magen strutter og veslejenta mi vokser etter skjema.. Kiloene kommer nok ramlende på nå de 3 siste mnd regner jeg med. Begynte ikke å legge på meg før i uke 24.

Hei :) Jeg er også i uke 15 og har ikke gått opp noe enda.

Men magen har vokst og puppene er blitt mye større ( Begeistret!! ;) )

Har vært på priv. ul og babyen er helt normal .

De tar det de trenger , ikke bekymre deg ! Kiloene kommer tidsnok ;)

Jeg er 20+0 og fortsatt på minus. Har gått ned 3 kg siden jeg ble gravid og har nå lagt på meg en halckilo av de. Kvalmen kom sent denne gangen, og jeg er såvidt kvitt den nå. Men matlyst har jeg ikke hatt i det hele tatt denne gangen. :/

Sist gang gikk jeg også ned 3-4kg, og la på meg totalt 10-12kg. Husker ikke helt. Jenta i magen tar jo det hun trenger uansett, men jeg håper matlysten snart kommer tilbake så jeg kan spise flere ganger enn 1-2 ganger om dagen..

Annonse

Er 21uker påvei med nr.3, og har gått ned 4,5kg.. Veier ikke mye i utgangspunktet.. Magen og puppene har vokst mye da;) Men kiloene kommer vel etterhvert.. Gikk ned en del i forrige svangerskap også, var 4kg tyngre en normalvekten min da jeg fødte..

Du trenger ikke å bekymre deg, kiloene vil komme etterhvert :P Er selv 14 uker på vei, og har ikke lagt på meg så mye som et gram.. Så lenge du har et velbalansert kosthold, vil nok kiloene komme sakte men sikkert. Bare pass på å få i deg nok av de riktige næringsstoffene, så går nok alt kjempebra! :)

jeg er i 14. uke nå..

og jeg har gått ned over 3 kg.. selv om jeg har fått litt mage allerede..

det er nok ikke noe å bekymre seg over..

jordmoren min sa til meg at man trenger ikke legge på seg en eneste kg i hele svangerskapet.. babyen tar det den trenger uansett den :)

lykke til videre :)

Jeg veier det samme som jeg gjorde før jeg ble gravid. Er 19+1 nå. Jeg gikk ned et par kilo iløpet av 1. trimester, men etter at formen og matlysten kom tilbake har jeg gått opp de to kiloene igjen.

Sist gang gikk jeg ned 4.5 kilo iløpet av 1. trimester. Gikk de opp igjen etter 3-4 måneders tid+ 6.5 kg til de siste par-tre månedene av svangerskapet. Jeg gikk ned alle de ekstrakiloene rett etter fødsel.

Jeg var også vant til å trene mye, noe jeg ikke var i form til da, så det er garantert et par kilo i muskelmasse som har forsvunnet.

Samme vekt, men mer fett og mindre muskler.

Ikke noe å være smånervøs for. Det er ikke alle som legger så mye på seg, og mange har slitt med dårlig matlyst i første trimester, derfor går de ned litt. Livmoren, babyen, morkaken og fostervannet veier heller ikke nevneverdig mye så tidlig i svangerskapet.

Jeg er i uke 20 nå.... og ligger 2 kg i minus.... fikk kjeft av jordmor fordi jeg ikke hadde lagt på meg....men jeg er kvalm og kaster opp, ikke like lett å legge på seg da, men regner med kiloene kommer etterhvert....ungen tar jo det den vil ha uansett, så skjønner ikke problemet til jordmora mi....jeg har nok av kg å ta av, så stresser ikke sånn med å legge på meg....

Jeg er 15 + 4 og er fortsatt 1 kg i minus fra der jeg startet. Fint å se at andre ikke har gått opp så mye heller, man lurer jo på om alt er bra inni der. Ikke så lett å vite som førstegangsgravid heller :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...