WPW Skrevet 29. juli 2010 #1 Skrevet 29. juli 2010 Jeg har faktisk flere ganger tenkt på at det er visse ting jeg syns er vondere enn å føde. For de som gruer seg veldig til fødselen tenkte jeg at det kanskje kan være betryggende å se at noen syns det finnes mer smertefulle ting:) 1) Trekke visdomstann begrunnelse: Dette er noe jeg har skikkelig skrekken for!! Jeg gruer meg så jeg nesten griner hver gang jeg skal til tannlegen fordi jeg er redd for at de skal si at tennene mine må trekkes. I tillegg er det vondt så lenge etterpå. Det å trekke visdomstann er ikke vondere enn å føde, men for min del skumlere enn å føde. Fødselen derimot gleder jeg meg til!! 2) Bihulebetennelse begrunnelse: Dette har jeg hatt for første gang nå mens jeg er gravid. Det er helt JÆVLIG!! Og forskjellen mellom fødsel og bihulebetennelse er at riesmertene gir pauser mens bihulebetennelse er konstant smerte. I tillegg kommer alle tankene om at medisinen man tar kan skade barnet. Derfor tar man mindre smertestillende enn om man ikke hadde vært gravid... Mannen min syns faktisk det var verre å se på smertene jeg hadde på det værste med bihulebetennelsen enn med fødselen av sønnen vår..
Vesle mor Skrevet 29. juli 2010 #2 Skrevet 29. juli 2010 Trekke visdomstanna var ikke sååå ille, pga mye bedøvelse.. men synes det faktisk er verre å borre.. Og den grusomme lyden som går igjennom marg og bein da.. Brrrrr Tryne på sykkel og våkne opp mørbanket i kroppen dagen etter er grusomt...og skummelt ....
WPW Skrevet 29. juli 2010 Forfatter #3 Skrevet 29. juli 2010 Ja, og den smerten viser jo at noe er galt... Fødselssmerte viser jo at ting er akkurat som de skal være:)
Dragen... Skrevet 29. juli 2010 #4 Skrevet 29. juli 2010 Jeg ble sengeliggende en drøy uke her etter en Naprapat-time mot bekkenlåsning, og kan anbefale veer i noen timer i steden ANYTIME!!! Vondere enn noen fødsel! etter den uken kan fødselen min bare komme!
mamma til 3 flotte :) Skrevet 29. juli 2010 #5 Skrevet 29. juli 2010 synes hodepine er det verste å ha... må bare ligge kaldt og mørkt... Jeg sa faktisk til jordmor ved forrige fødsel at jeg var letta over at det var mens-lignende smerter som kom og ikke intense hodepine smerter!!!
Stjernoye,mini, engel & micro Skrevet 29. juli 2010 #6 Skrevet 29. juli 2010 tannlege er noe av det verste jeg vet, gruer meg himla mye hver gang jeg må der....har skikkelig skrekk for tannleger=( så ja jeg føder gjerne ørten ganger enn å gå til tannlegen å ta det som måtte komme der, borring osv*wræææææl* kraftig senebetennelse er heller ikke noe jeg tar på meg framfor en fødsel...gikk med kronisk i nesten 2 år...
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 29. juli 2010 #7 Skrevet 29. juli 2010 hmm...Trekke visdomstann har jeg aldri gjort, men jeg tar heller ti bihulebetennelser på rad enn en fødsel, det er det ihvertfall ingen tvil om:/ Tydeligvis litt forskjellige opplevelser av fødselen ute og går her, og om man bruker smertelindring eller ei vil jo også spille inn såklart. Men at kroniske, sterke smerter over lang tid er ille, og verre enn en fødsel (som tross alt går over)- DET er det vel ingen tvil om uansett!
nieIDA *med nr 4 e FØDEKLAR* Skrevet 29. juli 2010 #8 Skrevet 29. juli 2010 Må si at den største fysiske smerten jeg noensinne har opplevd er fødsler, men det er jo og over på noen timer og etterpå er smerten helt borte. Så selv om fødsler er grusomt vonde så er de verdt hvert eneste smertefulle sekund
WPW Skrevet 29. juli 2010 Forfatter #9 Skrevet 29. juli 2010 Ja, jeg kan jo legge til at jeg fødte uten noen form for smertelindring sist, så jeg sammenligner det med 100% naturlig fødsel..
Sunniv@ Skrevet 29. juli 2010 #10 Skrevet 29. juli 2010 Gallesteinsanfall er vondere enn å føde. Tro meg, jeg har hatt to. Føder heller fem ganger på rad enn å få et nytt anfall.
Vannmann83 Skrevet 29. juli 2010 #11 Skrevet 29. juli 2010 Signerer hun lenger opppe.. Gallesteinsanfall er det verste jeg har opplevd. Hadde så vondt at jeg kasta opp konstant. Hadde vel en 6-7 anfall før jeg ble operert. Føder heller en gang i året enn å få oppleve det igjen..
Håp på 1 til :0)-Overtid Skrevet 29. juli 2010 #12 Skrevet 29. juli 2010 Skikkelig omgangssyke tannlegebedøvelse rett i nerven på åpen tann! Syns ikke det er så forferdelig å føde jeg. Er jo en helt annerledes smerte...
Lillemoni Skrevet 29. juli 2010 #13 Skrevet 29. juli 2010 Brekke leggbenet tvers av var vondere. Uten tvil..
mammaen til 2+1 Skrevet 29. juli 2010 #14 Skrevet 29. juli 2010 Ørebetendelse er det verste jeg har kjent... påfulgt av operasjon på begge ører (drenering) uten bedøvelse.. siden jeg var gravid... garantert det værste og vondeste jeg noen gang har opplevd!!!! Jeg hadde en "grusom" vond fødsel.. haha trodde jeg helt til jeg hadde det her øregreiene.!!!!
Tilde mai -09 + spire okt -10 Skrevet 29. juli 2010 #15 Skrevet 29. juli 2010 Ha skuldra ut av ledd i 3 timer, var likestilt med fødsel for min del.
WPW Skrevet 30. juli 2010 Forfatter #16 Skrevet 30. juli 2010 Hehe, morsomt å se at andre også syns visse ting er verre!! Var bittelitt redd for å bli halshugget her, men det er min ærlige mening... Fødsel er faktisk ikke den ULTIMATE smerten..
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 30. juli 2010 #17 Skrevet 30. juli 2010 knust håndledd, kraftig spysjuke og migreneanfall topper fødsel for min del. Har også opplevd exu med sprukken eggleder, men fødsel var faktsik verre.....
mammaen til 2+1 Skrevet 30. juli 2010 #18 Skrevet 30. juli 2010 det som er med fødsel er at det somregel ikke er en konstant smerte.. .. somregel.. og du jobber mot en mål.. og premien er det flotteste du noen gang kommer til å få... mens med mange av de tingene som er nevnt over her.. så er det bare grusom konstant smerte som ingen ende vil ta.. og du har det bare fælt til ingen nytte..!!
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 30. juli 2010 #19 Skrevet 30. juli 2010 Har fått en gedigen betent hemoroide. Den er heeelt grusom vond. Har problemer m å sitte, gå, stå. Ville heller født en gang til.(og da mener jeg den fødselen jeg hadde med 3-mann uten revning hehe)
september 10 Skrevet 30. juli 2010 #20 Skrevet 30. juli 2010 eggstokk som blir stasa av er MYE verre enn en fødsel... Blei overstimulert etter prøverørsforsøk og fikk to cyster på str. med appelsiner som snurra eggstokken rundt sin egen akse. Veldig vondt!!!
LillePudding<3 Skrevet 30. juli 2010 #21 Skrevet 30. juli 2010 Har aldri føda før, blir min første gang nå om 1 uke ( håper jeg!) Men blir litt letta over å se at det finnes værre ting enn å føde. Hadde blindtarmbetennelse, nyrestein og kraftigurinveisinfeksjon ( alt på en gang!) her i februar og jeg har aldri i livet hatt så mye smerte før, fikk morfin piller og sprøyter ingen ting som hjalp mot smertene. Har vært redd for at det er enda vondere å føde :/ Men etter det dere skriver kan jeg vel bare slappe av da.. Eller?
mo9x Skrevet 30. juli 2010 #22 Skrevet 30. juli 2010 Det er verre å tryne av en hest og nesten knekke både ryggen og nakken.. Ikke minst fordi de smertene var konstante i ukesvis - og vonde i månedsvis. Fødselssmertene er vel like intense, men man får liksom litt pause! Jeg opplevde fødselen som mye mindre vond enn jeg hadde trodd! Enda jeg ikke hadde gruet meg det minste.! Tvi tvi alle jinter - dette går så bra!
WPW Skrevet 31. juli 2010 Forfatter #23 Skrevet 31. juli 2010 Ja, jeg opplevde også fødselen som mindre vond enn jeg hadde trodd. Jeg rakk faktisk nesten ikke sykehuset pga alle skrekkhistoriene jeg hadde hørt om fødsel... Jeg lå og tenkte at det sikkert kom til å bli verre, sånn at jeg måtte holde ut litt til før vi dro til sykehuset. Plutselig begynte jo pressriene fordi jeg hadde venta så lenge. Haha:)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 31. juli 2010 #24 Skrevet 31. juli 2010 hehe, heldige dere da=) Her var det bare vondt og verre enn vondt, selv om jeg til vanlig har høy smerteterskel og takler fysiske vondter bra. Smertene startet også veldig rett på, det var fryktelig vondt fra rie nr 1, og ikke noe gradvis oppbygging fra svake menssmerter som jeg hadde hørt så mye om på forhånd (og 15 timer m sånne smerter føltes leeenge ja;) Så dette m fødsel er og blir veldig individuelt tror jeg, men resultatet er like fantastisk okke som, og smertene blir UTROLIG fort glemt når man får den lille klasket opp på brystet sitt:D
Nat27 Skrevet 31. juli 2010 #25 Skrevet 31. juli 2010 Rotfylling!!! DEFINITIVT verre enn å føde! Fødte UTEN smertestillende, rotfyllte MED smertestillende - bare noen uker etter jeg fødte - med fødselssmertene sterkt i minnet. Gleder meg til fødsel denne gangen - gruer meg til tannlegebesøk etterpå...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå