❤️Ønskebarn1&2❤️ Skrevet 28. juli 2010 #1 Skrevet 28. juli 2010 Småen legger fint på seg enda, hun er snart 6 måneder. Må jeg begynne med grøt eller bør jeg vente? Mener å ha hørt at de kan få for lite jern med bare MM etter 6 måneder, stemmer det? Kan det evt gis som tilskudd?
Sweet Amber Skrevet 28. juli 2010 #2 Skrevet 28. juli 2010 Det er stort sett jernet som er grunnen til at de bør få mat ved 6 måneders alder ja. De kan jo strengt tatt få jerntilskudd i stedet, men veldig ofte gir jerntilskudd hard mage eller (og?) magesmerter, spesielt på så små. Jeg ville nok heller ha gitt grøt selv om ungen trives og vektøkningen er bra:)
NostraStoria Skrevet 28. juli 2010 #3 Skrevet 28. juli 2010 Hvorfor vil du ikke gi grøt? HS mente det var viktig med prøving av nye smaker og introdusere fast føde. Vi begynte heller litt tidlig, men så liker han nå både middager grøt og fruktmos!
❤️Ønskebarn1&2❤️ Skrevet 28. juli 2010 Forfatter #4 Skrevet 28. juli 2010 Er ikke det at jeg ikke vil, jeg gleder meg veldig til å begynne :-) Men tenkte det var teit å begynne bare fordi jeg har lyst hvis hun egentlig ikke trenger det. Men hvis det er det beste så skal jeg selvsagt det :-) Kan alle blandes med MM eller bare noen? Evt hvilke?
Sweet Amber Skrevet 28. juli 2010 #5 Skrevet 28. juli 2010 Om jeg husker riktig (førstemann er snart 4 og det er ennå lenge til nåværende baby skal ha grøt..) så skal nestles reisgrøt og maisgrøt blandes med mm. Det samme med en hirsegrøt som selges på helsekost. Kan faktisk ikke komme på noen start-grøttyper som skulle blandes med vann...
❤️Ønskebarn1&2❤️ Skrevet 28. juli 2010 Forfatter #6 Skrevet 28. juli 2010 Da får jeg gå på butikken å kjøpe grøt jeg da. Takk for svar :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå