Gå til innhold

Blir så frustrert...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt sykluser på +/- 28 dager siden jeg slutta med p-plaster i mars. Forrige mnd, fikk jeg TR på dag 34.

Denne mnd bruker jeg EL-tester, er på dag 17 i dag, men ingen positiv test enda...

Er det sånn at dersom man har el på dag 19, så er IKM 12 dager etter? Eller hvordan funker det der?

På forhånd takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

IKM er _gjennomsnittlig_ 14 dager etter el, uansett når i syklusen du har el. Men det er forskjellig fra kvinne til kvinne hvor lang lutealfasen er, dvs den perioden som er mellom el og IKM. Selv har jeg hatt ca 16 dager, men vet om noen som er nede i 10. Det sies at jo lengre lutealfase, jo bedre er det, for da får egget lengre tid til å feste seg.

Syklus på 34 dager er jo ikke så ille da! Selv hadde jeg el på dag 23 eller noe sånt, og da blir jo syklusen + 16 (eller 14) dager til. Har lest her inne noen som har opp til 70 dager osv.

Men klart man blir litt frustrert. Det blir jo ekstra venting på el, og så må man jo vente de ca 14 dagene etter el før man kan vite om man er gravid eller ikke.

Skrevet

Takk for svar, da har jeg noe å gå utifra etter EL (forhåpentligvis) dukker opp!

Blir utrolig frustrert, analyserer å planlegger så mye. I tillegg er jeg utrolig negativ til hele prøvinga, tror ikke det kommer til å skje. Brukte 1 år på 1 mann, så ligger nok litt der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...