Gå til innhold

Hvordan får dere de små til å like vanlig ku-melk??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tassen min brekker seg hver gang han smaker melk og er hakket før å kaste opp. Dette skjer hver gang. Og det samme da han fikk hvit saus til middag en dag...

Skal gi det et par sjanser til for å se om han liker det, hvis ikke blir det ikke noe melkedrikking på han framover :) Da blir det yoghurt og andre ting...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min gutt likte heller ikke vanlig melk, så måtte blande inn litt og litt lettmelk sammen med morsmelkerstatningen. Etter en mnd ca sluttet vi med mme og nå er han veldig glad i vanlig lettmelk.

Skrevet

Gikk litt bedre idag da :) Da klarte han i alle fall å drikke to super uten å brekke seg :) Hehe :) Det går seg vel til etterhvert...

Skrevet

Vi blandet litt malt i morsmelkerstatningen på slutten og når vi begynte med kumelk, gjorde vi det samme. da gikk det helt smertefritt. men hun foretrakk klart helmelk. kuttet så malten etterhvert.

Det vi har problemer med er å få henne til å drikke kald melk fra kopp istedenfor varm melk fra flaske.....

Skrevet

Vår får helmelk og skal få det til han er 2. Han var ikke super begeistret i begynnelsen, men vi sluttet bare med MME når pakken var tom uten overgang.

Ingen av oss drikker mye melk, så vi har alltid andre produkter. Han får Biola yogurt naturell omtrent hver dag, Biola drikk av og til, cottage cheese, kesam, ost (alle typer, uansett hvor vondt de lukter). Jeg tilbyr et melkeprodukt til alle de 3 hovedmåltidene.

Et tips er å teste om han liker frokostblanding med helmelk. Her er Wheetabix med helmelk og sviskemos namnam til frokost.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...