Gå til innhold

når kan en begynne å gi brød til di små?

Anbefalte innlegg

Skrevet

til nå spiser hun grøt til frokost, ei liten flaske mme midt på dagen,(har det litt for travelt til å konsentrere seg om puppen midt på dagen...) og hjemmelaget fruktmor til kvelds og mm ellers når hun vil. så kan vel ikek starte enda? lurer, for i dag før leggetid satt eg og velsa å så på tv, og eg satt å spiste på ei bolle mens hun satt på fanget og spiste på tv-kontrollen. plutselig da eg var litt uoppmerksom, så tok hun tak i bolla mi og stappa den i munnen og tok et stort bit!så tror iallefall interessen for noe annen mat er der:P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan fint begynne å gi henne brød nå :) Jenta mi på 7 mndr har spist brødskive i en måned ca og hun liker det veldig godt!

Skrevet

Nån babya e helt klar for d som 6 mnd gammel, mens andre ikke e det før 8-9 mnds aldern, om babyen din like bita så e d bare å prøve ;)

Bare husk med ok pålegg som ikke e for salt,og gjerne smørepålegg de første mnd ;) Kaviar f.eks anbefale dm å vente med til dm bikke året iallefall ;)

Gutten våres spiste brød fra han va 7 mnd, men fikk ikke tenner før han va 8 mnd da, tygde med gomman ;) Ga bevisst grovt brød fra dag 1 - uten frø da :) Med mm/mme eller vann til blir d bare velstand :)

Lykke til! ;)

Gjest Kira06
Skrevet

Vi begynte også med brød når hun var omkring 7 mnd, rett og slett fordi hun viste så stor interesse for det. Og fordi hun allerede hadde gått lei av grøt hele tiden.

På begynnelsen ga vi henne kun små biter, men nå får hun både store biter og skorpe som hun tygger på etterpå. Skorpen er visstnok det kuleste av alt nå, fordi den kan hun holde selv:)

Skrevet

Har begynt å gi hene skive nå å hun er 7 mnd. Begynte med leverpostei som pålegg. Etterpå får hun skorpen som hun kan spise selv og det syns hun er kjempegøy. Tenkte eg skulle kjøpe prim no å hun ikke bare får det samme=)

Skrevet

Prim er en superhit her.. Har prøvd med litt annet pålegg også, smøreost, kyllingpostei etc., men spiser mest når det er prim på :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...