Lille_bie Skrevet 29. juli 2010 #1 Skrevet 29. juli 2010 Jeg er så tørst. Drikker og drikker og drikker.... og selvsagt tisser og tisser og tisser. Er 38+0 idag og "fenomenet" har tatt seg gradvis opp de siste ukene. Og nå er det helt ekstremt. Må opp og tisse om natta selvsagt!!! men må også drikke flere glass med vann hver gang. Og på dagtid er jeg desperat etter drikke. Bruker faktisk ganske mye penger. Det koster jo å kjøpe drikke i tide og utide. Prøver å ta med meg drikke hjemmenfra, men kald drikke er best. Har puttet halvfulle vannflasker i frysen idag ofr å kunne ta med meg kaldt vann. Hadde det ikke sånn i forrige svangerskap. Jordmor har sjekket urinen og det er ikke noe utslag på glukose. Noen andre med dette litt fasinerende fenomenet?
kmne+ida+sara Skrevet 29. juli 2010 #2 Skrevet 29. juli 2010 Jeg er også vanvittig tørst for tiden. I natt lå jeg og drømte om ferskpresset appelsinjuice med isbiter... Herlighet! (Jeg kan ikke drikke juice nå, for da får jeg så hinsides halsbrann...) Det så bare så deilig ut med juice da ja, så da var det opp på do (for n'te gang), drikke vann og prøve å fokusere på noe annet for å få sove igjen... Drikker stort sett en liter vann til frokost, så når jeg kommer på jobb må jeg løpe på do og deretter finne meg et stooort glass vann! Lurer litt på om det er for å holde vannet i kroppen unna, at kroppen tørster sånn, for når jeg ignorerer tørsten litt, kommer vannet i beina med en gang. Bare en helt personlig teori der ja...
Indigo 08-10-13 Skrevet 29. juli 2010 #3 Skrevet 29. juli 2010 JA! Er også ekstremt tørst. Har ikke telt antall liter vann som går ned hver dag, men det er MYE. Verst er det om kvelden og natten. Da prøver jeg å ikke drikke såååå mye, for å unngå å fly på do hele natta. Men vanskelig å la være når man er så tørst!! Har ei halv liters flaske m vann v siden av senga, og den er tom på morran... Er vel på do i gjennomsnitt tre ganger om natta:( Hadde det forresen slik forrige svangerskap. Tørsten min øker også på slutten av svangerskapet.. Aner ikke hvorfor det er slik..
Skumring81 Skrevet 29. juli 2010 #4 Skrevet 29. juli 2010 Tørster her og.. men jeg kan omtrent stille klokka etter dobesøkene om natta..er ca 1 time mellom hver tur.. det er travelt det.. er bare 32 + 2 jeg da..
Håp på 1 til :0)-Overtid Skrevet 29. juli 2010 #5 Skrevet 29. juli 2010 Her går det unna ca 5 liter drikke for dagen. Helt sykt!
juli83 Skrevet 29. juli 2010 #6 Skrevet 29. juli 2010 Vær litt obs på det med ekstremt behov for væske, en venninne av meg ble sendt til sykehuset med akutt svangerskapsforsgiftning av verste sort 4 dager over termin. Det kunne ha gått riktig galt, men heldigvis går det bedre nå. De tok masse prøver av henne og fant ut at det måtte være en sammenheng mellom væske behovet hun hadde hatt i forkant. hun hadde drukket usannsynlig mange liter vann om dagen..
snart5barn Skrevet 29. juli 2010 #7 Skrevet 29. juli 2010 Jeg hadde det sån i forige uke. Har også hat det før i svangerskpet. Har nevnt det til min lege to ganger, da tok han prøver av meg for og utelukke svangerskaps diabetes. Så fint at det er flere med tørste syndromet;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå